
Proprietarul Gucci, în discuții pentru vânzarea unei clădiri de pe Fifth Avenue, în contextul crizei din sectorul de lux
Kering, proprietarul Gucci, se află în discuții exclusive cu firma de capital privat Ardian pentru vânzarea unui pachet majoritar dintr-o proprietate de top de pe Fifth Avenue, în timp ce grupul francez încearcă să reducă costurile în contextul scăderii cererii pentru produse de lux, relatează Financial Times.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Clădirea din New York – achiziționată în urmă cu puțin peste un an – ar putea deveni a doua tranzacție de acest gen pe care grupul de lux listat la Paris o încheie cu Ardian, potrivit unor surse apropiate situației, după ce, la începutul anului, a fost de acord să vândă participații în locații comerciale de top din Paris.
Kering a cheltuit miliarde în ultimii ani pentru a achiziționa proprietăți în cele mai dorite zone comerciale din marile capitale, parte a unei curse între marile grupuri de lux pentru a securiza locații strălucitoare pentru brandurile lor.
Grupul, controlat de familia Pinault, a cumpărat clădirile de la 715-717 Fifth Avenue, în apropiere de Rockefeller Center și Catedrala Sf. Patrick, în ianuarie anul trecut, pentru puțin sub 1 miliard de dolari.
Totuși, această serie de achiziții a venit într-un moment nefavorabil pentru grup, care s-a confruntat cu scăderi semnificative ale vânzărilor în ultimul an, în special în cazul brandului său principal, Gucci. Acțiunile Kering au scăzut cu 43% în ultimul an, ceea ce a redus valoarea de piață a grupului la 21 miliarde de euro.
Kering și Ardian au refuzat să comenteze. Discuțiile dintre Kering și Ardian au fost raportate pentru prima dată de Reuters.
Grupul, care deține și brandurile Saint Laurent și Balenciaga, a cheltuit 1,3 miliarde de euro pentru a achiziționa un bloc mare pe Via Monte Napoleone din Milano de la firma americană de capital privat Blackstone în 2024. La acel moment, a fost cea mai mare tranzacție imobiliară din Europa din ultimii doi ani.
Kering le-a spus investitorilor la începutul acestui an că intenționează să continue vânzarea unor participații în active imobiliare, pentru a elibera capital, garantând în același timp contracte de închiriere în regim de lease-back pentru magazinele sale.
Locațiile comerciale dintr-un număr limitat de cartiere exclusiviste sunt esențiale pentru brandurile de lux, ceea ce duce la creșterea prețurilor proprietăților în contextul unei concurențe intense între proprietarii corporativi precum Kering, LVMH și Chanel.
Cu toate acestea, aceste tranzacții necesită capital considerabil, într-un moment în care Kering trebuie să investească masiv în revitalizarea brandurilor sale de top.
„Odată ce un brand depășește 3 miliarde de euro în vânzări, aceste [tipuri de locații] devin indispensabile”, a declarat directorul executiv al Kering, François-Henri Pinault, anul trecut. Dar „faptul că o clădire este disponibilă într-o locație premium nu înseamnă că o vom cumpăra. O vom lua doar dacă are sens.”
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.