G4Media.ro

România intră în 2024 fără niciun metru din Autostrada Unirii în lucru

Foto: Împreună pentru Moldova

România intră în 2024 fără niciun metru din Autostrada Unirii în lucru

Încă un an încheiat, al cincilea de când Autostrada Unirii (A8) are şi o lege a ei, dar încă nu se lucrează nicăieri pe traseul celor 311 km de la Prut până la Tg. Mureş, arată o analiză publicată de Ziarul de Iași. De fapt, există un punct pe acest traseu unde s-a făcut ceva până acum: intersecţia complicată – turbionul, cum a început să i se spună – a viitoarei A8 cu actuala A7.

Autostrada Moldovei (A7, București – Ploiești – Bacău) este deja în lucru pe toată lungimea ei, iar ultimul lot, Mirceşti-Paşcani, pentru care autorizaţia de construcţie a fost emisă la începutul acestui an, se termină pentru moment în această intersecţie. A7 va continua spre Suceava şi Siret, tronsoane care sunt încă în faza realizării documentaţiei.

Între timp, guvernul a emis hotărârea care dă undă verde procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, alături de cele din proprietatea publică a statului, respectiv a unităţilor administrativ-teritoriale aflate pe coridorul A7 Mirceşti-Paşcani.

Autostrada Unirii, ţinută pe dreapta până trec alte proiecte în faţă

În aceeaşi şedinţă de guvern de joi a fost adoptată şi hotărârea similară pentru drumul expres Oradea-Arad, care a depăşit în viteză sectorul montan al A8, blocat strategic în comisii, apoi la Ministerul Finanţelor, ba chiar şi la Monitorul Oficial – căruia i-au trebuit 9 zile ca să publice hotărârea privind indicatorii tehnico-economici, pe baza căreia se poate lansa licitaţia pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie.

De remarcat că, în vreme ce proiectul drumului Bihor-Arad a trecut în viteză de tronsonul montan al A8, Autostrada Litoralului, un segment de 30 km care va lega centura Constanţei de staţiunile Neptun, Olimp etc. şi care a trecut rapid prin comisiile guvernamentale, a ajuns şi ea în etapa adoptării hotărârii de guvern şi are şanse să intre în licitaţie înaintea A8.

Cum principiul obţinerii finanţării este „primul proiect venit, primul servit”, rămâne de văzut dacă cei 159 km de traseu montan din A8 vor mai prinde ceva din banii Programului european de Transport.

Nici pe cele două capete ale A8 nu a început încă nimic. Cel de la Moţca spre Tg. Neamţ, deşi atribuit încă din septembrie, nu a primit încă ordinul de începere (termenul pentru proiectare şi execuţie fiind doi ani şi jumătate). Pe Tg. Mureş-Miercurea Nirajului, Strabag a contestat cu succes atribuirea lucrărilor turcilor de la Nurol, astfel că evaluarea ofertelor continuă. Riscul aici este ca lucrările să se scumpească, banii venind din partea de împrumut a PNRR.

Citește tot articolul pe Ziarul de Iași

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Asta arată cat de inutil e să dai o lege pentru o autostradă. Legal vorbind, guvernul este în afara legii și ce putem să îi facem? Putem doar spune ca în RO nu se respectă legea. Și atât

  2. asta e PSDNLUDMR care mimeaza grija pt Moldova, ai apoi se bat cu pumnul in piept ca fac, ca dreg, cand mai dau o lege nesemnificativa