G4Media.ro

Statele UE cer politici de reglementare a activităţii „influencerilor”

Sursa Foto: Unsplash.com

Statele UE cer politici de reglementare a activităţii „influencerilor”

Miniştrii culturii din statele UE au cerut marţi la o reuniune a Consiliului UE măsuri pentru încurajarea unui comportament responsabil în rândul „influencerilor” activi pe reţelele de socializare şi dezvoltarea unor organisme sau mecanisme de reglementare a activităţilor acestora, inclusiv un posibil cod etic, relatează agenţia EFE, preluată de Agerpres.

În concluziile reuniunii, miniştrii europeni ai culturii au avertizat asupra impactului „potenţial dăunător” pe care aceste persoane îl pot avea asupra sănătăţii mintale a oamenilor şi asupra democraţiei.

„Europenii petrec mult timp online, ceea ce înseamnă că persoanele influente care creează conţinut pentru reţelele de socializare au un impact mai mare ca oricând asupra modului în care percepem şi înţelegem lumea”, a explicat ministrul belgian al tineretului, Benjamin Dalle, a cărui ţară exercită preşedinţia semestrială a Consiliului UE.

Publicitate electorală

Prin urmare, miniştrii europeni ai culturii au cerut Comisiei Europene să dezvolte o abordare politică axată pe alfabetizarea mediatică a „influencerilor” şi pe comportamentul responsabil în activitatea pe reţelele de socializare şi pe platformele video, pentru a garanta respectarea normelor ce guvernează internetul.

În acest sens, textul aprobat urmăreşte să conştientizeze în rândul creatorilor de conţinut impactul pe care activitatea lor îl poate avea asupra populaţiei prin răspândirea de informaţii eronate, dezinformare, discursuri de ură şi conţinuturi ilegale sau dăunătoare.

De asemenea, miniştrii europeni au evidenţiat creşterea numărului „influencerilor” minori şi necesitatea ca părinţii sau tutorii acestora să aibă grijă de ei şi să cunoască obligaţiile legale rezultate din folosirea reţelelor de socializare.

În concluziile aceleiaşi reuniuni ministeriale statele blocului comunitar sunt îndemnate să elaboreze un cod etic destinat „influencerilor” şi să asigure că vor participa la elaborarea aspectelor politicii comunitare privind mass-media ce pot avea implicaţii asupra activităţii lor, inclusiv folosirea sporită a inteligenţei artificiale.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Inca un episod de ne facem ca lucram din partea Bruxelles. Ce a mai ramas de reglementat? Astia au reglementat pana si basinile animalelor. Acum se mira de ce toata lumea fuge in SUA. Baieti mai cu spor, ca mai sunt atatea lucruri de reglementat. De exemplu, numarul de bule produs de 1 litru de apa carbogazoasa.

  2. In sfarsit. Poate scapam de neamuri a la inghitit tablete de detergent, planking si multe altele.
    Sa nu mai zic de cei care joaca jocuri de copii mici si au un limbaj si comportament de crasma.