G4Media.ro

SONDAJ Închiderea școlilor în scenariul roșu a împărțit părinții în două tabere…

SONDAJ Închiderea școlilor în scenariul roșu a împărțit părinții în două tabere egale / Majoritatea consideră că școala respectă regulile de prevenire, cei mai mulți cred că deschiderea școlii nu a dus la creșterea numărului de cazuri Covid-19

Părinții sunt împărțiți în două tabere egale atunci când sunt întrebați dacă apreciază că închiderea școlilor, acolo unde incidența cazurilor de Covid-19 depășește 3/1000, este sau nu o idee bună, potrivit unui sondaj realizat de Federația asociațiilor de părinți, la care au participat aproape 100.000 de respondenți în câteva zile. Sondajul arată că două treimi dintre părinți consideră că școala respectă regulile de prevenire, iar cei mai mulți – circa 50%, cu un număr mare de nehotărâți – cred că deschiderea școlilor în septembrie nu a fost o cauză a creșterii numărului de cazuri.

Potrivit Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar (FNAP-IP), “numărul urias de respondenți, 95.224, arată interesul părinților față de deciziile care privesc educația în general și școala în special, ca instituție asupra căreia impactul provocat de pandemia de COVID-19 devine unul major”.

  • Sondajul – realizat înaintea deciziei anunțate joi seară, de închidere a tuturor școlilor – a urmărit să afle opiniile părinților cu privire la închiderea școlilor acolo unde se aplica scenariul roșu, mai precis despre: aspectele epidemiollogice, capacitatea școlilor de a se adapta noilor reguli, impactul închiderii școlilor, măsurile de sănătate implementate în afara școlii.
    E bună sau nu închiderea școlilor în scenariul roșu?

La întrebarea dacă decizia autorităților de a ȋnchide unităţile de ȋnvăţământ şi de a trece ȋn online (S3), atunci când incidenţa cazurilor de COVID-19 depăşeşte 3/1000 de locuitori este o decizie bună sau nu:

  • 47,2% dintre respondenți consideră că această decizie nu este una bună pentru sistemul de educație;
  • 45,2% consideră această decizie ca fiind una necesară;
  • procentul celor care nu știu/nu răspund este de 7.7%.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. unde e sondajul asta? cati parinti din tara l-au vazut? aproape nimeni

  2. De ce sa închizi școli din scenariul verde, de ce? Unde e logica…nu vrei să-ți asumi responsabilitatea? Dacă la țară o școală era în scenariul verde și copiii învățau, cu mască, cu distanțare, cu tot ce trebuie…de ce o închizi când nu e semnal și tablete ai dat din părți?

    • Pentru ca scenariul asa zis „verde” de la noi este pana la o incidenta foarte mare, de 1,5 la mie. Ar fi trebuit pus acel prag mult mai jos.

      In plus, datorita testarii insuficiente, o incidenta oficiala de 1,5 este de fapt undeva intre 4,5 si 7,5, sau chiar mai mult in judetele care testeaza foarte putin. Ceea ce este enorm.

      7,5 la mie inseamna 0,75%. Sa zicem ca o clasa are 30 de elevi, si un profesor lucreaza cu 4 clase intr-o zi. Rezulta 120 elevi cu care profesorul isi petrece o ora pe zi intr-o camera inchisa, si posibil neaerisita. 120 * 0,75 / 100 = 0,9 elevi infectati, pe care ii va intalni in medie un profesor zilnic intr-o zona cu incidenta 1,5 la mie.

      Tu ai merge la munca daca ar fi pana la 90% probabilitatea sa intalnesti o persoana infectata, si sa stai o ora in aceeasi incapere cu ea, zilnic, chiar daca cineva a desenat cu verde pe o harta peste zona respectiva?

      Cu aceleasi calcule, la incidenta 3 oficiala, deja probabilitatea sa intalnesti un elev infectat intr-una din cele 4 clase devine 99%. Si probabilitatea sa intalnesti doi elevi infectati devine 81%.

      Exista un studiu care a gasit un risc semnificativ crescut de infectare pentru profesori, acolo unde scolile au ramas deschise.

      Multa lume tipa ca e dezastru, ca raman elevii needucati daca se inchid scolile. Ceea ce nu este total fals, mai ales la clasele primare. Dar nu cred ca un numar ridicat de decese in randul profesorilor va ajuta educatia pe termen lung.

      O solutie ar fi recuperarea orelor pierdute iarna in perioada de vara, cand virusul se raspandeste mai greu, si in plus vor fi disponibile vaccinuri. Nu e ideal, dar virusul nu sta sa ne intrebe cand si cum preferam noi sa se faca scoala. El isi vede de treaba lui.

  3. Eu sunt in majoritatea cealalta. De cand s-au inventat retelele de socializare globale se pot constitui mai multe majoritati. Fiecare face parte din majoritatea care ii convine. De exemplu g4media face parte din majoritatea formata din patronii scolilor private a caror activitate se bazeaza pe profit. Cred ca am inteles toti care e pozitia dvs, nu e nevoie sa insistati.

    • ai dreptate ! In loc sa se concentreze pe imbunatatirea predarii online, o tzin langa cu teoriile astea absurde ca scolile nu sunt focare. Cum se poate sti din moment ce nu se testeaza nimic ?!? Ideal ar fi sa acceptam realitatea gravitatii problemei sanitare si sa gasim metode sa educam copiii in realitatea prezenta. In plus, e clar ca tehnologia ne-a oferit cateva solutii excelente, care vor trebui pastrate si dupa incheierea pandemiei, si hei, sa recunoasteam odata ca scoala romaneasca era un dezastru in sine, nu e vina pandemiei.

  4. Asociatiile de părinți care azi sunt maine nu mai sunt, nu pot sa sa ofere solutii.
    Mai ales ca cei mai vocali membri nu au vreo calitate care sa-i recomande.
    Asa ca, mai bine observați dezinteresul;
    – copiilir de a face scoală, cine vrea sa învețe va invata si online si la scoala.
    Cine nu invata au un avocat in Asociațiile fantomă de părinți.
    – autoritatilor care toata vara au frecat menta sau au facut liste electorale.
    Niciun planLOGICe dotare cu logistica informatica.
    La plesneala!
    Nu numai ca nici azi nu stiu cate scoli, grădinițe, elevi sunt cu toate ca sunt 200 de prefecti/subprefecti si 1000 de inspectori scolari dar
    daca aveau creier sau consilieri deștepți creau in aceasta vara o platforma digitală educațională.
    O platforma in care erau puse toate disciplinele iar la fiecare disciplina, la fiecare clasa se încărcați cate 500 sau 1000 de probleme.
    Astfel ca exemplu la matematica la cls IX se încărca 500 de probleme cu logaritmi, 500 probleme cu radicali si asa mai departe.
    Plus ca se dezvolta un test grilă cu10 sau 20 de intrebari care aveau mai multe variante de raspuns.
    Fiecare profesor selecta din platforma informatica cate 10 probleme cu logaritmi, 10 geometrie, 10 cu radicali confirm programei scolare.
    Prin program aplicația distribuția fiecarui elev in testul personal o alta problema în asa fel mai nimeni nu avea de rezolvat aceleiasi problema in acelasi timp.
    Testul de corecta automat când elevul incarca in aplicație rezolvarea.
    Din câteva clic-uri profesorul facea un test care era distribuit elevilor.
    Din câteva clic-uri elevii rezolvau sau poate nu .
    La sfarsit de ora notele se exportau in catalogul electronic.
    Atât de simplu.
    Iar daca autoritățile puteau intelege problema era rezolvată 50% din problemele scolii online.
    Problema asta functioneaza in UK.
    Dar sa ai un minister dedicat cu 1000 de incompetenți e sport national!
    Plus câte alte organisme!

  5. Sunt date mereu exemplu țările occidentale care închid tot, mai puțin școlile. Deocamdată măsurile lor sunt ineficiente, valul de infectări e pe creștere. La noi valul 2 a izbucnit odată cu deschiderea școlilor și mai ales a universităților. Coincidență!

    • Pe 15 septembrie aveam 1111 cazuri iar in 2 saptamani s-a dublat numarul. Peste alte doua saptamani s-a dublat din nou. Si asta in conditiile in care pe 1 sept. erau cam tot atatea cazuri ca si pe 15 sept. In toata Europa au explodat cazurile la 2 saptamani dupa deschiderea scolilor. Si ii mai auzi pe unii care afirma ca explozia de cazuri nu are legatura cu inceperea anului scolar…

    • nu scoala duce la transmitere ci serviciul si aglomeratia din transportul in comun. cu tot cu masca, n-are efect la expunere indelungata.
      astia care vor scoli inchise sunt profesorii putori si grasii diabetici

      statistica e identica. numarul total de morti din 2019 e la fel cu cel din 2020. deci va agitati degeaba

  6. ok, deci parintii sunt impartiti in 2 tabere EGALE dar intre cele 2 tabere egale exista o majoritate care considera ca e ok sa fie scoala deschisa. Cine a scris titlul a prins pe semne vreo alta pandemie care i-a tinut scoala inchisa…