G4Media.ro

Sătui de promisiuni, bucureștenii din Prelungirea Ghencea îi cer lui Nicușor Dan…

Sătui de promisiuni, bucureștenii din Prelungirea Ghencea îi cer lui Nicușor Dan să facă informări lunare despre stadiul șantierului care ar urma să fie redeschis în câteva zile

După ce Primarul General al Capitalei Nicușor Dan a anunțat că lucrările de modernizare ale bulevardului Prelungirea Ghencea vor începe „în forță” în următoarele zile, reprezentanții Asociației Inițiativa Prelungirea Ghencea se arată sceptici. Sătui să tot fie duși cu vorba din 2006, oamenii vor garanții și transparență maximă din partea primăriei.

„Nu mai avem încredere și am dori să vedem care este planul integral de finalizare al acestui proiect. Să vedem cum eșalonează lucrările până la finalizarea Supralărgirii lângă Pasajul Domnești, cu introducerea tramvaiului, cu parcarea park&ride, să vedem cum eșalonează pe următorii ani alocările bugetare și să vedem cum informează lunar publicul despre stadiul lucrărilor”, a declarat pentru G4Media.ro Delia Mihalache, președinte – Asociația Inițiativa Prelungirea Ghencea.

După mulţi ani de proteste ale locuitorilor din zonă, exasperaţi de traficul infernal, noroaie, transport în comun deficitar şi lipsa trotuarelor sau a benzilor pentru biciclete, fostul primar general Gabriela Firea a deschis şantierul pentru modernizarea arterei dintre Ghencea şi Domneşti acum doi ani, în septembrie 2019, lucrările cu o durată de doi ani fiind estimate la peste 100 de milioane de euro. Însă, în toamna anului trecut, nu a mai plătit constructorii – Trustul de Clădiri Metropolitane, iar lucrările pe primul tronson (str. Braşov- Râul Doamnei) au rămas la aproximativ 40%.

Mai nou, actualul primar al capitalei i-a asigurat pe locuitori că șantierul lăsat de izbeliște vreme de un an, va fi redeschis.

„Există banii, este doar o chestiune de zile, de dislocare de personal de la Trustul de Clădiri Metropolitane pentru şantier şi în plus s-a aprobat şi acel împrumut de 35 de milioane. Lucrările vor începe în forţă imediat ce ei îşi vor muta oamenii acolo”, a explicat, Primarul General, Nicuşor Dan.

Cei care depind de această arteră spun că dacă primaria nu va rezolva problema infrastructurii cât mai repede, zona se va bloca efectiv. În prezent, în orele de vârf, 4 km sunt parcurși în aproximativ o oră și jumătate.

„Proiectul Supralărgirii Prelungirii Ghencea a început pe hârtie în anul 2006 odată cu aprobarea lui în Consiliul General al Muncipiului București și apoi în Consiliul Județean Ilfov. Au urmat ani de modificări ale proiectului, de modificări de sume, de modificări de structură, de alocări bugetare în bugetul capitalei, urmate iar de tăieri ale sumelor. Pe teren nu s-a întâmplat nimic până în anul 2019 când a fost demarat primul tronson de 700 de metri de către fosta primăriță, Firea.”, a declarat pentru G4Media.ro, Delia Mihalache, președinte – Asociației Inițiativa Prelungirea Ghencea.

Asociaţia Prelungirea Ghencea reprezintă și apără interesele a peste 20.000 de locuitori din zonă și militează pentru amenajarea zonei conform nevoilor locuitorilor – modernizarea străzii principale, cu trotuare, piste de biciclete şi pasaj suprateran peste Şoseaua de centură.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

30 comentarii

  1. Tot se lauda ca incepe, dar trista realitate e ca nici la pasajul Doamna Ghica nu sunt resurse sa termine lucrarile la sol, constructorul fiind acelasi.

    • E un alt exemplu de „buna” gospodărire a orasului de oenghistu’ Nicusor.
      Tot ce produce capuțu’ lui de userist e matreata si bazaconii …cica nu crede in acest proiect, desi cozile kilometrice de masini ar spune altceva. Este imperativ ca soseaua sa fie extinsa si legata macar de Dezrobirii si Apusului …altfel ramane „cel mai scump viraj la stanga”. Tactica asta de a nu finanta lucrari sau companii ca apoi sa sa sustina ca sunt inutile i se va sparge in ciuf.

    • Bai Nicușor,ce dracu ai făcut un an de zile cu Prelungirea Ghencea???Nimic nesimțitule!!!

    • Nu inteleg cum erau asteptari sa faca ceva Nicusor, in toate campaniile urla doar cum trebuie blocate diverse proiecte, cel mai important era Ciurel-A1.
      Omul propunea sa nu se construiasca nimic, nici nu a promis in campanie vreun proiect de infrastructura, dimpotriva, spunea cum va inchide Ciurel-A1 (si in 2016 si in 2020), dar locuitorii sectorului 6, cei mai afectati de inchiderea Ciurel-A1 l-au votat cu 2 maini (cum se spune). Si acu se smiorcaie ca nu faca Nicusor nimic :))))

    • Podul Ciufurel: „Este imperativ ca soseaua sa fie extinsa si legata macar de Dezrobirii si Apusului …”

      PE UNDE, Ciufurel?
      Ai avut curiozitatea sa arunci un ochi prin zona macar, inainte sa debitezi ciufurenii?
      Zona aia e plina ochi de case. Pe vremea inceperii proiectului, exista culoar pentru soseaua aia. Acum s-a construit in draci, mai ales ca se stia ca pe acolo va trece „susaua”. Iar jmekerii au cumparat terenul ca sa-l vanda la suprapret cand or veni exproprierile. Cand s-au plictisit de asteptat, l-au vandut unora care si-au facut case.
      Ce faci acum? II demolezi pe unii care au case, ca sa faci continuarea „virajului la stramba”?

      Vai de matreata caputului tau…

  2. Asa cum pe unii ii surprinde iarna, pe acesti indreptatiti i-a luat prin surprindere Baraganul.

    • mars! situatia asta e de 20 de ani asa. normal ca stiau dar au zis si ei ca se mai schimba ceva in timp. daca nu stii STFU!!!! o bataie de joc tot proiectul. vor face 2 benzi dar parcari ciuciu. benzi biciclete la fel. adica toate masinile pe banda 1 parcate. progres zero.

    • ei au cumparat case ieftin deoarece se aflau in camp si acum vor sa le faca primaria drum sa creasca valoarea caselor :))
      de ce nu au luat case in zone in care erau drumuri? aaa, erau mai scumpe… sa astepte sa le vina randul, sa se faca intai strapungerea ciurel-a1, d-na ghica, etc
      le inteleg si frustrarea, cand era Firea se lucra, a venit nicusor si au crescut balariile pe santier.
      frustrarea vine si din faptul ca ei au votat cu nicusor :))

  3. Sa inteleg că din 2006 si pana in 2019,adica 13 ani s-a,, batut apa-n piuă,,.Nicio organizatie sau asociație civică nu a făcut presiune in tot acest timp pentru încadrarea lucrărilor în grafic și finalizarea lor rapidă.E bine și chiar lăudabil că se trezește conțtiința civică și acum, dar saturația există pentru cei 13 ani de tergiversări.
    Nu știu dacă soluția optimă sunt informările lunare,căci din birou poți să le croiești și să le îmbraci frumos în cuvinte,justificând formal amânarile. E nevoie să se lucreze în concret în teren și să se facă un calendar realist , ferm de execuție și finalizare a lucrărilor, care să fie comunicat petentei,cetățenilor.

    • nu tati. Vii cu un roadmap, cu termeni de executie care odata nerespectati, ai zburat capetele alora care au generat intarzierea.
      Tu cum crezi ca a fost facut Transfagarasanul, Bicazul, metroul sau Canalul? Cu silnicie in parte (cu care nu-s de acord), dar si cu frica ca daca nu executi in timp util lucrarea, te executa sekku sub acuzatia de sabotaj si tradare. Scurt.

    • altul dus!!!! binenteles ca au facut presiuni. s-a facut miting, s-a blocat drumul. a fost si la stiri. mai citeste intai. dar pe astia pana nu ii impusti, nu fac nimic.

  4. *conștiința

  5. care sunt acei bucuresteni? Parca nu i-am sti! Cine se ascunde sub numele de ”bucuresteni’? Hai, ca stim

  6. Iti cumperi casa intr-o ghena si apoi urli din toti rarunchii ca stai in conditii inumane? Nu era aceeasi infrastructura proasta si aceleasi noroaie si atunci cand v-ati cumparat casele?

  7. Deci ne luam casa pe camp si dupa aia ne ofticam pe primar ca nu ne face Las Vegas…

    • Ne interesam și nou câți bani plătește fiecare „câmpean” catre primărie, atunci când construiește o casă? Iar, apoi, când o vinde? Numărăm și noi câte case sunt cu totul? Și câți bani au fost deja încasați și dați pe panseluțe?
      Nu așa ar trebui să funcționeze lucrurile? Să ne extindem plătind taxe?

  8. Atata spun: bai nenorocitilor de politicieni iesiti si curatati orasul ca sa nu ne mai imbolnavim! Va platim sa facwti ceva! Puneti mana pe matura si faras ai la treaba! Nenorocitilor! Ne faceti prosti! Probabil ca suntem din moment ce va votam! Nenorocitilor!

    • Te bagi la o actiune de voluntariat sa curatam NOI orasul?

      “Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country.”

  9. Care bucureşteni? Că majoritatea acolo aparţin de Bragadiru.

  10. Plicusor Ban va servi niste GULGUTE .

  11. Mda .. înţeleg..dar până acum unde eraţi bucuuuresteeenilor ?

    • altul care vb sa se afle in treaba. asociatia aia o stiu eu de vreo 5 ani, ea e de mai mult timp. deci cum adica unde era? unde era cand? mai bine zi unde erai tu. si in final poti sa ai 1000 de asociatii, daca primarii fac cum ii taie capul, asociatia nu poate face nimic.

  12. Am impresia că Nicușor e cam „prăjit” în ultima vreme. Poate are aceeași sursa ca Cîțu. (nu e cacofonie ci licență politică)

  13. Trebuia să ducă metroul până la cartier latin ,făceau trei benzi și incinta o lume de troleibuz.

  14. Să facă cu 4 benzi pe sens+ parcare dar să se facă doar din impozitele celor care locuiesc acolo!

    Pentru toate lucrările de utilitate publică ar trebui să fie pe site-ul primăriilor stadiul lucrărilor, sursa de finanțare și poziția în bugetul de venituri și cheltuieli, proiectul tehnic, denumirea constructorului și a proiectantului, valoarea de contractare, probe de beton, asfalt, etc, tot ce este necesar pentru a știi și noi ce se face cu banii noștri și pentru a pune presiune pe constructori și autorități de a finaliza lucrările la timp, corect și fără șpăgi.

    • Și bineînțeles contractul de execuție și proiectare, GRAFICUL DE EXECUȚIE și denumirea dirigintelui de șantier care de obicei este in cârdășie cu constructorul.

  15. Și bineînțeles contractul de execuție și proiectare, GRAFICUL DE EXECUȚIE și denumirea dirigintelui de șantier care de obicei este in cârdășie cu constructorul.