G4Media.ro

Proiectul deputatului-mitralieră, care a ciuruit legea pentru combaterea evaziunii fiscale, ameliorat în…

Foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Proiectul deputatului-mitralieră, care a ciuruit legea pentru combaterea evaziunii fiscale, ameliorat în Senat: În cazul plăţii integrale a prejudiciului pentru valori sub 100.000 de euro se poate aplica amenda/ Pentru valori sub 50.000 de euro se aplică o sancțiune administrativă

Senatul a reexaminat, în urma unei decizii a CCR, un proiect care modifică Legea pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, stabilind că, în cazul plăţii integrale a prejudiciului la evaziune fiscală pentru valori mai mici de 100.000 de euro, se poate aplica pedeapsa cu amenda sau se aplică o acţiune administrativă care se înregistrează în cazierul judiciar, transmite Agerpres.

„În cazul săvârşirii unei infracţiuni de evaziune fiscală dacă, în cursul urmăririi penale sau al judecăţii, la primul termen de judecată, prejudiciul cauzat este acoperit integral, iar valoarea acestuia nu depăşeşte 100.000 euro în echivalentul monedei naţionale, se poate aplica pedeapsa cu amenda. Dacă prejudiciul cauzat şi recuperat în aceleaşi condiţii este de până la 50.000 euro, în echivalentul monedei naţionale, se aplică o sancţiune administrativă care se înregistrează în cazierul judiciar”, arată proiectul amendat şi adoptat luni de Senat, la reexaminare.

Forma iniţială a proiectului trimisă la promulgare prevedea că „În cazul săvârşirii unei infracţiuni de evaziune fiscală dacă, în cursul urmăririi penale sau al judecăţii, până la primul termen de judecată, inculpatul va acoperi integral prejudiciul produs prin comiterea faptei, majorat cu 20% din baza de calcul, la care se adaugă dobânzile şi penalităţile, se va dispune, o singură dată, renunţarea la urmărirea penală„, prevede proiectul.

Senatul a adoptat acest proiect cu 72 de voturi „pentru”, 33 „împotrivă” şi o abţinere. Camera Deputaţilor este for decizional cu acest proiect.

Context

Ințiativa, semnalată în premieră de Profit.ro la finele anului 2017, mai prevedea în forma inițiatorului, ca persoanele inculpate pentru evaziune fiscală vor beneficia de aceeași facilitate dacă măcar una dintre ele achită integral prejudiciul.

Inițiatorul proiectului, deputatul PSD Cătălin Rădulescu, a fost condamnat la închisoare cu suspendare pentru activități economice considerate incompatibile cu funcția de deputat, fiind acuzat de dare de mită și de administrarea unei firme.

Proiectul inițial propunea, potrivit Profit.ro, ca în cazul infracțiunilor de evaziune fiscală, care atrag condamnări la închisoare între 2 și 15 ani, cu posibilitatea majorării, să fie clasat dosarul de urmărire penală sau închisoarea cu executare să fie transformată în condamnare cu suspendare, dacă persoana urmărită penal sau condamnatul achită ori se angajează să acopere integral prejudiciul constatat.

De asemenea, potrivit formei inițiale a proiectului, cei condamnați la închisoare pentru evaziune nu ar mai fi executay pedeapsa, aceasta urmând să fie transformată în pedeapsă sub supraveghere în aceleași condiții, respectiv dacă achită prejudiciul plus 20%, dar și penalități, în cel mult 3 ani.

Mai mult, potrivit altei modificări aduse de deputați, celelalte persoane inculpate pentru evaziune fiscală în cazul respectiv vor beneficia de aceaeși clemență din partea justiției dacă măcar unul dintre ei achită integral prejudiciul.

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

21 comentarii

  1. Un proiect bun.

    În acest fel se recuperează sume la buget mult mai repede.
    În 80% din cazuri ANAF in mod abuziv aplica legea trunchiat mai exact in spete de pana in 2014.12 aplica noul cod fiscal 227/2015 mijloc de 573/2003.
    Metoda de calcul este supraestimata si se stabilesc valori uriașe iar ulterior se fac sesizări penale ptr a bloca accesul la Justiție in Contencios Administrativ,Serviciul Soluționare Contestații e tot de la ANAF si suspenda soluționarea contestației în baza unei sesizări penale.
    Sesizarea penala se judecă dupa 2-3-4 ani timp in care omul are sechestru pe casa si conturi iar penalizarile si accesoriile cresc.
    Abuzul continua si intai iti propresc 33% apoi 50 % din salariu si venituri.
    În 80% din cazuri contribuabilul câștigă in Instanță dupa 5 – 6 ani iar prejudiciu e de maxim 10% din duma impusă de ANAF.
    Această sumă ar fi plătită pe loc si imediat la ANAF dacă calculul ar fi corect dar nu este si de aici se blochează pachetul tribunalul cu sesizări penale ANAF.

    Luati din practica procesuala si găsiți prejudicii de 100.000 euro care ajung in final la 12000.euro
    Experți contabili judiciar independenți desființează la propriu rapoarte de inspecție fiscală ANAF.

    În Concluzie va spun ca legea e Bună pentru toți contribuabilii Români, aduce bani la buget si nu distruge vieți,familii,afaceri doar ca vrea un inspector ANAF.

    • Ba e o aberatie completa.
      Inchipuie-ti ca mergi toata ziua blatist cu tramvaiul, iar o data la luna (la cateva zeci de calatorii) te prinde controlul, iar pedeapsa e doar o mustrare, daca platesti biletul.
      Cu alte cuvinte, vor exploda cazurile de evaziune, cart timp stii ca scapi de pedeapsa platind ceea ce datorezi statului, pentru acel caz specific de evaziune, adica probabil 1% din totalul afacerilor ilicite.
      O lege corecta ar fi spus ca cineva prins cu evaziune fiscala trece printr-un audit complet al averii (toate proprietatile, firmele, conturile). Si tot ce e nejustificat se impoziteaza cu 30%, sau se confisca.

    • @Tiberiu

      E O lege buna chiar extraordinara.
      Opreste Abuzul.
      Intreaba un specialist fiscal si vei intelege.

    • De ce a făcut ANAF o modă din sesizările penale: Încasează sume în plus blocând accesul companiilor la justiție

      De ce a făcut ANAF o modă din sesizările penale: Încasează sume în plus blocând accesul companiilor la justițieDe ce a făcut ANAF o modă din sesizările penale: Încasează sume în plus blocând accesul companiilor la justiție

      Sumele stabilite în plus de controalele fiscale, prin decizii de impunere, devin executorii și trebuie plătite, contestarea lor fiind suspendată, dacă inspectorii înaintează și o sesizare penală, în urma verificării. Motivul este că orice cauză penală suspendă, până când instanța emite o hotărâre definitivă, soluționarea contestației împotriva actului fiscal.
      Cum s-a ajuns la moda sesizărilor penale și care sunt efectele pentru business. Fenomenul sesizărilor penale a fost reclamat de mediul de business, în repetate rânduri, în ultima vreme. Principala nemulțumire este că blochează accesul la justiție. Practic, “penalul vine înaintea civilului”, și, din acest motiv, până nu se judecă cauza penală, cea civilă rămâne suspendată. Prin urmare, decizia de impunere, prin care inspectorii pun sume în plus în sarcina contribaubilului, trebuie achitată fără posibilitatea de a-ți fi analizată contestația într-un termen rezonabil.

      Remarcăm cu îngrijorare creșterea numărului de dosare penale întocmite ca urmare a controalelor fiscale

      Remarcăm cu îngrijorare creșterea numărului de dosare penale întocmite ca urmare a controalelor fiscale Într-un numar din ce în ce mai mare de controale, inspectorii înaintează un proces verbal de sesizare penală care conține constatările din raportul de inspecție fiscală, făcând, de regulă, trimitere la art 9 lit c din legea 241/2005 privind combaterea evaziunii fiscale care prevede că sunt infracțiuni de evaziune fiscală și se pedepsesc cu inchisoare de la 2 la 8 ani “evidențierea, în actele contabile sau în alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la bază operațiuni reale ori evidențierea altor operațiuni fictive”. Procedura administrativă obligă contribuabilul să facă contestație la decizia de impunere către direcția de soluționarea contestațiilor din cadrul ANAF. Insă, totodată, conform legii, soluționarea se suspendă până când se lămurește cauza penală. Fără o soluție din partea direcției de specialitate a ANAF, contribuabilul nu poate ataca în instanță decizia de impunere. Practic, este forțat să achite suma și să aștepte hotărârea instanței care poate veni după 4 sau 5 ani. Abia apoi atacă decizia de impunere la ANAF și, dacă are o soluție nefavorabilă, se adresează instanței. Procesul poate dura alți 4-5 ani. Astfel, contribuabilii ajung să achite sume pe care le pot recâștiga în instanță după ani de zile. EXCLUSIV ANAF va reanaliza sesizările penale ale inspectorilor, după ce firmele au reclamat tendința de a fi întocmite dosare pentru orice problemă fiscală ANAF va reanaliza sesizările penale ale inspectorilor, după ce firmele au reclamat tendința de a fi întocmite dosare pentru orice problemă fiscală Cei care au o situație financiară solidă sau datorează sume mai mici pot rezista, ceilalți ajung în insolvență sau faliment,
      De ce există această practică? “Nu știu dacă este o direcție trasată de parchete sau dacă inspectorii o fac pentru că le este frică să nu fie penalizați ierarhic. Însă, este clar că ar trebui să facă sesizare penală atunci când există suspiciunea fundamentată de evaziune și fraudă. Or, în foarte multe cazuri este vorba despre companii care au producție, mulți angajați, taxe plătite la stat în cuantum ridicat”,
      În opinia sa, aceste sesizări nu vizează evazioniști în adevăratul sens al cuvântului, ci diverse situații unde inspectorii au constatat o diminuare a bazei impozabile care poate fi din eroare sau pentru că lipsesc documente justificative. Sesizările ar trebui făcute doar dacă există în mod real o incidență a faptelor cercetate asupra sarcinii fiscale. Un exemplu frecvent este cel al companiilor parte a unor grupuri multinaționale. “Inspectorii urmăresc, în special, prestările de servicii în grup și, în multe cazuri, le califică drept fictive, taie dreptul de deducere și, pe motiv că sunt fictive, fac și sesizări penale. În practică, este vorba de specificul business-ului. În cazul corporațiilor, headquarter-ul are anumite functii centralizate, cum ar fi cele de HR, IT, achiziții, și alocă niște costuri pentru toate entitățile din grup. Acestea facturează serviciile în funcție de cheia de alocare care poate fi stabilită în funcție de cifra de afaceri, de numărul de angajați etc. În România, Codul fiscal cere documente justificative prin care să se demonstreze că serviciul a fost prestat si că a fost în beneficiul companiei. Dacă inspectorii consideră că documentele justificative sunt insuficiente, spun că serviciul e fictiv. Implicit, cheltuielile devin nedeductibile, dar se face și sesizare penală. Sunt situații în care obligațiile în plus găsite de inspector reprezintă 1% din totalul taxelor achitate de o companie, nu poate fi vorba de o intenție de fraudă, de un circuit economic cu intenția de a extrage bani din buget

      Se constată o tendință de criminalizare a problemelor fiscale Chiar dacă există jurisprudență, scrisori de clarificare de la Ministerul Finanțelor sau decizii din instanță, inspectorii nu le iau în considerare și lasă contribuabilii să urmeze calea justiției. Numai că și aceasta este blocată din cauza sesizării penale. “Impactul este că nu te poți judeca pe fond pentru că sesizarea penală blochează procesul civil. Procesele pot dura câte 4-5 ani fiecare și, atunci, efectul este că unii, dacă nu au bani să plătească ajung în insolvență
      Practica ANAF aduce o creștere temporară a colectării. Însă, peste câțiva ani, când procesele se vor judeca este posibil ca statul să dea acești bani înapoi plus dobânzile aferente. “Nu scapi de evaziune aglomerând penalul cu situații de genul nu ai plătit 1% din toate taxele datorate.

      LEGEA ESTE SUPER BUNĂ

    • Ce abuz, visezi acolo?
      Vorbim de cineva PRINS pentru EVAZIUNE, deci nu e niciun abuz, prejudiciul trebuie recuperat CU FORTA. Si in plus o pedeapsa care sa PREVINA genul asta de practici.
      Ce vor astia e ca si cand borfasul prins cu mana in buzunarul tau primeste o mustrare si e trecut intr-un registru al borfasilor (vaaaaai, ce pedeapsa dura), iar apoi e liber sa bage mana in buzunar 5 minute mai tarziu.
      Trtebuie sa va bagam in cap! Un evazionist este (de la un nivel in sus, sa zicem pragurile alea a voastre) un INFRACTOR. Pedepsele in statele care iau serios evaziunea sunt drastice, vezi SUA, Germania, etc.
      Numai la noi se poate ca ecoonia gri si neagra sa fie cea mai mare din UE, iar masurile sa fie relaxarea pedepselor, nu inasprirea! Borfasii (ca ala care a propus legea) schimba legile ca sa scape in Rominia.
      Daca crezi ca ai fost abuzat de ANAF, solutia e sa schimbi ANAF-ul, sa pui limite de timp, sa dai pedepse pentru abuzuri, dar NU sa lasi infractorii liberi.

    • FRATILOR
      Este de fapt o revenire la vechiul cod penal in vigoare pana in feb 2014 si modifocat aiurea de Catalin Prredoiu fost si actual ministru al Justitiei.
      Ce e interesant e ca CCR a respins multe articole pe motiv de NECONSTITUTIONALITATE ale Noului Cod Penal Predoiu.

      Concret

      Retinem ca, potrivit art. 10 alin. 1 din Legea nr. 241/2005 (în vigoare până la 14.08.2013), dacă în cursul urmăririi penale, învinuitul ori inculpatul acoperă integral prejudiciul cauzat, iar acesta este de până la 50.000 euro, în echivalentul monedei naționale, se aplică o sancțiune administrativă, prev. de art. 18 ind. 1 din C.pen. 1968. Avand in vedere ca suspectul a acoperit prejudiciul in cuantum de x lei, apreciem ca in mod legal si temeinic procurorul a adoptat solutia de clasare a cauzei avand ca obiect infractiunea de evaziune fiscala prev de art 9 alin 1 lit a din Legea 241/2005.

      Concluzia spetele pe Codul vechi primesc oricum CLASARE si amenda Judiciara de 1000 lei la plata Prejudiciului.

      Rog lucratorii de call center,in constructii sau agent de vanzari sa nu faca aprecieri si comentarii fara o expertiza juridic-contabila.

      Legea asta e o indreptare de erori si neconstitutionalitate a legii penale actuale si nu are legatura cu MITRALIERA SI PSD…e conceputa de juristi.

      Daca era facuta de PNL SI USR ERA BUNA NU???jigodiilor.

  2. UN PROIECT REZONABIL. BRAVO

    IN ROMANIA ABUZUL E LA EL ACASA.
    DACA AI UN DUSMAN LA ANAF ITI DUSTRUGE AFACEREA PRINTR O SIMPLĂ INTERPRETARE TRUNCHIATĂ A LEGII.
    TE BLOCHEAZĂ CATIVA ANI PRIN SESIZARI PENALE,IAR EL INTRE TIMP E APARAT DE ABUZUL IN SERVICIU.
    TU PIERZI AFACERE,FAMILIE,TOT.
    APROPO CONTESTATIA ADMINISTRATIVĂ SE DEPUNE TOT LA COLEGII INSPECTORULUI ANAF CARE ITI FACE RAPORT DE INSPECȚIE FISCALĂ.
    RASPUNSUL VINE FIX DUPA 5 LUNI JUMATE SI E SUSPENDARE SOLUTUONARE CONTESTATIE.
    MOTIV DE SESIZARE PENALĂ DESI TOTUL E O CHESTIUNE FISCALĂ. ALT ABUZ.
    APOI URMEAZĂ CHELTUIELI DE JUDECATĂ CU AVOCAȚI DACA INCA MAI AI BANI PENTRU CA EI ITI PUN MASURI ASIGURATORII SI SECHESTRU PE TOT.

    ASTA E TARA IN CARE TRAIM.

  3. Foarte bun proiectul!!!
    Se vor aduce mult mai multi bani la buget cu o astfel de lege!!!

  4. #LEGEA ESTE BUNĂ SI URGENT TREBUIE PROMULGATĂ#
    #STOP ABUZURI ANAF#

    De ce a făcut ANAF o modă din sesizările penale: Încasează sume în plus blocând accesul companiilor la justiție

    De ce a făcut ANAF o modă din sesizările penale: Încasează sume în plus blocând accesul companiilor la justițieDe ce a făcut ANAF o modă din sesizările penale: Încasează sume în plus blocând accesul companiilor la justiție

    Sumele stabilite în plus de controalele fiscale, prin decizii de impunere, devin executorii și trebuie plătite, contestarea lor fiind suspendată, dacă inspectorii înaintează și o sesizare penală, în urma verificării. Motivul este că orice cauză penală suspendă, până când instanța emite o hotărâre definitivă, soluționarea contestației împotriva actului fiscal.
    Cum s-a ajuns la moda sesizărilor penale și care sunt efectele pentru business. Fenomenul sesizărilor penale a fost reclamat de mediul de business, în repetate rânduri, în ultima vreme. Principala nemulțumire este că blochează accesul la justiție. Practic, “penalul vine înaintea civilului”, și, din acest motiv, până nu se judecă cauza penală, cea civilă rămâne suspendată. Prin urmare, decizia de impunere, prin care inspectorii pun sume în plus în sarcina contribaubilului, trebuie achitată fără posibilitatea de a-ți fi analizată contestația într-un termen rezonabil.

    Remarcăm cu îngrijorare creșterea numărului de dosare penale întocmite ca urmare a controalelor fiscale

    Remarcăm cu îngrijorare creșterea numărului de dosare penale întocmite ca urmare a controalelor fiscale Într-un numar din ce în ce mai mare de controale, inspectorii înaintează un proces verbal de sesizare penală care conține constatările din raportul de inspecție fiscală, făcând, de regulă, trimitere la art 9 lit c din legea 241/2005 privind combaterea evaziunii fiscale care prevede că sunt infracțiuni de evaziune fiscală și se pedepsesc cu inchisoare de la 2 la 8 ani “evidențierea, în actele contabile sau în alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la bază operațiuni reale ori evidențierea altor operațiuni fictive”. Procedura administrativă obligă contribuabilul să facă contestație la decizia de impunere către direcția de soluționarea contestațiilor din cadrul ANAF. Insă, totodată, conform legii, soluționarea se suspendă până când se lămurește cauza penală. Fără o soluție din partea direcției de specialitate a ANAF, contribuabilul nu poate ataca în instanță decizia de impunere. Practic, este forțat să achite suma și să aștepte hotărârea instanței care poate veni după 4 sau 5 ani. Abia apoi atacă decizia de impunere la ANAF și, dacă are o soluție nefavorabilă, se adresează instanței. Procesul poate dura alți 4-5 ani. Astfel, contribuabilii ajung să achite sume pe care le pot recâștiga în instanță după ani de zile. EXCLUSIV ANAF va reanaliza sesizările penale ale inspectorilor, după ce firmele au reclamat tendința de a fi întocmite dosare pentru orice problemă fiscală ANAF va reanaliza sesizările penale ale inspectorilor, după ce firmele au reclamat tendința de a fi întocmite dosare pentru orice problemă fiscală Cei care au o situație financiară solidă sau datorează sume mai mici pot rezista, ceilalți ajung în insolvență sau faliment,
    De ce există această practică? “Nu știu dacă este o direcție trasată de parchete sau dacă inspectorii o fac pentru că le este frică să nu fie penalizați ierarhic. Însă, este clar că ar trebui să facă sesizare penală atunci când există suspiciunea fundamentată de evaziune și fraudă. Or, în foarte multe cazuri este vorba despre companii care au producție, mulți angajați, taxe plătite la stat în cuantum ridicat”,
    În opinia sa, aceste sesizări nu vizează evazioniști în adevăratul sens al cuvântului, ci diverse situații unde inspectorii au constatat o diminuare a bazei impozabile care poate fi din eroare sau pentru că lipsesc documente justificative. Sesizările ar trebui făcute doar dacă există în mod real o incidență a faptelor cercetate asupra sarcinii fiscale. Un exemplu frecvent este cel al companiilor parte a unor grupuri multinaționale. “Inspectorii urmăresc, în special, prestările de servicii în grup și, în multe cazuri, le califică drept fictive, taie dreptul de deducere și, pe motiv că sunt fictive, fac și sesizări penale. În practică, este vorba de specificul business-ului. În cazul corporațiilor, headquarter-ul are anumite functii centralizate, cum ar fi cele de HR, IT, achiziții, și alocă niște costuri pentru toate entitățile din grup. Acestea facturează serviciile în funcție de cheia de alocare care poate fi stabilită în funcție de cifra de afaceri, de numărul de angajați etc. În România, Codul fiscal cere documente justificative prin care să se demonstreze că serviciul a fost prestat si că a fost în beneficiul companiei. Dacă inspectorii consideră că documentele justificative sunt insuficiente, spun că serviciul e fictiv. Implicit, cheltuielile devin nedeductibile, dar se face și sesizare penală. Sunt situații în care obligațiile în plus găsite de inspector reprezintă 1% din totalul taxelor achitate de o companie, nu poate fi vorba de o intenție de fraudă, de un circuit economic cu intenția de a extrage bani din buget

    Se constată o tendință de criminalizare a problemelor fiscale Chiar dacă există jurisprudență, scrisori de clarificare de la Ministerul Finanțelor sau decizii din instanță, inspectorii nu le iau în considerare și lasă contribuabilii să urmeze calea justiției. Numai că și aceasta este blocată din cauza sesizării penale. “Impactul este că nu te poți judeca pe fond pentru că sesizarea penală blochează procesul civil. Procesele pot dura câte 4-5 ani fiecare și, atunci, efectul este că unii, dacă nu au bani să plătească ajung în insolvență
    Practica ANAF aduce o creștere temporară a colectării. Însă, peste câțiva ani, când procesele se vor judeca este posibil ca statul să dea acești bani înapoi plus dobânzile aferente. “Nu scapi de evaziune aglomerând penalul cu situații de genul nu ai plătit 1% din toate taxele datorate.

    LEGEA ESTE SUPER BUNĂ

    • Votezi PLM!
      Prost sa fi sa nu incerci, te prinde-dai ciordeala inapoi, nu te prinde-‘dujmanii-mi poarta pica, ca n-au valoarea mea’.

    • Adevarul este ca nu toate popoarele sunt capabile sa administreze teritorii.

    • Cătălin Predoiu a declarat, marți, presei, înainte de discuția cu reprezentanții Comisiei Europene despre raportul MCV, că modificarea codurilor penale din programul Guvernului Orban 2 este necesară, deoarece există zeci de decizii ale CCR neaplicate.

      „Gândiţi-vă că în Parlament sunt 70 de propuneri de modificare a codurilor penal şi de procedură penală, decizii ale CCR care trebuie aplicate, prin modificări legislative, alte modificări respinse de CCR, aflate în diverse stadii de proceduri parlamentare. Nu cred că greşesc dacă vorbesc de un şantier foarte extins pe toate planurile în ceea ce priveşte legislaţia, e mult de lucru şi cu Parlamentul, e şi perioadă electorală. Sunt câţiva ani de reconstrucţii în faţă în sistemul judiciar”, a spus Predoiu.

  5. O lege sa ma kc in ea!
    Atunci de ce panacotarul care a bagat mana in poseta, dar nu a apucat sa fure nimic, zero prejudiciu, este incadrat la furt calificat si trimis direct in puscarie? Gulerele albe au alt statut, correct, ei au reprezentanti in parlament.
    Nu tati, te-a prins cu evaziunea, iesi in 3 ani daca restitui integral prejudiciul, sau in 10 daca vrei sa pastrezi mortu.

    • Spor la facaut evaziune in Romania !!!

      Trebuie doar sa ai grija sa nu depasesti 50.000 de euro pe evaziune. Daca esti prins , doar dai banii si esti curat ca lacrima (cazierul fiscal e o gluma, e doar pentru informarea Anaf, cazierul judiciar ramane curat). Evaziunea fiscala devine practic contraventie in Romania, sa furi statului 49.999 Euro este ca si cum nu ai acorda prioritate pietonilor !

      Cei cu mici afaceri, cu cifra de afaceri sub 50.000 de euro, nu vor mai emite bonuri fiscale niciodata. Si se mira ministerul finantelor ca incasarile sunt mici.
      Romania este raiul infractorilor in Europa

    • ANALFABETII SI LUCRATORII IN CONSTRUCTII SI POSTACII SA SE ABTINA
      FARA O EXPERTIZA JURIDIC-CONTABILA

      LEGEA E BUNA .

      MITRALIERA DIN POZA SI PSD E DOAR UN TRETEXT SA INJURATI.

      MODIFICAREA LEGII E CONCEPUTA DE JURISTI DATORITA DECIZIILOR DE NECONSTITUTIONALITATE ALE CCR .

  6. Evaziunea fiscala mai buna ca loteria.La loterie pierzi toata viata.Dar evaziunea afiscala te scoate din necazuri.Platesi doar o amenda si te-ai imbogatit.Uite o gandire de peseist.

  7. Freamata deja evazionistii de fericire, deja isi freaca mainile furacioase pe aici prin comentarii !

  8. S-a găsit pooolifric ăsta care a frecat-o bine prin parlament sa iasă in evidență cu o găselniță ca sa-l aplaude aplaudacii si să zică vai ce parlamentar cu cap. Un r@h@t cu ochi care ne-ar trage la toți câte un glonte. Atât de retardat este panarama mitralieră. Iar acum e încurajat de javrele din pesede care au uitat cat de hahalera este. Noi nu uităm orice ați face si mai rău ne înfuriati.

    • @CIUMA E IN MINTEA TA DE ANALFABET CU STUDII MEDII

      ANALFABETII SI LUCRATORII IN CONSTRUCTII SI POSTACII SA SE ABTINA
      FARA O EXPERTIZA JURIDIC-CONTABILA

      LEGEA E BUNA .

      MITRALIERA DIN POZA SI PSD E DOAR UN TRETEXT SA INJURATI.

      MODIFICAREA LEGII E CONCEPUTA DE JURISTI DATORITA DECIZIILOR DE NECONSTITUTIONALITATE ALE CCR .

  9. Un roman cu venituri medii dupa o viata de munca NU reuseste sa detina 10.000 Eur in cont pentru zile negre!!!!!!!!!
    Prejudicii peste 100.000 Euro, inseamna un furt de la spitale, strazi etc a echivalentului economiilor a peste 10-20 de familii de romani cu venituri medii dupa o viata de munca!!!!!!!!!
    DECI :
    – 5 ani de inchisoare pentru sume sub 50 de mii de euro si pierderea pensiei
    – 10 ani inchisoare fara posibilitate de gratiere pentru prejudicii cu sume intre 50-100.000 euro si pierderea pensiei
    – 20 ani de inchisoare pentru sume intre 500.000 si 1.000.000 eur, pierderea pensiei
    – inchisoare pe viata pentru sume mai mari de 1 milion de Euro !
    Plus confiscarea integrala a averilor pentru care infractorul nu poate dovedi sursa finantarii!!!!