G4Media.ro

Rezultatele la examenul de bacalaureat se afișează luni/ Contestațiile pot fi depuse…

sursa foto: Inquam Photos / Alex Nicodim

Rezultatele la examenul de bacalaureat se afișează luni/ Contestațiile pot fi depuse până la ora 18:00

Afişarea rezultatelor examenului de bacalaureat, în centrele de examen şi online, urmează să aibă loc luni, până la ora 12:00, după care pot fi depuse contestaţiile, rezultatele finale fiind aşteptate în 7 iulie. În 2022, rata de promovare la bacalaureat, înainte de contestaţii, a fost de 73,3%, cea mai mare din ultimii 10 ani, iar după contestaţii a crescut la 75,2%, transmite News.ro.

Conform calendarului examenului de bacalaureat, în 3 iulie sunt aşteptate primele rezultate ale examenului.

Contestaţiile pot fi depuse/transmise în aceeaşi zi, în intervalul orar 12:00 – 18:00, inclusiv prin mijloace electronice.

Candidaţii care contestă rezultatul iniţial al evaluării trebuie să completeze, să semneze şi să depună/transmită prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere.

Afişarea rezultatelor finale este programată în data de 7 iulie (în centrele de examen şi online).

Rezultatele sunt afişate prin anonimizarea numelui şi a prenumelui candidatului (coduri).

În 2022, rata de promovare la Bacalaureat a fost de 73,3%, cea mai mare din ultimii 10 ani, iar 162 de candidaţi au obţinut media 10.

După contestaţii, în 2022, rata de promovare a fost de 75,2%. De asemenea, 30.377 de note au fost mărite, iar 15.986 au fost micşorate. 42 de licee au avut rată de promovare zero.

Pentru a promova examenul, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească, cumulat, următoarele condiţii:

  • recunoaşterea/echivalarea tuturor probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale;
  • susţinerea tuturor probelor scrise şi obţinerea notei 5 (cel puţin) la fiecare dintre acestea;
  • obţinerea unei medii a notelor, la probele scrise, de cel puţin 6.
  • La examenul de bacalaureat din acest an s-au înscris peste 130.500 de candidaţi, dintre care peste 16.000 sunt din promoţiile anterioare.

Examenul a început în 26 iunie, cu proba Limba şi literatura română, urmată în 27 iunie de proba obligatorie a profilului (discipline, în funcţie de profil: Matematică şi Istorie), de proba la alegere a profilului şi specializării, elevii putând opta, în funcţie de filieră, profil şi specializare pentru una din cele 10 discipline: Biologie, Chimie, Fizică, Economie, Filosofie, Geografie, Informatică, Logică, argumentare şi comunicare, Sociologie şi Psihologie, iar în 29 iunie a avut loc proba de Limba si literatura maternă, pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. ” Pentru unii mumă, pentru alții ciumă’. Corectarea digitalizata a lucrărilor- un dezavantaj pentru copiii din județele Dâmbovița și Călărași. Ar fi fost corect sa se corecteze in acest mod in toate județele țării și în municipiul București. In plus, depunctăm un copil care a rezolvat corect toate subiectele pentru depășirea limitei de spațiu! Continutul mai contează? Astăzi am văzut copii cu rezultate bune la învățătură, cu rezultate bune la olimpiade și concursuri, cu lacrimi pe obraz. Unii dintre ei n-au mai avut curajul nici să depună contestații! ” Cine știe pe mâna cărui chițibușar ajunge lucrarea mea si descoperă că am scris un rând în plus sau am uitat o virgulă și îmi mai scade unul – două puncte!” imi spune cu tristețe in glas V , copilul din vecini si priveste undeva dincolo de mine, simulând resemnarea. Dacă în urma contestațiilor se vor obține note mai mari, mi s-ar părea corect să existe posibilitatea acționării in instanță a evaluatorilor initiali.