G4Media.ro

Proiectul UE de impozitare a kerosenului, în impas: „Ar fi sinucidere politică”,…

Sursa foto: Pixabay

Proiectul UE de impozitare a kerosenului, în impas: „Ar fi sinucidere politică”, înaintea alegerilor pentru Parlamentul European

Un plan al Uniunii Europene (UE) de taxare a kerosenului pentru aviație a intrat în impas, în condițiile în care cele 27 de națiuni membre nu reușesc să ajungă la un acord privind ieftinirea combustibililor verzi și scumpirea combustibililor fosili, au declarat mai mulți diplomați pentru agenția Reuters.

Țările UE negociază o revizuire a taxelor pe energie, care nu au mai fost actualizate din 2003, pentru a ține cont de obiectivele lor în materie de climă.

Cu toate acestea, la doi ani după ce executivul UE a propus pentru prima dată o legislație care să impoziteze kerosenul, nu se întrevede încă niciun acord. D,ezacordurile sunt axate pe introducerea unei taxe minime la nivelul UE pentru acești combustibili, care în prezent sunt scutiți de orice taxă.

„Nu ne așteptăm ca divergențele dintre țări să fie rezolvate în timpul președinției spaniole”, care se încheie la sfârșitul anului, a explicat un diplomat european.

Modificarea politicii fiscale a UE necesită acordul unanim al statelor membre.

Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat că revizuirea politicii fiscale va „elimina scutirile învechite și ratele preferențiale care încurajează utilizarea combustibililor fosili”.

Propunerea are în vedere o creștere treptată, pe o perioadă de zece ani, a ratei minime de impozitare aplicabile combustibilului utilizat pentru zborurile din Europa, în timp ce combustibilii sustenabili ar beneficia de o scutire fiscală pe zece ani pentru a încuraja utilizarea lor.

Cu toate acestea, unele țări avertizează împotriva unor măsuri care ar putea crește prețurile înainte de alegerile pentru Parlamentul European de anul viitor.

„A face acest lucru înainte de alegeri ar fi o sinucidere politică”, spune acest alt diplomat.

Jo Dardenne, șeful departamentului de aviație de la Transport și Mediu, a declarat că proiectul de lege este probabil „o cauză pierdută”.

„Este absurd să existe încă scutiri pentru modurile de transport poluante în contextul crizei climatice”, a spus ea.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Asa da, dar sa impozitam companiile feroviare de le sar capacele ca sa coste un bilet de tren Berlin-Paris de 7 ori mai mult decât un avion

  2. Cine imi poate explica care e logica unei masuri care suna asa:
    impozitam o companie/domeniu pt poluare –> compania baga impozitul in pretul se final al produsului (profitul ei nefiind deloc afectat, din contra poate mareste pretul mai mult decat impozitul)