G4Media.ro

Referendum la Paris: 89% din locuitorii capitalei franceze nu mai vor ca…

Sursa foto: Pixabay

Referendum la Paris: 89% din locuitorii capitalei franceze nu mai vor ca trotinetele electrice să poată fi închiriate, din cauza accidentelor dese

Locuitorii capitalei franceze au votat în proporţie covârşitoare împotriva serviciilor de închiriere a trotinetelor electrice în oraş, în urma unui referendum organizat duminică, transmite News.ro.

Parisul are una dintre cele mai bine reglementate pieţe a trotinetelor electrice, însă, este posibil ca aceasta să dispară complet din oraş, ca urmare a rezultatului celui mai recent referendum local.

În cadrul referendumului organizat de primarul Anne Hidalgo, 89% dintre votanţi s-au pronunţat pentru renunţarea la închirierea de trotinete electrice.

Drept urmare, companiile care operează împreună în jur de 15.000 de trotinete electrice în Paris – Lime, Dott şi Tier – ar trebui să le scoată din oraş până la 1 septembrie.

Deşi iniţial susţinea această formă de transport, primarul Anne Hidalgo a militat împotriva trotinetelor electrice în ultima vreme, spunând că apar prea multe accidente şi că reprezintă un model de business prea scump, cu călătorii de 10 minute care costă 5 euro.

De partea cealaltă, cele trei companii spun că rezultatul votului a fost influenţat de prezenţa foarte scăzută la vot. Au votat 103.084 de oameni, adică aproximativ 7,5% dintre persoanele cu drept de vot din Paris.

Referendumul, însă, este doar consultativ, astfel că decizia finală rămâne la primar.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Perfect,ce ar fi sa ne inspiram și noi iar pe acest principiu sa interzicem circulația derbedeilor teribiliști, mitocanilor ce parchează și depășesc pe linia de tramvai, nesimțiților ce parchează pe locurile persoanelor cu handicap, inconstienților și tutelor ce vorbesc la telefon in trafic,a cocalarilor ce conduc niște ruine periculoase în special BMW uri negre și în general toată fauna ce ‘ polueaza’ traficul românesc. Nu comentați că nu sunt parcări,că infrastructura rutieră este învechită etc! Puțin bun-simț ar rezolva multe din probleme Inclusiv pe cea a trotinetelor.

  2. Ionut, tu nu ai inteles nimic.
    Daca ne pasa de accidente si de costuri, pai atunci trebuie interzise automobilele personale care sunt cele mai periculoase si costa cel mai mult.
    Da, prea multi trotinetisti tind sa-si bage picioarele in regulile de circulatie dar ce pericol reprezinta ei? Pot sa rupa un os cuiva. Dar o masina condusa de bizoni omoara.
    Presupunand ca opresc serviciile de inchiriat trotinete, ce se intampla cu trotinetele personale, care sunt deja foarte raspandite?

  3. sa faca referendum sa interzica prezenta oamenilor in oras

  4. Păcat că din cauza unor iresponsabili și cei care le utilizează cu bun simț au de suferit.

    La capitoul iresponsabili aș include anumiți utilizatori care le conduc și le parchează aiurea dar și companiile care au făcut prea puține eforturi ca să-i disciplineze.

    După părerea mea în loc să interzică serviciul autoritățile ar trebui să facă mai multe presiuni asupra operatorilor ca să-și disciplineze clienții (poza ăia care se fac când o parchezi chiar să fie verificată).

    Aici unde stau rotinetele reduc viteza automat dacă intri într-o zonă pietonală, în unele cartiere le poți elibera doar dacă le parchezi în zone special marcate (cam nasol dar ce să faci dacă unii nu știu să le parcheze) . În alte cartiere primăria strânge trotinetele parcate anapoda și operatorii trebuie să plătească ca să le recupereze.

    Nu cred că e nevoie de carnet de conducere, sunt suficiente câteva camere de filmat în locurile mai aglomerate și operatorii să fie obligați să zică cine a trecut la momentul respectiv prin intersecție (oricum toate traseele sunt înregistrate ). Cu câteva amenzi se rezolvă indisciplina.