G4Media.ro

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, ”extrem de rezervaţi” cu privire la secțiunea cea…

Foto: CNAIR

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, ”extrem de rezervaţi” cu privire la secțiunea cea mai grea din Autostrada Sibiu-Piteşti: Cel mai complex proiect, realizat de constructori cu portofoliu impresionant, dar fără experienţă în România

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastrcutură se arată extrem de rezervaţi cu privire la termenele din contratul pentru Autostrada Sibiu-Piteşti Secţiunea 2, transmite agenția News.ro. Este cel mai complex proiect, care traversează munţii, dar documentaţia este lacunară. În plus, este realizat de constructori cu portofoliu impresionant la ei în ţară şi în lume, dar care nu au mai lucrat în România.

Asociaţia Pro Infrastrctură a transmis că proiectul Autostrăzii Sibiu-Piteşti Secţiunea 2 ”este cel mai complex şi scump proiect de infrastructură rutieră din istoria ţării: 31,33 km prin „creierii munţilor”, pe Valea Oltului între Boiţa şi Cornetu”.

”Suma? 4,25 miliarde de lei fără TVA, aproximativ 860 milioane euro la cursul actual. Constructorii? Turcii de la Mapa şi Cengiz, ambii fiind la prima lor experienţă în România. Le ţinem pumnii turcilor, chiar dacă suntem extrem de rezervaţi cu privire la termenele contractuale: 18 luni proiectare plus 4 ani şi 2 luni execuţie”, au transmis reprezentanţii asociaţiei.

Aceştia explică motivele pentru care sunt rezervaţi: ”Documentaţia tehnică lacunară, veşnicele probleme nerezolvate (de exemplu CNAIR nu a finalizat licitaţia de exproprieri şi suprafeţe de pădure aflate pe traseu), dar şi…antreprenorii Mapa şi Cengiz, cu un portofoliu impresionant la ei în ţară şi la nivel internaţional, care vor fi nevoiţi să se descurce în hăţişul nostru birocratic şi să facă în teren lucrări extrem de complexe, cu zero infrastructură şi know-how în România, pe o autostradă cu riscuri enorme tehnice şi financiare care a alungat ceilalţi 5 constructori pre-calificaţi selectaţi de CNAIR”.

Proiectul prevede realizarea a 31,33 km de autostradă, 50 de poduri şi viaducte, 7 tuneluri din care cel mai mare este de 1,6 km (Câineni), dar şi 3 spaţii de servicii şi un ecoduct (supratraversare pentru animale, zona Lazaret).

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunţat, luni, că prima secţiune din tronsonul autostrăzii care va traversa Carpaţii intră în linie dreaptă, după ce CNAIR a semnat astăzi contractul în valoare de aproape 1 miliard de euro (4,250 miliarde lei, fără TVA) pentru Secţiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Piteşti. (Foto: CNAIR)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. Romanii sunt cei mai mari teroristi ai Romaniei.

    • Sa vina sovieticii lui Putler sa faca ordine si deciuplina 😂

    • Prea multe vorbe, discuții…
      Să se realizeze autostrada între Pitești și Sibiu.
      Și cale ferată între Pitești și Râmnicu Vâlcea.

  2. Adevarul e că dacă n-ai experiență în Ro esti vsi de capul tau! Păi, la noi, totu-i diferit! Și pământul și pietrele și apa și metalul și aerul și combustibilul, tot tot tot!

    • Aia de la pro infrastructura au fost drăguți si nu au scris de fapt ce au vrut sa zică…
      Turcii nu știu unde, cui, si când sa dai șpagă ca sa miști lucrurile…

  3. Ce experiența? Unde s-a mai văzut așa ceva? Sa ne consideram norocoși că vin să lucreze pentru noi

  4. Nu-ti va probleme pt Mapa. Ciubuc si pesches sunt cuvinte de origine turca.

  5. Cei de la Pro Infrastructura sunt hyperprofesioniști , lor trebuia să li-i se încredințeze realizarea tuturor drumurilor din colonia Românica .

  6. Lăsați firmele sa facă treaba.Cu voi nu se mai face nici o autostrada.Toata ziua numai critici.Mai tăceți dracu din gura.
    Greutățile vor fi?Se vor rezolva.Punct.