
Și-a îndemnat Decathlon angajații din România să voteze pentru Nicușor Dan? Compania respinge acuzațiile și vorbește despre o „inițiativă individuală”
Analiză Liberation citată de Rador:
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Extrema dreaptă din România a acuzat Decathlon de interferență prin încurajarea angajaților săi să voteze pentru candidatul pro-european ales președinte duminică, 18 mai. Compania numește acest lucru o „inițiativă individuală”.
Cu câteva ore înainte de victoria lui Nicușor Dan la alegerile prezidențiale din România de duminică, 18 mai, mai mulți internauți, inclusiv europarlamentarul francez de extremă dreapta Thierry Mariani, au acuzat Decathlon că și-a încurajat angajații să voteze pentru candidatul pro-european.
Utilizatorii de internet se bazează pe ceea ce a fost prezentat ca fiind un e-mail intern, trimis de un director al filialei românești a multinaționalei colegilor săi sâmbătă, 17 mai, cu o zi înainte de alegeri. În e-mailul său, managerul a declarat că firma „a decis să le acorde” angajaților „două ore pentru a vota” duminică, în al doilea tur de scrutin. El îi „încurajează” pe aceștia să meargă la urne, subliniind importanța dreptului de vot, obținut de poporul român cu prețul unui „mare sacrificiu”.
Însă detaliul care i-a pus pe jar pe internauți este ascuns în formula de politețe de la finalul e-mailului. Angajatul le urează colegilor „un weekend bun” scriind cu majusculă ultimele două litere „ND”. Literele „ND” reprezintă inițialele lui Nicușor Dan, primar al Bucureștiului, ales președinte al României cu 53,6% din voturi în fața rivalului său naționalist George Simion, un mare admirator al lui Donald Trump.
Pentru Thierry Mariani, acesta este un „mesaj discret și subliminal” care îi invită pe angajați să-l aleagă pe cel pe care îl consideră „candidatul Bruxelles-ului și al lui Macron”, după cum afirmă reiterând criticile adversarilor lui Nicușor Dan.
Alianța pentru Unitatea Românilor, partidul de extremă dreaptă al contracandidatului George Simion, a reacționat rapid pe Facebook: „Facem apel la reprezentanții companiilor străine, precum Decathlon, să nu-și mai îndemne angajații și clienții să voteze candidatul sistemului, ci să-i lase pe români să aleagă liber”.
Întrebat de CheckNews, Decathlon neagă orice acuzație de ingerință și precizează că firma nu încurajează „nicio afiliere cu un partid în contextul unei campanii electorale”. Compania nu contestă autenticitatea e-mailului, dar subliniază că acesta a fost rezultatul unei „acțiuni individuale” a unui angajat și că nu angajează în niciun fel responsabilitatea companiei.
Compania a confirmat de asemenea că angajații au avut dreptul la două ore libere de la serviciu „pentru a-și exercita dreptul fundamental de vot”, așa cum se menționează în e-mail.
Deși e-mailul a fost blurat pe majoritatea conturilor care l-au transmis, pentru a ascunde identitatea expeditorului, unele conturi și site-uri au difuzat mesajul integral, dezvăluind identitatea acestuia. Se crede că expeditorul este director de vânzări la Decathlon România, fost director la BTWIN în 2015 și manager sportiv în 2019. Contactat de CheckNews, acesta nu a răspuns solicitărilor noastre.
Decathlon a refuzat să-i confirme identitatea. Începând de luni, 19 mai, contul de LinkedIn al managerului era inaccesibil.
Aceste acuzații de „ingerință” au venit într-un context electoral tensionat. Un prim vot avusese deja loc pe 24 noiembrie, dar a fost în cele din urmă anulat de Curtea Constituțională a României din cauza suspiciunilor de interferență a Rusiei în favoarea candidatului de extrema dreaptă Călin Georgescu.
Fostul înalt oficial a fost exclus din noua cursă prezidențială. Duminică, purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Externe din România a deplâns un vot marcat „încă o dată” de „semne de interferență rusă pentru a influența procesul electoral”.
Traducerea Rador: Ruxandra Lambru
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.