G4Media.ro

Serviciul telefonic cu sfaturi medicale pentru copii, ALOPEDI, recunoscut de OMS ca…

Serviciul telefonic cu sfaturi medicale pentru copii, ALOPEDI, recunoscut de OMS ca exemplu de bune practici

Serviciul telefonic destinat sfaturilor medicale pentru copii, ALOPEDI 0364-917, a fost recunoscut de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) ca exemplu de bune practici în domeniul accesului la servicii medicale, au anunţat, joi, reprezentanţii Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, transmite Agerpres.

„Call center-ul dedicat sfaturilor medicale pediatrice – ALOPEDI 0364-917, serviciu care funcţionează în cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca, a fost recunoscut de Organizaţia Mondială a Sănătăţii ca un exemplu de bună practică în ceea ce priveşte îmbunătăţirea accesului la sistemul de sănătate. Dovedindu-şi viabilitatea pe parcursul celor şapte ani de funcţionare, timp în care au fost ajutaţi peste 65.000 de copii, ALOPEDI a devenit treptat un model de succes al felului în care o autoritate publică – Consiliul Judeţean Cluj şi o instituţie medicală de prestigiu au reuşit să pună bazele unui proiect medical digital, extrem de solid”, se arată într-un comunicat trimis, joi, de CJ Cluj.

Potrivit sursei citate, deşi acest serviciu de sfat telefonic gratuit a fost gândit iniţial pe plan local, proiectul a evoluat treptat, iar adresabilitatea sa a depăşit cu mult graniţele judeţului Cluj.

„În acest moment, ALOPEDI a devenit un serviciu accesat la nivel naţional, mii de părinţi, atât din România, cât şi din diaspora, apelează în regim non-stop telefonul la capătul căruia răspunde o echipă medicală profesionistă, formată din circa 40 de medici pediatri cu experienţă. Având în vedere succesul înregistrat, dar şi beneficiile evidente pe care le generează, în special pe perioada pandemiei când interacţiunile umane sunt menţinute la un nivel minim, OMS şi-a exprimat intenţia fermă de colaborare cu reprezentanţii domeniului medical din România în vederea instituţionalizării şi integrării acestui serviciu în sistemul de telemedicină naţional”, se mai arată în comunicat.

Scopul demersului este de a replica şi a extinde proiectul în cât mai multe unităţi pediatrice, inclusiv de pe teritoriul altor ţări.

„Reamintim faptul că rolul ALOPEDI este acela de a îndruma părinţii copilului bolnav să acceseze sistemul de sănătate în mod eficient, adresându-se serviciului medical potrivit atunci când acest lucru este necesar. În majoritatea situaţiilor, copiii pot fi îngrijiţi la domiciliu de către părinţi, urmând sfaturile medicilor. Aceştia adresează o serie de întrebări cu ajutorul cărora stabilesc gravitatea stării copilului, în funcţie de care se recomandă evaluarea medicală faţă în faţă sau tratarea copilului acasă”, se menţionează în comunicatul CJ Cluj.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Inca vreo cateva servicii bine platite pentru neamuri. Oricum cei care raspund la telefon nu sunt competenti sau nu ii intereseaza. Ca toti functionarii statului.
    Adica, iar niste sinecuri

  2. Despre ce afectiuni vorbim? Exista din ce in ce mai multi copii afectati de Covid si de simptome Covid pentru a avea nevoie de sfaturi specializate?

    • Scrie că a început cu 7 ani în urmă pentru Cluj, dar a fost folosit de oameni din toată țara, deci nu a fost creat acum special pentru covid. În legătură cu cazurile de covid la copii, a fost un articol luna trecută parcă despre numărul crescut, dar nu știu dacă a fost ceva temporar sau încă mai crește.