G4Media.ro

Sorin Grindeanu: ”Metroul către Aeroportul Otopeni are termen limită anul 2026/ Timp…

sursa foto: Metrorex

Sorin Grindeanu: ”Metroul către Aeroportul Otopeni are termen limită anul 2026/ Timp de un an de zile, acest proiect care avea finanţare japoneză, a fost stopat de către un fost ministru al Transporturilor”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că termenul limită pentru finalizarea metroului către Aeroportul Otopeni este anul 2026 şi l-a acuzat pe fostul ministru Cătălin Drulă că timp de un an a stopat acest proiect care avea parte de finanţare japoneză, transmite News.ro.

„Metroul către Aeroportul Otopeni. Termenul limită este 2026. Timp de un an de zile, acest proiect care avea finanţare japoneză a fost stopat de către un fost ministru al Transporturilor neconsiderând că e un proiect important pentru bucureşteni. Aproape l-a anulat. (Cătălin Drulă – n.red.) El a oprit proiectul. Anul trecut mi-am cerut scuze ambasadorului Japoniei. În 2-3 săptămâni cred că cei de la metrou vor putea anunţa câştigătorii licitaţiei pentru acest proiect. Japonezii sunt extrem de serioşi din acest punct de vedere”, a declarat Sorin Grindeanu, luni la Digi 24.

El a mai explicat că primul tronson, din cele două, cel până la Mall Băneasa este deja în lucru.

„Sunt două tronsoane – unul care vine până la Mall Băneasa şi al doilea spre aeroport. Primul tronson este deja în lucru. În PNRR, s-a trecut un proiect care nu era matur, finanţare pe M4. Eu am transmis colegilor din guvern dorinţa noastră de a muta acestă finanţare de pe M4 din PNRR să fie pe M6 unde deja e dat câştigătorul şi lucrămagirile au început deja, pentru că riscă ca acest M4, repet proiect nematur, să nu poţi să îl finalizezi până în 2026. Nu au fost autorizate PUZ-urile, autorizaţiile, totul este în fază birocratică. Eu cred că vom convinge Comisia să facem această schimbare între M4 şi M6 (magistrala spre Aeroportul Otopeni), urmând ca M4 să rămână pe viitorul program operaţional pe transporturi. Termenul limită este 2026. Am putea să mergem cu metroul până la Aeroport în 2026? Da”, a completat Grindeanu.

sursa: News.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

20 comentarii

  1. Sluga puscariasului da vina pe cine altcineva decat USR.
    Cand ai electorat redus mintal, poti sa dai vina pe altii cand tu conduci tara de 32 de ani sub diverse forme.

    • Textul citit de grindelu ambasadorului Japoniei a fost redactat de nimeni altul decat twodose. Genial conceput, daca este citit de la coadă la cap, rezulta o rugaminte de a fi iertat pentru sfidarea si nepasarea cu care l-a tratat pe defunctul fost premier japonez venit in vizita in Ro acum cativa ani.
      Tupeul psdistilor care se cred vesnici stapani peste tara asta nu este egalat decat de prostia si indolenta electoratului incapatanat sa aleaga iar si iar saracia prin girarea acestor lipitori.

    • Altii scriu tratate despre un popor sau altul pe sute sau mii de pagini. Tu ai rezumat totul in 2 fraze. „Daca ai minte putina si te mai si crezi smecher vei fi jefuit incontinuu de banditi.” O istorie completa a poporului roman ot 1989 pana in prezent.

  2. Poporul e prost și crede, va vota PSD 30-35%, ca să nu mai rămână nimeni în România.

  3. Cred ca se dezmeticesc, încet, încet! Nu i va mai vota nici dracu’!
    Vor fi cum au fost psdistii în 96 când alegeau romanii orice fără fsn! De acum se simte un curent anti usl, adică anti minciuna și mai e ceva timp pana la alegeri!

    • Da-ne niste detalii, unde simti tu curentul asta? Eu simt un curent identic, dar de directie contrara. Asa popor inapt sa voteze cu hotii nu cred sa mai existe. Dar asta exista si se manifesta plenar, aproape la fiecare alegeri. Miorita tata!

  4. Citind comentariul tău am crezut că te referi la USR, că doar ei sunt la 8% in scădere și risca să nu mai intre în parlament. Dar apoi am realizat că ești un alt userist care trăiește în lumea paralelă cu realitatea și delirezi de la joint-ul de dimineață.

    • Ba prapaditule de ce copiezi nume de pe site ?
      Unde te crezi ?
      La fabrica de doctorate plagiate PSD si PNL ??

  5. Linia M6 este o ..scuzati expresia..tampenie in forma ei actuala adica Otopeni-Mall Baneasa- 1 Mai.
    Sa zicem ca vrei sa ajungi din Drumul Taberei (M5) la aeroport. Va trebui sa schimbi metroul la:
    Eroilor, apoi inca o data la Gara de Nord, si inca o data la 1 Mai ocolind cam prin tot nordul Bucurestiului . La fel daca vii dinspre Berceni , pe M2.
    De ce ai face asta ? Legatura logica si cea mai normala a liniei de aeroport M6 era la Pta Aviatorilor sau la Gara de Nord.

    • Corecta observatia! Exceptandu-i pe cei de la 1 Mai, restul trebuie să schimbe metroul de 2- 3 ori.
      Că sa nu mai zic că din Pajura in Otopeni zona este aproape nelocuita. Că nu scoți banii de întreținere doar cu cei care merg la Mall și Casa Presei.Acesta este și motivul pentru care, deși finanțarea japoneza este de 25 ani, nu s-a avansat: va fi o paguba la buget după ce va funcționa.
      Logic și economic era să se continue de la Străulești spre ionescu Șișești- Băneasa- Otopeni -aeroport.

  6. Grindene v-a luat 12 ani sa reasfaltati o intersectie in Bucuresti si vreti sa faceti un metrou in 4 ani de la zero… cred ca ai dat de stocurile lui Catz de prafuri….

  7. „Avea finanțare”.
    Da, finanțare rambursabilă, adică ne dăduseră bani împrumut. Pe care trebuia să îi dăm înapoi.
    Nu mai bine folosiți finanțările nerambursabile, alea de la UE? Ieșim mai ieftin.
    Sau acolo nu merge cu ciordeala?

  8. Noroc că s-a inscăunat Grimasă Grindeanu, salvatorul infrastructurii în RO

  9. Grindeanu !! un aventurier obscur.spre aeroport sunt sunt câteva linii stb,este o linie de cale ferată.
    În schimb filaretul e aproape izolat,e greu să ajungi în zonă.era bun metroul acolo,dar grindeanu e „derutat”nu știe pe unde trăiesc și locuiesc bucureștenii

  10. Grindeanu e ca ala de dormea cu ⛺ pe Valea Prahovei pana se gata autostrada.

  11. Nu știam ca împrumuturile se considera finanțări. Deștept tare Grindeanu asta, cum transforma el datoriile în plusuri. Să-l pună și la Ministerul Finanțelor, poate ieșim pe plus, și nu mai trebuie sa ne împrumutăm cifre record în fiecare săptămână.

  12. Plus ca Drula a explicat de nenumarate ori de ce un metro prin centrul capitalei ar avea mai mult succes, ar deservi mult mai multi oameni. Da, pana la Mall Baneasa este rentabil apoi nu mai e, plus ca la cum sunt planurile acum acest metrou va avea statie la terminalul asta vechi, toata lumea stiind ca pe cealalta parte a aeroportului va fi creat un terminal nou. Poate ala sa aiba nevoie de metrou atunci, si poate da, prin Pipera legatura…
    Si adevarat, japonezii dadeau banii aia imprumut, nu ca UE nerambulsabili. UE de aia a si respins proiectul pentru ca de la Baneasa nu mai are sens.