G4Media.ro

România, Germania și Portugalia, atenționate de Comisia Europeană că nu au transpus…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Companie selecta, alaturi de Germania… ar fi interesant care sunt problemele cu aceasta Directiva in Germania..
    In Romania a avut GRIJA mare majoritatea PSD-ALDE-UDMR sa o „aranjeze” cum le place lor!
    12.02.2020: „România, în infringement pentru neaplicarea Directivei de combatere a spălării banilor.
    Toate statele membre aveau obligația de a transpune normele cuprinse în cea de-a 5-a Directivă privind combaterea spălării banilor până la 10 ianuarie 2020.
    „Comisia regretă faptul că statele membre în cauză NU au transpus Directiva la timp și le încurajează să facă acest lucru de urgență, ținând seama de importanța acestor norme pentru interesul colectiv al UE. În absența unui răspuns satisfăcător din partea statelor membre respective în termen de 2 luni, Comisia poate decide să le trimită avize motivate”, mai transmite Executivul comunitar.
    România a recidivat.
    Cea de a 5-a Directivă privind combaterea spălării banilor (a 5-a Directivă AML) – sau Directiva (UE) 843/2018 a Parlamentului European și a Consiliului din 30 mai 2018 – modifică Directiva UE 849/2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului, pusă în aplicare de România cu o întârziere de 2 ani.
    Miza întârzierii se afla în momentul politic dominat la acea vreme de președintele PSD Liviu Dragnea, acum în închisoare, anchetat în afacerea Tel Drum, Directiva interzicând acțiunile la purtător, cum era cazul celor emise în afacerea cu pricina.
    Calea aleasă de puterea de la București pentru implementarea Directivei a fost, în loc de o eventuală ordonanță de urgență, dată fiind urgența adoptării și întârzierile acumulate, un proiect de lege a cărui adoptare a fost tergiversată în parlament.
    Mai mult, sub pretextul implementării directivei europene, în textul legii au apărut, inspirate de Florin Iordache, autor al celebrei OUG 13, prevederi controversate care permiteau guvernului dreptul de a controla organizațiile neguvernamentale, fără ca aceste prevederi să existe în documentul european.
    Partidele din opoziție au sesizat CCR, care a retrimis legea în parlament, pentru ca la sfârșitul lui iulie 2019 să ajungă la promulgare.
    Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea terorismului a fost publicată în Monitorul Oficial abia în iulie 2019, Directiva Europeană emisă pe 5 iunie 2015 fiind transpusă în legislația națională cu o întârziere de 755 de zile.
    De altfel, România a fost trimisă în fața Curții de Justiție pentru neaplicarea normelor privind spălarea banilor.
    Între timp, în urma dezvăluirilor anchetei Panama Papers și a atacurilor teroriste din Europa, Comisia a propus a 5-a Directivă privind combaterea spălării banilor, pentru a intensifica lupta împotriva spălării banilor și a finanțării terorismului, care a intrat în vigoare în 9 iulie 2018 și pe care statele membre ar fi trebuit să o implementeze până în 10 ianuarie 2020.
    Adică Directiva pentru care Comisia a transmis miercuri scrisoarea de punere în întârziere către România.”

    Ce a facut Romania din Februarie 2020 pana azi pe subiect: NIMIC!!
    Cand Asociatiile de Procurori ii cereau lui Predoiu sa REZOLVE asta, Predoiu si PNL taceau chitic!

  2. Aceste legi impotriva „spalarii banilor” si a „terorismului” sunt foarte periculoase si va garantez ca statul (orice stat, nu ma refer strict la statul Roman) va face abuz de ele. Definitiile terorismului se pot schimba de pe o zi pe alta si in orice moment grupul din care considerati ca faceti parte (chiar si o critica adusa statului) poate fi catalogat ca grup terorist ( vezi domestic terrorist in SUA).

    The road to hell is paved with good intentions.

  3. Legea ca lege, dar până scoatem una care să corespundă, apoi o punem în aplicare așa cum ne-am obișnuit, nu ar strica deloc ca cineva – pentru că în acest moment efectiv este înafara oricărei atenții guvernamentale – să ia mai serios în colimator miile de casinouri, jocuri de noroc și pariuri sportive care împânzesc țara în orașele mai mari. Ele sunt forma arhaică și cele mai la îndemână instrumente de spălare a banilor și numărul lor crește exponențial.