G4Media.ro

Se caută echipaj pentru prima navă cu propulsie construită în România /…

Sursa foto: De Brăila

Se caută echipaj pentru prima navă cu propulsie construită în România / Nava are 108 ani și aparține de Inspectoratul Școlar Brăila / Se caută marinar, mecanic și pontonier, iar posturile de timonier și căpitan vor fi pe perioadă determinată

Prima nava cu propulsie construită de inginerii români și, în același timp, ultima cu zbaturi construită în Europa, „Borcea” a împlinit anul acesta 108 ani și urmează să-și continue cursele, anunță De Brăila.

Vasul se află în administrarea Inspectoratului Școlar Județean, care își dorește că „această nava de patrimoniu, istorie vie a locurilor, să-și continue mai departe cursele pe bătrânul fluviu Dunărea”, se precizează într-un comunicat de presă.

Cătălin Canciu, șeful ISJ, a anunțat faptul că singură problema este lipsa personalului navigant. Astfel, inspectorul școlar general a decis organizarea unui concurs pentru ocuparea, pe perioada nedeterminată, a funcțiilor de marinar, mecanic și pontonier și angajarea unui timonier și unui căpitan pe perioada determinată.

„Fostul comandant Ilie Țincu, cel care are meritul incontestabil de a fi tratat cu mult suflet această nava, a ieșit la pensie și, așa cum se întâmplă în multe domenii de activitate, și domeniul naval este unul deficitar în ceea ce privește forță de muncă. La ora actuală, personalul de care dispunem nu este suficient pentru a realiza curse pe Dunăre, vorbim despre personal angajat pe perioada pandemiei, în baza Legii 55/2020. Am luat decizia că, în perioada următoare, să organizăm concurs pentru ocuparea, pe perioada nedeterminată, a funcțiilor de marinar, mecanic și pontonier. Pentru funcțiile de timonier și căpitan, având în vedere că vorbim despre cheltuieli foarte mari, luăm în calcul găsirea unor soluții legale pentru achiziționarea acestor servicii pe perioada determinată. Cu alte cuvinte, ne gândim să angajăm un timonier și un căpitan doar în perioadele cât nava organizează excursii pe Dunăre. În aceste condiții, am face o economie la buget și nu am plăti doi angajați”, a declarat Canciu.

IȘJ Brăila este singurul inspectorat școlar din țară care deține o ambarcațiune.

„Nava cu aburi și zbaturi, Borcea este înscrisă în patrimoniul național încă din anul 1999, la categoria Tezaur, cea mai înalta clasa a patrimoniului. În primii ani de activitate, după lansarea la apă în 1914, Borcea a servit drept iaht al casei regale, la bordul ei fiind văzut deseori regele Ferdinand”, se mai arată în comunicat.

Sursa foto: De Brăila

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Sunt interesat de anunțul dumneavoastră

  2. si mai radeati de rusi ca trimisesera o nava ce data din perioada tarista sa verifice pe unde intra apa in nava aia scufundata…
    daca face parte din categoria tezaur, de ce nu e ancorata si transformata in muzeu? de ce nu e inlocuita cu alta?
    citeam un alt articol ca 3 din cele 4 nave de bunkeraj din portul constanta sunt ale rusilor si exista riscul suspendarii bunkerajului in portul constanta daca se introduc sanctiuni suplimentare. ok, dar… de ce stam la mana rusilor, de ce companiile private de bunkeraj nu cumpara nave din alta parte? activitatea e foarte lucrativa.

    • Asta e din registrul: nu stiu dar ma bag in vorba.
      Ce are sula cu prefectura? E vorba despre o nava scoala. Cat timp pluteste si e bine intretinuta poate fi folosita in scop didactic.
      Dar e nevoie si de un minim echipaj permanent si calificat. M-as angaja si eu, dar sunt destui mai bhni.

  3. Am lucrat ca mecanic, electrician pe nava de același fel ,, Lt.cdor.Vasile Păun ” fosta ,,Republica ”, câțiva ani ,3 mai exact.

    • Sună la ISJ BRĂILA

  4. PE DURATA DETERMINATA,,CANCI ,,ANGAJERI.