G4Media.ro

România mai plătește încă 133.000 de lei pentru autostrada refuzată de Cuc.…

România mai plătește încă 133.000 de lei pentru autostrada refuzată de Cuc. Începe verificarea lucrărilor făcute de Comsa la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, unde a apărut o fisură în asfalt luna trecută

133.200 lei fără TVA. Atât costa verificarea lucrărilor la cei 21 de kilometri construiți de spaniolii de la Comsa. Expertiza va fi realizată de specialiștii de la IPTANA, cea mai veche companie de proiectare din domeniul infrastructurii de transport din România. Expertiza, care are ca scop identificarea soluțiile tehnice de remediere a neconformităților identificate, va dura 40 de zile.

Mandatul lui Răzvan Cuc la ministerul Transporturilor are, astfel, toate șansele să se încheie cu doar 22 de noi kilometri de autostradă dați în folosință anul acesta, fiind vorba aici de lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva deschis circulației în august.

Potrivit unui raport întocmit în august de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN), subordonat CNAIR, și consultat de G4Media, problemele constatate pe acest tronson de autostradă sunt următoarele:

– valori mari și foarte mari ale coeficientului de umflare liberă

– umflare ridicată a umpluturii din corpul tersamentului

– prezența materiilor organice

– utilizarea unor umpluturi în terasamente care nu sunt bune pentru terasamente sau care sunt folosite fără a fi îmbunătățite

– prezența substanțelor putrescibile

Potrivit acestui raport, probleme sunt și cu scurgerea apelor. „S-a constatat că în ciuda înălțimii mari a terasamentului, apa staționară la baza acestuia ajunge înspre partea superioară la nivelul patului drumului. Acest fapt este demonstrat prin prezența unor umidități mari ale umpluturii tersamentului la 1-2 metri sub fundația drumului, sub zona părții carosabile”, scrie în documentul citat.

Constructorilor spanioli li s-a reziliat la finalul lunii august contractul pentru realizarea celor 21 de kilometri dintre Ilia și Coșevița ai autostrăzii Lugoj – Deva, deși realizaseră 99% din lucrări.

Autostrada Lugoj-Deva lot 3

Lungime: 21,14 km

Constructor: Asocierea COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. – S.C. Teloxim Con S.R.L.

Ordin de începere a lucrărilor: noiembrie 2013

Rezilierea contractului: august 2019

Valoare contract: 579,9 mil. lei. Până la momentul rezilierii s-a achitat constructorului 94,3% din această sumă

Relația dintre CNAIR și drumarul spaniol a devenit una tensionată după ce acestuia din urmă i s-a cerut prelungirea garanției de bună execuție de la 4 ani, cât prevedea contractul, la 10 ani. După refuzul acestuia, CNAIR a refuzat recepția tronsonului de autostradă motivând că unele lucrări aveau probleme de calitate, iar altele nu erau finalizate.

În urmă cu o lună pe lotul construit de spanioli a apărut o fisură cu o lungime de 15 metri și o lățime de un centimetru, care potrivit unor surse din CNAIR se tot extinde. Potrivit celor de la Asociația Pro Infrastructura fisura în asfalt este la granița lotul 2 de la Holdea, acolo unde nu se va circula cel puțin până în 2024, deoarece respectiva bucată din lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva a fost scoasă la licitație abia în iulie 2019.

Constructorul spaniol a declarat și el în repetate rânduri că respectivul lot de autostradă poate fi deschis circulației fără probleme și că lucrările rămase de executat se puteau face sub trafic.

Ca să aibă bani pentru a achita eventuale lucrări de reparație la autostradă, CNAIR a executat mai multe scrisori de garanție ale constructorului spaniol, în condițiile în care în urma rezilierii contractului a pierdut garanția de patru ani stipulată în contractul semnat cu spaniolii.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Eu credeam ca incepe receptia….

  2. Cei care au informatii din interior spun ca IPTANA a fost angajata ca sa produca justificari ulterioare pentru rezilierea abuziva a contractului de catre cuc, scarlat, ionita & co. Constructorul spaniol va castiga in justitie. Trebuie ca nemernicii care au semnat rezilierea sa plateasca cu averile lor penalitatile pe care le vor primi spaniolii si costul reparatiilor in perioada de garantie care a fost pierduta prin reziliere.

    • BTW: cam ce credeti ca va contine o expertiza de 30000 euro la un proiect de sute de milioane de euro? Evident ceva facut din pix intr-un birou. Se vor preleva carote? Se vor face masuratori de specialitate? Aiurea!