G4Media.ro

STATISTICĂ România, cea mai mare rată a mortalității rutiere din UE: 96…

STATISTICĂ România, cea mai mare rată a mortalității rutiere din UE: 96 de victime per milion/ Țările cu cele mai puține victime din accidente rutiere: Irlanda, Danemarca, Suedia și Olanda

Irlanda a avut în 2018 cea mai mică rată a persoanelor ucise în accidente rutiere din UE, conform unui raport Eurostat, citat de publicația irlandeză rte și preluată de Rador. Cifrele biroului de statistică al UE arată că 29 de oameni per milion au murit ca urmare a accidentelor rutiere. Media pe UE este 52.

România are cea mai mare rată a mortalității rutiere, 96 de victime per milion.

Irlanda e urmată de Danemarca (30), Suedia (32) și Olanda (35).

În total, în 2018, 23.339 de oameni au murit în UE în accidente rutiere.

Șoferii și pasagerii reprezintă 45% dintre victime, pietonii 21%, motocicliștii 15% și bicicliștii 8%. Alte vehicule, cum ar fi autobuze, autocare și vehicule mari și mici de transport de mărfuri au reprezentat 12%.

Raportul arată o tendință descendentă în ultimii 10 ani a numărului de decese provocate de accidente rutiere în UE.
Comparativ cu 2008, numărul deceselor a scăzut cu peste 13.000 (37%), de la aproape 37.000 la mai puțin de 24.000 în 2018.

În țările în care ciclismul e practicat mai mult, cum ar fi Olanda și Danemarca, proporția bicicliștilor uciși e mai mare decât în țările în care ciclismul e mai puțin practicat.

Conform raportului, 20,4% din victime au fost bicicliști în Olanda, urmată de Danemarca (16,4%).
La extrema opusă se situează Grecia, cu numai 1,7%.

Sursa: rte.ie/ Rador/ Traducere: Andrei Suba

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. Mortalitate rutiera inseamna RESPECTAREA Regulilor!
    Romanii NU sunt deloc amatori de LEGI, de REGULI!
    Explicatia duce la analfabetismul cronic, in Romania analfabeti care nu stiu sa scrie si sa citeasca CONDUC masini scumpe, au Carnet de conducere obtinut ILEGAL si de-aici pana la Victime din accidente rutiere e un pas mic, mic…
    Indicatorul reflecta Gradul de educatie, de Civilizatie al tarii…
    Cati soferi RESPECTA Legile si regulile de circulatie, pe drumurile oricum nesigure, ale Patriei dragi?!
    Orice calatorie pe soselele Romaniei inseamna un risc urias…

    • Ai omis cel mai decisiv factor al accidentelor din Romania . LIPSA de autostrazi !

    • @Rio: Nu am omis!
      Am scris: „pe drumurile oricum NESIGURE ale patriei dragi”!!

    • Sa nu dam vina pe infrastructura.
      Oricine cunoaste jungla urbana a circulatului prin orase. Trecutul nonsalant pe galben si chiar rosu e o regula, esti claxonat daca nu te conformezi. Suntatul cozilor prin depasiri pe linia de tramvai, depasiri pe benzile de preselectie. Si comportamentul se extinde la circulatul in afara localitatilor. Inclusiv pe autostrazi, unde orice restrictie de viteza e ignorata senin de parca n-ar exista.
      Indisciplina, lipsa de conformare, ignorarea legilor e caracteristica romanului. Vine dintr-o neincredere cronica instat, cel care emite reguli, reglementeaza si sanctioneaza. Se vede si in modul in care romanii respecta regulile de protectie contra pandemiei.

    • Bah dar de politie nu zice nimeni nimic? Cei mai indolenti si iresponsabili politisti, singurii care nu-si fac treaba pentru care sunt platiti. Bun, romanii nu respecta regulile si sunt necivilizati in trafic. Totusi, asa cum sunt ei, muncesc pe rupte ca sa tina toata pleava politieneasca, judecatoreasca si secureasca pe salarii si si pensii imense. Astia asistatii ce fac ei in schimb?

    • Ar putea exista solutii moderne de „persuadare” a soferilor pentru respectarea regulilor. Exista in multe orase camere de supraveghere a intersectiilor. Momentan acestea sunt folosite doar cand un accident se intampla, pentru a vedea ulterior cine a fost de vina.
      Solutia evidenta ar fi sa fie folosite PREVENTIV pentru a detecta soferii indisciplinati. Dar asta ar presupune schimbari in legislatie(amenzi posibile fara prezenta politistului la locul faptei, proces verbal trimis prin posta, eventual automatizare a intregului proces), centre de supraveghere si implicarea autoritatilor locale pentru dotarea cu camere a punctelor cu probleme. Camere se pot monta inclusiv in afara localitatilor, in puncte in care un numar mare de accidente s-au intamplat. Dar evident ca politicienii nostri nu vor accepta asemenea masuri nepopulare. Ramanem cu accidentele.

    • @tiberius – cat ai circulat pe drumurile patriei?
      Cum e cand ai de facut 1000 km intr-o zi si nu reusesti o medie de deplasare mai mare de 60km/h? Nu crezi ca ai momente cand te saturi si treci pe galben? Cand circuli zeci de km in coloana cu 50km/h ca e cap de coloana un camion vechi, chinuit si din fata vin coloane de nu se poate depasi.
      E usor sa vorbesti de pe margine.

  2. Pentru că sunt foarte mulți șoferi proști si inconștienți. Toată lumea vrea sa aibă carnet, dar mulți habar n-au să conducă. Șpaga încă merge la traseu.
    Probabil unii vor da vina pe infrastructură, dar nu este adevărat.

  3. Cheia sunt drumurile cu separare pe centru , sa nu se mai pupe fata in fata masinile .

    • Autostrazile au separare pe centru si de acea numarul de accidente mortale e ff mult diminuat.

      Sper ca „drumurile express” , adica autostrazi la cost redus, sa mentina aceasta caracteristica.

    • Bai, da activ mai esti!
      Uite si o parere de la amicul mai vechi, prospatura ce esti: problema noastra e in infrastructura, dar mai ales in educatie. Adica una e precara, iar a doua ne cam lipseste cu desavirsire, dupa cum o dovedesti si tu folosind un nume deja utilizat.

  4. Oricine iese putin de la unguri inspre vest, are o oarecare frica sa incalce regulile. Vorbim de aceiasi romani indisciplinati in tara. De ce? Pentru ca POLITIA isi face treaba si exista camere. La noi, Politia sta in locuri nepericuloase statistic, dar unde isi pot face acea NORMA de amenzi, care li se cere (neoficial desigur). Deci NORMA… toata lumea stie. Cu acea norma se lauda periodic in presa: „s-au aplicat 1000 de sanctiuni, etc…”

    Ok. Este cinic, dar multi ministri perindati pe la MAI felicita Politia Rutiera pentru acea cifra sinistra de 2000 de morti pe an, desi e SINISTRA. „Si anul acest ati reusit sa tineti cifra sub 2000” a spus Carmen Dan acum 2 ani. Deci se stie si se trateaza cu indiferenta la cel mai inalt nivel. Aceeasi cifra, care ascunde numarul de oameni ramasi infirmi pe viata, este criticata de tarile civilizate. Despre ce vorbim aici? Vela desigur poate nascoci ceva declaratii pana i se termina mandatul, fara sa faca efectiv nimic concret. Si la fel va face si urmatorul, deoarece nu este o prioritate; lor chiar le convine cand noi spunem „romanul e indisciplinat, n-avem drumuri, etc…” pentru ca ei nu intra in schema, nu direct.

  5. -legi de kakaoo..facute in primul rand sa-i apere de consecinte pe mafiotii romaniei..adicatelea pe politicieni, familiile lor, amantele lor, neamuri etc…
    -politisti timorati cand borfasul scoate telefonul/ pistolul din buzunar
    -amenzi simbolice…si alea sunt anulate in instanta
    -masini cumparate pe bani nemunciti
    -„studintele” roman caruia „mica si ticu” ii cumpara masina..ca deh, odrasla nu poate sa frecventeze seminariile mergand cu bitza/tramvai la faculta/liceu…asa cum mergeam eu si generatia mea
    -si mai am inca multe de spus…dar mi-e lehamite de puliticianul roman…sunt prea batran si prea bolnav ca sa plec acuma in strainatate…chiar si la spalat de wc-uri….

  6. Daca fac un canal pe youtube cu „cat de hauro- laci”sunt romanii in trafic, ajung milionar. Iti este scarba practic de cum se circula. In Transilvania e cat de cat mai bine, dar in Istanburesti unde locuiesc, nu ai sanse. Nerespectare a legilor, neamuri proaste, neacrodare de prioritate, bunavointa si respect in trafic 0, agitati, graba, nu are nimeni rabdare, parca ar merge contra timp spre moarte. Scarba total.

  7. Pana la un moment dat, am crezut ca infrastructura rutiera precara e principala cauza a subiectului articolului. Intre timp, m-am convins ca nu e asa. Argumentele sunt de ordinul gigabitilor pe care mi le furnizeaza camera video montata la parbriz.
    Cauza principala e nesimtirea soferului romanesc (ultimul exemplu e Daniel Chitoiu, care sustine acum ca nu el era pe contrasens).
    A da vina pe infrastructura e echivalent cu a invinovati strainii, multinationalele, retelele 5G, vaccinurile, etc… oricine, in afara de noi, locuitorii Gradinii Maicii Domnului.

  8. Da, in Grecia nu te poti deplasa cu bicicleta de pe o insua pe alta 😉