G4Media.ro

„Remodelează geografia Europei”: Trenul de noapte dintre Berlin și Paris, repus în…

sursa foto: Unsplash

„Remodelează geografia Europei”: Trenul de noapte dintre Berlin și Paris, repus în funcțiune după nouă ani de pauză

Primul tren de noapte între Berlin și Paris va pleca luni seara, după o pauză de nouă ani, acoperind un gol semnificativ în orarul feroviar de noapte din ce în ce mai cuprinzător al Europei și dând un impuls călătorilor care caută o alternativă realistă la zborul cu avionul, scrie The Guardian.

Privit pe scară largă ca o bijuterie în coroana călătoriilor feroviare europene, serviciul a fost anulat în 2014, în ciuda protestelor furioase.

Nicky Gardner, coautoare a cărții Europe by Rail: The Definitive Guide, a declarat că noul serviciu Nightjet a fost o contribuție inspirată și vitală la infrastructura și integrarea europeană.

„Cimentează legăturile dintre două capitale europene care au atât de multe de împărțit și, de asemenea, este pur și simplu un mod minunat de a călători. Puteți pleca din Berlin seara și să ajungeți la Paris în jurul orei 10:00 în dimineața următoare, apoi să vă urcați în mijlocul dimineții pe Eurostar și să ajungeți la Londra până la prânz”, a spus ea.

Trenul, complet rezervat, echipat cu compartimente de dormit de diverse categorii, de la cele „obișnuite” la cele de lux, cu spații individuale sau comune, unele cu dușuri și toalete dedicate, va pleca luni seara de la Berlin la ora 20:18 și va ajunge la Paris marți, la ora 10:24, oprindu-se pe parcurs la Halle, Erfurt, Mannheim și Strasbourg.

ÖBB, operatorul feroviar național austriac, va opera acest serviciu de trei ori pe săptămână pentru început. Din toamna anului viitor, se preconizează că trenul va circula zilnic.

Gardner a declarat că timpul economisit prin călătoria de noapte este unul dintre factorii care fac atractivă călătoria cu trenul, dar, în plus, trenurile de noapte, care au făcut o revenire în ultimii ani, ar avea, de asemenea, efectul de a deschide Europa continentală.

„Într-un fel, remodelează geografia Europei, deoarece timpul petrecut cu trenul de noapte reprezintă efectiv timp economisit. Poți să folosești trenul și să beneficiezi de timpul în care dormi, ceea ce face să merite cu adevărat să călătorești prin Europa.”

Ea a mai declarat că, în ciuda revenirii, trenul de noapte își va intra în drepturi abia în următorii doi-trei ani, odată ce comenzile plasate pentru noul material rulant vor fi onorate, permițând operatorilor să obțină un număr suficient de vagoane.

„ÖBB a creat o rețea foarte imaginativă de noi trenuri de noapte, cu poziția Vienei exploatată în mod inteligent în centrul acesteia și, sub rezerva constrângerilor de aprovizionare, cred că viitorul trenului de noapte este într-adevăr foarte luminos”, a adăugat scriitoarea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Și costă de cel puțin trei ori mai mult decât avionul. A existat un motiv în 2024 pentru care a fost suspendat, care oare?
    Văd ca de prețuri nu se spune nimic în articolul preluat.