G4Media.ro

România obține la Olimpiada Internațională de Matematică 2020 cele mai bune rezultate…

România obține la Olimpiada Internațională de Matematică 2020 cele mai bune rezultate din ultimii 5 ani: locul 15 pe națiuni, în competiția dominată de China, Rusia și SUA / Descarcă subiectele de la internaționala de matematică

Lotul de olimpici la matematică al României a ocupat locul 15 pe țări la Olimpiada Internațională de Matematică 2020. Aceasta este prima olimpiadă internațională care nu a mai adunat într-o singură țară toți liceenii matematicieni, ci s-a derulat într-un format special, din cauza pandemiei de COVID-19. Clasamentul pe națiuni este dominat de China, care se află pe locul I, Rusia – pe locul al II-lea și SUA – pe locul al III-lea. România a urcat două poziții față de anul trecut (când ocupa locul 17 pe țări) și 18 poziții față de acum 2 ani. 

Lotul olimpic la matematică al României a obținut o medalie de aur, două medalii de argint și trei medalii de bronz, anunță Societatea de Științe Matematice din România. Pe națiuni, România a ocupat locul 15 anul acesta, față de poziția 17 la IMO 2019, poziția 33 la IMO 2018, poziția 22 la IMO 2017, poziția 20 la IMO 2016.

Olimpiada Internațională de Matematică (OIM) 2020 pentru elevii de liceu s-a aflat la a 61-a ediție, care s-a desfășurat virtual la Saint-Petersburg, Rusia, în perioada 19 – 28 septembrie 2020. În competiție s-au înscris anul acesta 616 elevi din 105 țări.

Toți cei șase elevi din lotul României la Olimpiada Internațională de Matematică 2020 au obținut medalii.

Elevul cu medalie de aur la Olimpiada Internațională de Matematică 2020:

  • Edis Memiș de la Liceul Internațional de Informatică Constanța. A obținut “un rezultat excelent, obținând al 4-lea punctaj din competiție”, precizează Societatea de Științe Matematice din România. Edis Memiș a obținut medalie de aur și la Olimpiada Internațională de Matematică 2019, iar în 2018 a câștigat medalie de bronz la aceeași competiție internațională (detalii aici). Tânărul matematician a obținut medalii de aur și la Olimpiadele Balcanice de Matematică pentru seniori 2019 și 2018.

Elevii cu medalii de argint la Olimpiada Internațională de Matematică 2020: 

  • Nguyen Tran-Bach de la Liceul Internațional de Informatică București. În 2019, el a obținut medalie de bronz la Olimpiada Internațională de Matematică.
  • Andrei-Theodore Mărginean de la Liceul Internațional de Informatică București. În 2019, el a obținut medalie de bronz la Olimpiada Internațională de Matematică.

Elevii cu medalii de bronz la Olimpiada Internațională de Matematică 2020:

  • Sergiu-Ionuț Novac de la Liceul Teoretic ”Coriolan Brediceanu” Lugoj, Județul Timiș. Tânărul a obținut medalie de argint la Olimpiada Internațională de Matematică 2019. La Olimpiada Balcanică de Matematică pentru seniori 2019 a câștigat medalie de argint, la fel ca în 2018 la aceeași competiție.
  • Tudor-Darius Cardaș de la Colegiul Național ”A.T. Laurian” Botoșani. La Olimpiada Internațională de Matematică 2019, el a obținut tot medalie de bronz.
  • Sebastian-Mihai Șimon de la Liceul Internațional de Informatică. El a obținut medalie de argint la Olimpiada Internațională de Matematică 2019.

Citește pe Edupedu.ro articolul integral

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

9 comentarii

  1. Avem de unde alege viitori primari!

  2. În ultima perioada matematica câștiga!

  3. Bravo lor si parintilor lor. In rest, va rugam, lasati-ne. Sa ne spuneti cati raman in tara si ce solutii avem pentru cei care nu isi permit meditatii particulare. Copiii acestia mai mult ca sigur sunt din familii instarite si parintii au platit pregatire particulare la greu. Acesti copii nu sunt reprezentativi pentru ce se intampla in sistemul de educatie.

  4. Da stim, elitele, astia meditati acasa sunt buni dar ce facem cu restul prostilor? Noua generatie pare mai proasta si decat parintii lor care macar mergeau la munca daca nu ii ducea capul sa faca mai mult, copii astia de acum cred ca le vine banu’ de la Salam si nu vor sa mai munceasca dar nici cu dezvoltarea creerului nu stau bine.

  5. Daca ne luam dupa aceste rezultate avem impresia ca invatamantul romanesc merge bine. Este ca si cum ai avea un pom intr-o livada care da roade, dar restul livezii este vai de mama ei. Se vorbeste 99% despre 1% (olimpicii) si 1% despre cei 99% (restul elevilor).

  6. Bravo, baieti, felicitari!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Si mult succes in viata!!!!!!!!!!!!!

  7. Foarte bine atata timp cat fac asta din pasiune si placere. Daca o fac doar pt a fi primii sau sunt împinși de la spate, e doar o chestie pe termen scurt care nu o sa ii formeze pt ce urmeaza dupa ce termina scoala. Ar trebui ca învățământul sa se axeze pe creativitate si fiecare copil sa faca ce ii place si sa evolueze pe o tema unde are talent si care ii il motivează si intereseaza. Altfel ajungi sa termini o scoala si sa nu ai habar ce vrei sa faci in viata. Dupa cum se vede din top lipsesc țările nordice unde creativitatea e pe primul loc in scoala si nu cred ca sistemul educațional in tarile respective e mai prost ca in Romania.

  8. Nu cred ca poti face matematica sau fizica de performanta tip Olimpiada, liceu, etc. impins de parinti sau pompat cu meditatii. Bravo lor, pentru un timp au descoperit ce le place, la ce sunt buni, ce vor sa faca la aceasta varsta. Matematica poate fi fermecatoare, subtila si mai ales, eleganta dupa ce te lasa sa-i intelegi limbajul. Apoi, ce fac acesti copii nu ar trebui cuplat cu dezastrul din educatie, lipsa unor conditii decente uniform distribuite prin tara, etc., dar si aici harta este un amestec de asa da si asa nu. Sa ne dorim printre ei, un castigator de Fields, un Cédric Villani, si sa-i uram succes lui N. Dan. Apropo, si Villani a ajuns, la Paris cam asa cum este N. Dan in Bucuresti!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.