G4Media.ro

România aloca printre cei mai puțini bani pentru educație, înaintea crizei pandemice.…

România aloca printre cei mai puțini bani pentru educație, înaintea crizei pandemice. Cheltuielile mici s-au văzut în scorul slab al elevilor la citire, la PISA 2018 – raport OECD / Ce spune despre salariile profesorilor și dezvoltarea profesională a acestora

România a avut, în 2018, cheltuieli cumulate de sub 25.000 de dolari per elev, în categoria de vârstă 6-15 ani. Împreună cu toate țările care au cheltuit atât de puțin per elev, s-a situat spre coada clasamentului, în ceea ce privește performanța elevilor la citire, arată cel mai nou volum de analiză pe baza rezultatelor PISA 2018, dat publicității săptămâna aceasta de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD).

Șeful Departamentului pentru Educație al OECD, Andreas Schleicher, insistă că argumentul cheltuielilor bugetare pentru educație ca pilon esențial pentru creșterea performanței elevilor nu s-ar susține neapărat, la nivelul tuturor țărilor, pentru că există fluctuații și cazuri ce dovedesc contrariul. Dar datele incluse în raport sugerează o relație clară între investiția per elev și rezultatele educației, în cazul țărilor care alocă puțini bani pentru școli.

OECD arată că, în criza economică ce afectează lumea ca urmare a epidemiei Covid-19, cheltuiala pentru educație va intra în competiție cu alte nevoi acute ale guvernelor. În acest context, organizația notează, în ultimul raport pe marginea PISA 2018, că sistemele educaționale ce beneficiază de cheltuieli mai mari sunt tind să fie cele din țări cu un PIB per capita mai ridicat. Cum se prezintă România, la acest capitol, pe baza datelor disponibile cu un an înaintea pandemiei?

România este încadrată de OECD în rândul țărilor cu o cheltuială totală per student (6-15 ani) de sub 25.000 de dolari în 2018. În același grup intră țări precum Republica Dominicană, Georgia, Indonezia, Iordania, Kazahstan, Republica Moldova, Muntenegru, panama, Peru, Filipine și Serbia.

Datele agregate ale OECD sugerează că elevii din aceste țări au înregistrat cele mai slabe rezultate la capitolul citire, la PISA 2018. Cei din țări cu un nivel al cheltuielilor de peste 25.000 USD/elev cunosc o creștere semnificativă a rezultatelor, iar apoi diferențele se estompează, ceea ce sugerează că, la nivelul țărilor cu o investiție substanțială în educație, alții sunt parametri care influențează decisiv performanța elevilor.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Am incercat-o pe aia cu educatia. In ’89, francezii faceau jumatate din materiile noastre in liceu, englezii – un sfert, si toti ne radeau in nas.

  2. …un profesor bun costa mult, dar un profesor slab pregătit costa si mai mult , si pe termen f. lung.

    • „profesor bun”…. interesanta gluma.. de asta nu cred ca am dat pana acu..
      APP, tavarasi… poate nu stiai dar, intai performezi dupa care ceri salariu..(adica dupa ce ai demonstrat ca meriti ce ceri)… aparent nu merge asa si la bugetari.. la voi trebuie banii inainte ca la curve?