G4Media.ro

STS anunță că a luat măsuri pentru eficientizarea sistemului 112, inclusiv testarea…

Sursa foto: STS

STS anunță că a luat măsuri pentru eficientizarea sistemului 112, inclusiv testarea psihologică a operatorilor și cursuri pentru scăderea vulnerabilității emoționale și creșterea rezistenței la stres

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) anunță, într-un comunicat dat publicității vineri, că în ultimele trei luni a luat măsuri legislative, tehnice și operaționale pentru eficientizarea sistemului 112, inclusiv reinstruirea și testarea psihologică a operatorilor.

Conform sursei citate, personalul centrelor unice pentru apeluri de urgență a fost reinstruit prin intermediul unor programe și cursuri dedicate creșterii competențelor de comunicare și scăderii vulnerabilității emoționale. De asemenea, operatorii 112 au beneficiat de consiliere psihologică, cu rol de creștere a rezistenței la situații de stres accentuat. S-au luat măsuri pentru intensificarea analizei modului de operare a serviciilor furnizate de operatorii 112, prilej cu care a fost efectuat un nou set de testări psihologice.

  • La sfârșitul lunii iulie, tragedia de la Caracal în care a fost ucisă adolescenta Alexandra Măceșanu a scos la iveală disfuncționalitățile din cadrul sistemului 112, de la tehnică până la atitudinea personalului, ceea ce a și dus la demisia șefului STS, Ionel Vasilca. Ulterior, în spațiul public au fost dezvăluite și alte cazuri în care operatorii de la 112 au avut atitudini necorespunzătorea (citește aici despre unul dintre cazuri).

Comunicatul integral al STS:

Serviciul de urgență 112 a beneficiat de numeroase îmbunătățiri în ultimele trei luni. Cu prioritate zero, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), administratorul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), a luat măsuri de ordin legislativ, tehnic și operațional pentru eficientizarea activităților aferente numărului unic de urgență 112.

Astfel, au fost elaborate și adoptate modificări legislative necesare implementării tehnologiei AML, scurtării timpilor de intervenție, identificării facile a apelantului și reducerii numărului de apeluri non-urgente. Concomitent cu aceste măsuri, pentru îmbunătățirea cooperării dintre operatorii 112 ai STS și dispecerii agențiilor specializate de intervenție (ISU, SMURD, Ambulanță, Poliție, Jandarmerie, Salvamont etc.), Metodologia privind cooperarea agențiilor specializate de intervenție în cazul urgențelor primite prin sistemul național unic pentru apeluri de urgență și procedurile de lucru conexe activităților acestora sunt în plin proces de modificare și actualizare, în conformitate cu cerințele actuale privind gestionarea situațiilor de urgență în cadrul SNUAU.

Din punct de vedere tehnic, specialiștii STS au finalizat activitățile de consolidare a arhitecturii de sistem pentru componenta software, în concordanță cu detaliile de implementare a tehnologiei AML, urmând ca, în perioada următoare, să se desfășoare și teste preliminare pentru operaționalizarea transmiterii informației de localizare. În paralel cu aceste demersuri, au fost desfășurate activități de identificare a elementelor de infrastructură și a lucrărilor necesare pentru operaționalizarea dispeceratelor unice.

În plan operațional, personalul centrelor unice pentru apeluri de urgență a fost reinstruit prin intermediul unor programe și cursuri dedicate creșterii competențelor de comunicare și scăderii vulnerabilității emoționale. De asemenea, cu sprijin specializat, operatorii 112 au beneficiat de consiliere psihologică, cu rol de creștere a rezistenței la situații de stres accentuat. S-au luat măsuri pentru intensificarea analizei modului de operare a serviciilor furnizate de operatorii 112, prilej cu care a fost efectuat un nou set de testări psihologice. În acest moment, în urma îndeplinirii tuturor cerințelor necesare, Serviciul de urgență 112 a fost certificat conform ISO:9001/2015 din punct de vedere al asigurării managementului calității.

Concomitent cu toate aceste acțiuni, pentru creșterea vizibilității și transparenței în rândul cetățenilor, Serviciul de Telecomunicații Speciale derulează, la nivelul întregii țări, campanii de promovare a aplicației APEL 112 și de conștientizare a apelării responsabile a numărului unic de urgență 112.

Sursa foto: STS

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Statul român are credibilitate zero.

  2. Testul Rosche cred ca a fost bine interpretat de psihologii platiti tot din bani publici, probabil de prin MAI sau SRI, numai profesioniști cu cizme roșii.