G4Media.ro

Scăderea cererii pentru călătorii indică o posibilă încetinire a industriei turistice din…

Sursa foto: ERIC LALMAND / AFP / Profimedia

Scăderea cererii pentru călătorii indică o posibilă încetinire a industriei turistice din SUA

Expedia Group a declarat vineri că scăderea cererii de călătorie în Statele Unite a dus la venituri sub așteptări în primul trimestru. În același timp, Bank of America a raportat că tranzacțiile cu carduri de credit indică o continuare a scăderii cheltuielilor pentru bilete de avion și cazare luna trecută, relatează AP News.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Aceste rapoarte se adaugă la tot mai multe semnale că industria turismului din SUA ar putea înregistra prima încetinire de la finalul pandemiei de COVID-19, care a declanșat o perioadă de „revenge travel” (călătorii impulsive de recuperare), urmată de un interes susținut pentru vacanțe.

Expedia, care deține platformele Hotels.com și VRBO, precum și agenția online cu același nume, a devenit cea mai recentă companie americană ce raportează o scădere a activității atât din partea turiștilor internaționali, cât și a celor locali.

Săptămâna trecută, Airbnb și Hilton au indicat aceleași tendințe în rapoartele lor financiare trimestriale. Majoritatea companiilor aeriene importante din SUA și-au retras estimările financiare anuale în aprilie și au anunțat reducerea numărului de zboruri planificate, invocând scăderea rezervărilor pentru călătorii de agrement.

U.S. Travel Association a sugerat că incertitudinile economice și anxietatea legată de tarifele impuse de președintele Donald Trump ar putea explica această retragere. În aprilie, încrederea americanilor în economie a scăzut pentru a cincea lună consecutiv, ajungând la cel mai jos nivel de la începutul pandemiei.

Bank of America a mai menționat că, deși în martie și aprilie americanii au cheltuit pentru servicii „plăcute”, precum ieșiri la restaurant, cheltuielile mai mari, precum biletele de avion și cazarea, au continuat să scadă, posibil din cauza lipsei de încredere în economie.

În afara SUA, nemulțumirea față de tarifele impuse și temerile legate de rețineri ale turiștilor la graniță au dus la un interes scăzut pentru vizitarea Statelor Unite, spun experții din industrie.

Guvernul american a raportat că, până la sfârșitul lunii martie, 7,1 milioane de vizitatori internaționali au intrat în SUA — cu 3,3% mai puțini decât în aceeași perioadă a anului 2024.

Aceste cifre nu includ trecerile terestre din Mexic sau Canada, unde cetățenii au reacționat negativ la declarațiile lui Trump despre transformarea Canadei în al 51-lea stat al SUA. Datele din ambele țări arată scăderi accentuate ale trecerilor de frontieră dinspre Canada.

Directorul financiar al Expedia, Scott Schenkel, a declarat că valoarea netă a rezervărilor către SUA a scăzut cu 7% în perioada ianuarie-martie, iar rezervările din Canada către SUA au scăzut cu aproape 30%.

Într-o conferință cu investitorii de vineri, CEO-ul Expedia, Ariane Gorin, a spus că cererea din SUA a fost chiar mai slabă în aprilie decât în martie.

„Continuăm să vedem o presiune asupra călătoriilor către SUA, dar am observat și o reechilibrare”, a declarat Gorin. „Europenii călătoresc mai puțin în SUA, dar mai mult în America Latină.”

Expedia, cu sediul în Seattle, a anunțat o creștere de 3% a veniturilor, ajungând la 2,99 miliarde de dolari în trimestrul analizat — sub așteptările Wall Street, care preconizau 3 miliarde de dolari. Acțiunile Expedia au scăzut cu peste 7% vineri, în timpul tranzacțiilor.

Airbnb a transmis săptămâna trecută că călătoriile internaționale către SUA reprezintă doar 2-3% din afacerea sa, dar și acolo se observă un interes tot mai redus pentru SUA ca destinație.

„Canada este exemplul cel mai evident”, a spus Ellie Mertz, CFO-ul Airbnb. „Vedem că canadienii călătoresc mult mai puțin în SUA, dar călătoresc mai mult în interiorul țării, în Mexic, Brazilia, Franța sau Japonia.”

Între timp, Hilton și-a redus estimarea de creștere pentru anul în curs în ceea ce privește venitul pe cameră disponibilă — un indicator-cheie în industrie. În aprilie, compania a transmis că se așteaptă acum la o creștere de 0% până la 2%, față de 2% până la 3% anterior.

Președintele și CEO-ul Hilton, Christopher Nassetta, a declarat că hotelurile din SUA au înregistrat o scădere a vizitelor internaționale în primul trimestru, mai ales din Canada și Mexic.

Totuși, Nassetta s-a arătat optimist pentru a doua jumătate a anului, spunând:
„Cred că, în următoarele trimestre, vom vedea o diminuare a incertitudinilor, iar acest lucru va permite redresarea forței reale a economiei.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Fiecare fată de pe RUMLOVE18.BLOGSPOT.COM e gata să fie luată tare.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.