G4Media.ro

Proiect de infrastructură uriaș: Americanii construiesc cale ferată și autostradă din Portul…

Sursa foto: www.portofconstantza.com

Proiect de infrastructură uriaș: Americanii construiesc cale ferată și autostradă din Portul Constanța în Gdansk/ Ambasadorul Zuckerman: Un beneficiu uriaș pentru economiile României și Poloniei

SUA vor să lege Portul Constanța de Marea Baltică printr-un proiect de infrastructură uriaș, a anunțat, vineri, Ambasadorul SUA în România, Adrian Zuckerman, cu ocazia semnării Acordului interguvernamental dintre România și Statele Unite, de la Departamentul Energiei.

Proiectul prevede construcția unei autostrăzi și a unei căi ferate care vor lega Marea Neagră de Marea Baltică.

„Vom începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi și căi ferate, care să lege Constanța, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Acest proiect de infrastructură va reprezenta un beneficiu uriaș pentru economiile României și Poloniei, dar și pentru economiile din regiune, ani buni de acum încolo”, a declarat Adrian Zuckerman.

Context:

Tot vineri, SUA și România au semnat un acord istoric pentru finanțarea cu 8 miliarde de dolari a construirii reactoarelor 3 și 4 ale centralei nucleare de la Cernavodă.

Proiectul va fi coordonat de AECom și implementat de un consorțiu de companii din SUA, România, Canada și Franța, a anunțat Ambasada SUA în România, pe Facebook.

SUA au fost reprezentate de secretarul Departamentului de Energie Dan Brouillette și de ambasadorul SUA în România, Adrian Zuckerman. România a fost reprezentată de ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri Virgil Popescu.

„Acest proiect de la Cernavodă, în valoare de 8 miliarde de dolari, prin care se va recondiționa Unitatea 1 și se vor construi Unitățile 3 și 4, va contribui la independența energetică a României și va reprezenta o paradigmă a viitoarelor proiecte româno-americane de dezvoltare economică și energetică”, a declarat Zuckerman, printre altele, la semnarea acordului.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

97 comentarii

  1. Daca va fi asa putem spune ca, in sfarsit, au venit AMERICANII , este Planul Marchal pentru Romania !

    • Americanii ne construiesc autostrada?
      De nu construiesc romanii autostrada?
      Va avea si scop militar?

    • Nu! Este planul Intermarium, produs de nostalgia imperială poloneză (este axat pe vechea uniune polono-lituaniană, care controla și Belarusul și Ucraina) și pe care migranții polonezi din SUA au reușit să-l vândă peste ocean ca mare proiect strategic antirusesc.
      Un proiect lipsit de orice substanța. Economic și politic, țările care se presupune că ar intra în acest Intermarium nu sunt unite, ba sunt despărțite de dușmănii istorice precum Polonia și Ucraina sau România și Ucraina. Se vede imediat că marea problemă a acestui Intermarium este piesa de bază – Ucraina.
      România nu are niciun fel de interes în acest proiect mai ales că Ucraina e un prieten impus doar de licurici.
      Un Intermarium fără Ucraina la fel ar avea mari probleme – rusofilia lui Orban, relațiile româno-maghiare.
      În afară de acest proiect, ce mari legături sunt între România și Polonia, care să justifice autostrada?
      Așadar, este proiectul LOR, nu al nostru, cum a fost și podul de la Vidin.
      Deci e OK atâta timp cât plătesc ei, nu noi! Dar nu se vorbește nimic despre finanțarea acestor proiecte mărețe (inclusiv cel cu Cernavodă) ceea ce e îngrijorător.

    • Bagatelizam! bagatelizam! … Tactica nene!
      Până acum am văzut ce inseamna Intermarium cu Rusia. incercam si cu polonezii, ca nu s-a oprit timpul in loc.

    • Cum „daca va fi asa”? Sigur va fi asa, avem deja exemplul Bechtel. Stiai cineva cand au construit americanii o autostrada sau o centrala nucleara la ei in tara ultuma data?

    • „cineva” spune că asemenea autostradă ar fi inutilă,că o autostradă trebuie să țină cont de amicițiile/inamicițiile dintre niște state..Oare așa să fie?Adică mai bine să stea dreak acolo unde și în halul în care e portul Constanța acum,dar să ne jeluim că de aia Olanda cu Rotterdam,fin’că avem contencios străvechi cu Ungaria,deci la dracul cu o autostradă Constanța-Borș …Păguboasă gândire.

    • @Marian Rusu
      O autostradă trebuie să țină cont de trafic în primul rând. Traficul dintre România și Polonia n-am auzit să fie așa intens. La proiectul Intermarium mă refeream că e artificial, bazat pe niște nostalgii poloneze la care au pus botu’ americanii. Să fie sănătoși, eu îs pentru, cu o singură condiție: proiectul lor, banii lor!

    • @cineva
      Daca planul asta ne va apara de minutios planificatele invazii rusesti, este excelent. In materie de expansiune teritoriala, rusii folosesc politica pasilor marunti pentru a da impresia ca ei nu constituie un pericol pentru vecini, dar in secret pregatesc noi invazii. Apoi brusc atunci cand prind un moment international favorabil. mai invadeaza cate o bucata din teritoriul vecinilor, asa cum s-a intamplat in cateva zone dupa 1990, inclusiv Crimeea si Transnistria. Interesul american este tocmai stavilirea aparitiei unui colos teritorial si militar care sa le creeze lor probleme. Iar interesul american coincide cu interesele de aparare ale Romaniei si Poloniei.

    • @Camizy
      Bre, ce-ai fumat? Rușii n-au invadat nici Georgia la doi pași și 3 milioane de locuitori în 2008, când le duduia economia și prețul petrolului era enorm. Au distrus armata georgiană dar s-au retras, deși puteau ocupa cu ușurință toată Georgia.
      Acum nu se bagă în Nagorno-Karabah, deși în Armenia au baze militare.
      Abia au luat Crimeea iar în restul Ucrainei au întâmpinat dificultăți enorme. Rusia nu-și poate permite să invadeze România, chiar și fără NATO!
      Și apoi dacă licuriciul mă jecmănește, care-i diferența? M-a invadat unul și nu celălalt?
      Repet: sunt pentru autostrada asta ( plus cale ferată), cu condiția să nu plătim noi.

    • @ cineva

      ce legatura exista intre ROMANIA si Polonia ?!

      inainte de ww II aveam granite comune cu ei

      tezaurul Poloniei si refugiatii polonezi (militari si civili) au trecut prin ROMANIA pana la Constanta, unde s au imbarcat pt a ajunge in anglia

      ROMANIA si Polonia au suferit ca urmare a rusikai comuniste si gernanikai naziste au fost divizate / cotropite / resursele exploatate

      eu zic ca e suficient pt a ne uni si a lupta impotriva stransorii germano- ruseasca

    • Trolii cu chiloții roșii sunt rugați să se alinieze din timp la coada pt plăcuțe suedeze, să prindă cît mai multe, la ce foame o să fie în Rusia curînd…

  2. Un proiect ce continua colaborarea încă din vremea construcțiilor de nave.

  3. Genial! Asa mai da parteneriat….

    • Sa sune la Bechtel, daca tot au incasat cascavalul, sa livreze si autostrada :)))
      Una peste alta, SUA e in campanie electorala pt PNL, ne promit centrale, autostrazi, cai ferate.
      Nu ne spun daca vom avea acelasi avantaje ca de pe urma Bechtel, dar nu e greu de intuit.
      p.s. investitia de la Cernavoda, aia de 8 miliarde, presupune ca noi platim si ei incaseaza, cam asta e investitia.

    • E investitie. Chinezii cereau 6 miliarde pe 2 reactoare. Americanii vor primi 8, cu conditia sa faca reactoarele 3 si 4 si sa schimbe faianta la reactorul 1. Ce mi-e 6, ce mi-e 8, nu sunt bani de pensii, nu sunt bani de alocatii, coruptia ucide.

    • @daciansaujuliansausoros
      Mah baiatu, da cum le mai sti tu pe toate. Da pe toate!

    • Dacicurus
      Cand faci comparatie de pret intre (oricare) produs chinezesc si unul produs de o firma occidentala trebuie sa iei in considerare un factor de 3 la 1. Adica trebuie sa cumperi. 3 bucati – produs 100% chinezesc – ca sa ai de rezerva. Asadar inmulteste pretul cu 3 ca sa ai un echivalent si, asta numai la valoarea materiala.
      Peste asta mai pune si partea mai greu de calculat – cheltuielile suplimentare cauzate de defectarea produsului. Daca un ceva pe care ai platit 10 dolari in loc de 100 se strica in timpul functionarii si te costa 1000 ca sa remediezi… asta in cazul fericit cand pagubele sunt recuperabile! Pentru chinezi pierderile de vieti nu sunt importante fiindca la ei fac parte din datoria fata de imparat/partid/soarta/whatever…
      Deci pretul propus de chinezi era de departe exagerat. Numai veorica si ponta puteau sa puna botu la asa ceva.

  4. iN SFARSIT MOLDOVENII VOR VEDEA AUTOSTRADA ADICĂ POTECA MODERNA PE CARE SE POATE AJUNGE LA MATERNITATE ȘI CU MAȘINA, CAII SE POT ODIHNI.

  5. Deja ambasadorul Americii in Romania ne-a arat viitorul si cum totul este parte si a deciziilor UE care ofera Romaniei imense sume de bani , se pare ca nimic nu mai poate fi schimbat si Romania va deveni in urmatorii zece ani , o forta a acestei parti de lume (fostele tari socialiste ) impreuna cu Polonia . Sa dea domnul -gindul cel bun -cetatenilor tarii- ce la nivel de acceptare a democratiei si a statului de drept se pozitioneza (conform sondajelor )undeva la 70 % din totalul locuitorilor . Eu unul pot spune, ca si parere personala ,doar – les jeux sont faits-

    • Adică să cheltuiem fondurile UE pe proiectul Intermarium al polono-americanilor? Să-ți dea domnul gândul bun să-ți donezi tu salariul și averea, nu să cheltuim noi aiurea fondurile care ne sunt alocate de UE pe proiectele altora.

    • Important e ca avem de unde cheltui! integrarea în UE trebuie facuta si Nord-Sud, nu doar Est-Vest. după cum probabil stii, altii cheltuie zeci de miliarde sa treaca Alpii.
      Sa legi două porturi cu potențial bun din prisma intrari-iesiri din UE, nu e deloc stupid. Mai ales daca nu o faci ocolind până la Rotterdam!

    • „cineva” e clar postac rus.

      Te deranjeaza ca Polonia si Romania isi fac infrastructura cu americanii si nu cu rusii.

      „sa cheltuim noi fonduri” – care „noi”? Tu esti postac rus. Voi sunteti cei care tot cautati sa ne creati probleme, fiindca voi, rusii, sunteti prea corupti sa va faceti tara sa functioneze.

    • @Vladimir Putin e un gunoi
      Bre spălătură de creier, tu ți l-ai pus pe Putin în nume, ceea ceea ce denotă niște deranjamente din sfera obsesiilor.
      Eu doar nu-s de acord să plătim miliarde de euro pe proiectul Intermarium care nu-i al nostru, în timp ce nu avem bani pentru propria populație. Dacă așa este și noi trebuie să plătim, atunci de asemenea protectori sau prieteni pe bani mulți mai bine lipsă.
      Dacă nu-i așa și plătesc americanii, eu sunt pentru!
      Când e vorba de salarii și pensii, vă zvârcoliți în chinuri pentru fiecare leuț în plus. Când e vorba de miliarde de euro aruncate pe rachete și autostrăzi spre nicăieri, vă bășicați numai dacă ridică cineva problema cine plătește – noi sau americanii.

    • cineva ! mergi nene de te culca .

  6. De-ar trece autostrada asta prin suceava….

  7. Ce lovitura de imagine . Iohannis a stiut de mult de ce a cerut PNL sa preia de unul singur guvernarea . Daca nici acum nu intelegi valoarea acestui presedinte chiar ca ……facuti gramada .

    • Aici nu are nicio treaba Iohanis, dar nici una. Somnorosul nici nu are de unde sa vina cu asa idei. Aici e razboiul americanilor cu ursul rusesc. Putin face nord-stream cu nemtii, Americanii fac coridorul polonia-romania.

    • Valoarea acestui presedinte e nula. Un lenes c mod care minte fara probleme. Si a pus procurori docili si cu epoleti pe sub plover iar apoi le a spus eiropenilor ca el a rezolvat problema coruptiei in Romania.
      Nu-i mai crea merite din nimic. Autostrada asta si calea derata sunt proiectul americanilor si fac parte din strategia de indiguire a Rusiei. N are Johanis niciun merit.

    • din nefericire pt voi doi nu intelegeti nimic

    • Bai m, lasa propaganda pnl…daca era meritul ficusului urla pana ce ii sareau plamanii din piept.

      Tu ai aceasi valoare care o au propagandistii psd, toti sunteti niste lingai.

    • UNU-ALTUL! este evident ca nu stii nimic

    • Măcar acum înțelegeți cum gândeste…unul de la PSD? In mintea lui tăbacită de propagandă un președinte n-are altă variantă decât să se bată cu cărămida-n piept și să deseneze la tablă proiecte fantasmagorice de guvernare, iar in practică nimic să nu se întâmple…
      Am spus „nimic”? N-am facut-o intenționat, așa că ii cer scuze celui poreclt „Nimicul” dacă cumva l-am întrerupt din șurubărit la Atelierul Auto ..!

    • m- indiferent cine era președinte, daca interesul american o cere, autostradă se face, cea ce ne bucura pe noi. As vrea sa vedem traseul ei de la Gdansk la Constanța. Și noi vom cotizat, nu fac americanii nimic gratuit…..dar macar sa o facă, nu sa o lalaie precum fac ai noștri.

    • @Adi
      Iohannis este cel mai bun presedinte pe care inca il are Romnia dupa Ceausescu. Alegerile parlamentare din decembrie sunt cruciale, pentru ca PSD sa nu mai poata sabota bunastarea Romaniei. PSD a preluat o tara fara datorii si cu o economie la nivelul epocii respective si a facut-o praf in 30 de ani. Am rezistat datorita UE si investitiilor straine. Acum dupa alegerile locale cei de la PSDi singuri recunosc ca in continuare domina politic Romania,ca au pierdut ceva pozitii dar raman dominanti. Daca pui insa in discutie realizarile din 30 de ani, ei declara ca si Fierea, ca sunt inocenti, ei n-au fost acolo, altii au condus si au distrus statul! Sunt niste mincinosi congenitali, slugi ale rusilor, aceasta fauna de la PSD care a prostit atatia ani populatia cu minciunile lor.

    • mutu cu palton nu gavareste nimik, pt ca el e pe felie cu germanika si rusika

      ati uitat unde a stat mutu ?!

      Klaus Iohannis a fost finanţat în campania electorală prezidențială de către multimilionarul Michael Schmidt, care este căsătorit cu sora lui Renato Usatîi, Veronica (foto).

      Michael Schmidt, directorul filialei BMW România, i-a pus la dispoziție lui Iohannis apartamentul său de lux din cartierul Primăverii de la Bucureşti pe durata campaniei electorale. Adresa este Bulevardul Primăverii nr. 33, apt. 1, unde îşi are domiciliul.

      https://flux24.ro/legatura-dintre-iohannis-si-liderul-pro-rus-retinut-la-chisinau/

  8. Cum ? Nici un comentariu malitios despre Polonia catolica si iliberala dupa standardele progresiste ? Niciun comentariu rautacios despre geopolitica lui Trump ?
    Acum ca se vede clar ca asta e un proiect care ii faulteaza clar pe rusi si pe germani, unde sunt baietii aia care confunda pro trump cu putinist ? Hai baieti, scularea, e ora 12 deja.

    • Oamenii aia sunt spalati pe creier grav, Vladimir putin si detinatorul numelui sunt gunoaie, mizerabil de bad, scaraotschi venit din ghena si neg pe scrot si gaura in minte, si multi altii ca ei. Vad doar rosu, Russia, Putin si PSD in fatza ochilor. Altceva nu mai stiu.

    • Daca poti privi deasupra la toate astea si vezi pe harta intregul , in viitor , intelegi ce inseamna si conectarea poloniei de romania si conducta dintre rusia si germania . poate intelegi ce inseamna rusia si partea ei europeana .

    • @Tudor

      Promit că vin eu cu comentarii de-a dreptul acide, nu doar malițioase la articolele despre încălcări ale drepturilor omului sau ale statului de drept, din Polonia sau din altă parte. Comentarii răutăcioase despre geopolitica lui Trump, nu, că deja mă plictisește subiectul.

      La acest articol vreau doar să spun că mă bucur că americanii, oricine ar fi decis (Trump sau instituțiile/structurile militare), polonezii (capsomanul de Duda sau ministerul apărării) și românii (Iohannis, că la ministerul apărării sigur nu veneau cu astfel de propuneri) colaborează pentru a ține la distanță ciuma bolșvică ce vine de la est.

      Speranța mea e să facă autostrada prin Moldova și să treacă prin Ucraina, pentru că în articol nu scrie pe unde ar putea trece. Astfel ar putea aproviziona Ucraina atât din România cât și din Polonia, plus că n-ar mai depinde de regimul autoritar al ciorditorului de fonduri europene și maqre închizător de ziare și universități, pe numele lui Viktor Orban. Ca să nu mai zic că sunt deja autostrăzi de la granița de vest a României până în Polonia, cu tranzit prin Ungaria, deci sper ca acum să aleagă altă rută. O rută mai scurtă, prin mai puține țări intermediare care să pună bețe-n roate.

    • Alina te felicit , asa este cum spui si inca mai mult de atit . Pentru cei capsomani ,sa repetam meritul presedintelui si al guvernului ce si-a asumat de unul singur guvernarea . Si nota bene – este doar inceputul .

    • Care-i problema, Tulth? Nu merge propaganda ruseasca in Romania si te zgarii pe ochi?

      Muriti de ciuda, americanii sunt cu noi.

    • Cu ce sa „aprovizionezi Ucraina”, imbe? Ucraina este unul dintre cei mai mari producatori agricoli din lume, chiar si in vreme de razboi.

      Romania nu mai produce nici un c. Ce stii despre recolta de anul asta? De ce singurele mentiuni ale agriculturii pe G4 sunt despre cum guvernul da ajutoare „de seceta”? Cu ce o sa provizionezi tu, badanto, Ucraina, Polonia sau orice alta tara? Crezi ca aia nu au cheresteaua lor, petrolul lor, sistul lor? Ai idee de ce e Sidex la Galati si nu la Cluj?

    • @Supărăciosul

      Poate vor să aprovizioneze Ucraina cu chestii militare stocate la bazele românești sau poloneze, în caz că rușii vor să se întindă ca râia. Nu înțeleg ce te-ai bășicat așa cu producția agricolă, de ce i-ar interesa pe americani să facă autostradă între Polonia și România, ca să transporte produse agricole?

      Și nu, eu nu vreau să aprovizionez pe nimeni cu nimic, mersi de întrebare. Caută în altă parte.

    • @Tulth
      Singura funcție a postacului intitulat „Vladimir Putin e un gunoi” pare a fi denunțarea postacilor ruși. Are postări scurte, cu fraze parcă stas.
      După părerea mea sunt trei variante:
      – e un bot de comentarii ( dar nu se poate, că de-astea fac numai rușii, nu?);
      – e un securici pe stil nou, adică pro-american alergic la dezbatere ( nu troll, că doar numai Putin are trolli, nu?) și cu posibilități intelectuale modeste;
      – așa e el, un tip implicat se crede gardianul lumii libere, cruciatul ortodoxiei pro-americane. Asemenea dezaxați au fost încurajați chiar de autorități care au avut această practică de a pune orice opinie incomodă pe seama postacilor ruși.

    • Bine ca nu credeti, astia „antiputinistii”, ca autostrada va constitui un enorm sant, pe care o sa il umplem cu apa cand vin rusii.

      In primul rand, tancurile nu mai sunt asa utile. Nu pe tancuri s-a bazat Rusia cand a luat Transnistria sau Crimea. Tancurile vor fi o mica parte din confiscarea Gagauziei, cand si daca va veni. Armura tancurile este foarte vulnerabila. Infanteristii marini americani dau la casare mii de tancuri anul asta.

      Doi, nu e ca si cum soselele actuale sunt prea inguste pentru numarul de tancuri si camioane de care dispune Romania azi. Mai aduc si americanii o suta de tancuri, sa zicem. Asa, si? Poate doar la primul razboi din Golf sa fi fost nevoie de doua benzi pe sens pentru tancuri.

      Trei, o strada mai lata inseamna doar ca rusii o vor gauri cu o racheta ceva mai puternica. Crezi ca nu vor gasi o racheta care sa distruga un drum cu trei benzi pe sens? Poate au doua rachete in dotare, de exemplu.

      Pe moment o ardem foarte prieteni si aliati cu doi vecini care ne-au luat teritorii in vremuri atat de recente incat mai exista stramutati. Acum tu vii si imi spui ca trebuisa il pup in ur si pe ucrainean? Cine a luat Cetatea Alba si Cernautii? Cine a protejat si INCA PROTEJEAZA Transnistria? Fara acordul Ucrainei, aia erau morti de foame de mult.

      Ca vin sau pleaca rusi, germani, americani, francezi, austrieci, turci etc, problemel noastre teritoriale nu pot fi decat cu vecinii directi. Astazi Ucraina este pericolul, nu Rusia. Iar maine, cand vor intoarce glorios armele, tot Ucraina va fi dusmanul. Pantiusa si Bodnaras nu au venit de la Vladivostoc, ci erau ucrainieni, un soi de fanarioti trimisi de URSS.

      Dar hai sa ne bagam pielea pe bat si sa ne aliem cu Ucraina pentru ca a zis Ciolosima platitudini.

    • Ia te uită, tocmai au anunțat despre calea ferată că are utilizare dublă, civilă și militară, dar nu prin Ucraina cum am sperat eu, ci prin Slovacia și Ungaria.

      Hai, mai explică-mi cum nu le trebuie transport militar, că și așa nu te-ai semnat, fricosule. Ai scris un kilometru de raționament autosuficient, hai să te văd cum recunoști că deși nu aveai toate datele te-ai dat mai deștept decât ești.

      https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/bode-dupa-proiectul-urias-de-autostrada-si-cale-ferata-anuntat-de-americani-eforturile-si-seriozitatea-noastra-incep-sa-dea-roade-1382396

    • Du-te si te culca. Faptul ca un talhar a zis ca e „cale ferata militara” nu are nicio legatura cu realitatea. Poate in 1918 se puteau transporta osteni cu trenul, dar azi o singura racheta iti intrerupe linia pentru cateva zile. La o sosea repari in cateva ore, dar sinele sunt mai greu de pus.

      De aceea, nici un razboi de data recenta nu a folosit cai ferate, nici macar acolo unde ele existau (Irak, Siria, Liban, Georgia, Ucraina, Togo). La prima vizita a unui bombardier, linia ferata dispare.

      Trebuie sa ai niste problemute sa te uiti in gura lui Bode, cel care vindea badante cu vagonul guvernului austriac. Baiatul ala a avut un cuvant si un 15% si din untoldul sparanghelistilor, ca aeroportul din Cluj e tot la el in parohie.

  9. Să vină ei cu banii, România nu are nici măcar pt salarii si pensii fără împrumuturi, alo politicienii lu pește cu programele voastre de guvernare de cakat de 30ani,poate studiați dracu și voi ceva, ciobanilor, analfabeților, mediocrilor, ordinarilor, proștilor, tembelilor

    • Întotdeauna enumerarea trebuie inceputa cu Hoți. Asta e caracteristica principală a politicienilor. Apoi vin celelalte atribute enumerate de tine.

  10. Astazi Romania era departe daca nu cadea prada talharilor rosii.

  11. Pe partea romana, autostrada pe Valea Siretului e deja planificata si la anul e posibil sa inceapa si constructia unor tronsoane (la Bacau unul aproape terminat). Autostrada de centura a Bucurestiului e in lucru, A3 exista deja.

  12. E ziua felicitarilor! Chapeau bas guvernanti! Repet, si daca ar fi fost alt partid i-as fi felicitat.
    Rusnacilor v-a cam disparut piuitul, hai combateti, incepeti din nou cu iuresul. Datul din degete este ieftin si e specialitatea k…lor cu stea in frunte. Parca vad aceleasi scene cu popi legati de copaci si turma de idioti urland ca nu vor autostrada, cam ca atunci cand se faceau forari dupa gaze de sist.

  13. ghinion, si iarasi fara licitatie ?

  14. Ce de comentarii de aplaudaci pe aici, nici macar un singur om care sa se fi uitat pe o harta, sa vada pe unde ar trece autostrada asta stiintifico fantastica?
    Cu siguranta nu prin Moldova, Suceava etc pentru ca ar trebui sa continue prin Ucraina o portiune lunga pe zona de deal si munte.

    Probabil ca vor face reactoarele alea la Cernavoda, cu chiu cu vai prin 20xx toamna.
    Dar autostrada pe mii de kilometri prin Moldova si Ucraina? In cele mai corupte si ineficiente tari din Europa? Doar ca se le faca in ciuda nemtilor si rusilor?

    Indiferent de ce face la alegeri, se pare ca Trump are o rezerva nesfarsita de fraieri la care sa le vanda cursuri de geopolitica la Trump University Romania.

    • Hopa, în articol nu scrie pe unde trece autostrada, că anume am căutat, deci tu pe ce bază combați că nu poate să treacă prin Moldova și Ucraina?

      Zici tu că astea două sunt cele mai ineficiente și corupte țări din Europa, dar de ce ai presupus că e vorba de Modova republică și nu Moldova provincia din România? La voi la Moscova nu vă învață geografie? Nu zic că nu poate trece prin Rep. Moldova, doar că în articol nu scrie, deci ori ai mai multe informații, ori ai venit la băgat zâzanie.

      Cât despre presupunerea că doar cei pro-Trump s-ar putea bucura de un asemenea proiect, ce să mai zic, ești îndoctrinat deja.

    • lol, cum ziceam inca cineva care nu stie sa se uite pe o harta.
      Ca altfel nu ai vorbi despre Republica Moldova care e mult prea la est si avand in vedere ca Suceava de care ziceam e fix in Romania, regiunea Moldova.

      Romania si Ucraina sunt printre cele mai corupte si ineficiente tari, poate nu chiar la fundul putinii unde am mai putea gasi Rep. Moldova si Albania dar tot pe acolo.

      Da, ai dreptate nu trebuie sa fii pro Trump ca sa poti fii luat cu succes de fraier(a) si sa te bucuri imens de o autostrada miraj care nu are nici cea mai infima sansa de realizare in practica.

      Lucru evident daca ai minime cunostinte legate de cat e de complex de construit o autostrada de 200 de km pe teren accidentat, sa nu vorbim de cei aproape 2000km de la Constanta la Gdansk. Asta in tari fara coruptie ca la noi 25 de km de A10 la relief lejer dureaza 10 ani plus procese si claim-uri mult peste buget.

      Avem experienta Bechtel pe A3 in Romania legat de cum construiesc americanii autostrazi fata de ce promit.

      Si treaba asta trigger happy cu Putin si rusii e de-a dreptul hilara, ii vad parca fata acra mimand „ce legatura am eu cu autostrazi imaginare prin Europa de Est?”

    • Au ajuns americanii pe Lună și tu ai impresia că nu pot face o autostradă pe teren muntos 200 km.

      Referitor la România și Ucraina, cele mai corupte țări din Europa, ce să zic, poate or fi vrut să facă autostradă să lege niște țări cu mai puțină corupție, gen Franța și Olanda, dar au avut ghinion că pe-acolo era deja autostradă.

    • Si de ce trebuie sa treaca prin Moldova (nu ca ar fi rau sa treaca)? poate foarte bine sa fie autostrada Constanta – Bucuresti – Brasov – Cluj – Debrecen – Cracovia – Gdansk. Autostrada nu e o linie dreapta.

    • @Bulibasa Trump
      1) „Avem experienta Bechtel pe A3 in Romania legat de cum construiesc americanii autostrazi fata de ce promit.”
      Problema de bază nu e cum construiesc – or construi ei cumva. Problema e cine plătește și, dacă plătim noi, pe unde trece și cât ne trebuie nouă autostrada spre Gdansk.
      2)”Si treaba asta trigger happy cu Putin si rusii e de-a dreptul hilara, ii vad parca fata acra mimand „ce legatura am eu cu autostrazi imaginare prin Europa de Est?”
      El n-are trebă dar are treabă afacerea cu el. Adică fără o sperietoare nu exista proiectul Intermarium și nici nu ne puneam noi problema autostrăzii spre Gdansk.

    • @Stefan
      Asa e, cea mai practica solutie oarecum realizabila ar fi pe traseul descris de tine prin Ungaria si Slovacia.
      Am detaliat intr-un alt comentariu mai jos de ce si aceasta solutie (cu 300 km mai lunga) ar fi dificila si costisitoare.
      Pe scurt, implica traversarea de doua ori a Carpatilor, odata la noi pe Pitesti-Sibiu si apoi in Slovacia>Polonia pe o portiune de 150 de km de munte intre Presov si Cracovia.

      Si ce anume ar face americanii mai exact, cand toate traseele astea din Romania si Polonia sunt pe bani de la UE?

      Ei nu sunt in stare sa isi intretina propria infrastructura rutiera, cine chiar crede ca ne fac noua si polonezilor sute de km de autostrazi de munte la ce costuri implica asta e cel putin naiv.

      Daca vedem noi PiSi complet pana in 2030 pe banii UE ar fi o mare realizare, dar 2035 pare mai realist.

  15. În sfirsit, pași mari pentru scoaterea influentelor RUSEȘTI, din ROMÂNIA. Acum este rindul nostru:Să-i scoatem pe PRO-RUSI din toate pirghiile în care au fost băgați de-a lungul anilor. Mișcarea pe care trebuie s-o facem este cercetarea, judecarea tuturor celor vizați pentru averile colosale obținute prin furt.

    • Cred ca gresesti, surprinzator, fiind un mare observator al situatiei PSD-iste din tara, si in urma cu ceva timp critic anti PSD-ist deja ridicol de cliseistic, am observat o evolutie in clownii votanti PSD-isti, multi dintre ei, si asta vad la rude, ca nu am prieteni PSD-isti, s-au dat pe Putin. Daca acum ceva vreme ( cu 10 ani in urma sau asa ) erau pro Americani, am vazut ca au inceput sa il sustina incet- incet pe Putin. Inainte mai scartaiau ceva pro EU, pro America, acum nu prea. Nu cred ca influenta rusa va pleca incet din Romania, si cu ultra globalizarea impusa de UE si revenirea comunismului, sa nu cumva sa ajungem un Satelit Orban 2.0

    • a inceput si asta si multe altele , doar stati si priviti

  16. O autostradă strategică, nu dictată de rațiuni de trafic. Dacă era vorba de trafic, mult mai bună era București – Salonic.
    Dar e bună oricum. Important e, ca și privind Cernavodă, cine dă banii și cine-i primește. Că dacă platim noi, după rachete și avioane, adică e haraci, preferam să nu mă mai apere americanii.

  17. Am rezerve când aud de americani făcând autostrăzi în România… să fie din cauza Bechtel?!

    Declarația din articol e ambiguă, nu e clar cine o face, din ce fonduri va fi plătită, de ce nu se face autostradă prin Moldova din fonduri europene?
    Bănuiesc că americanii nu plănuiesc lucrări de infrastructură fără știrea guvernului deci cred că aceștia ar trebui să vină cu niște explicații.

    Pe lângă asta declarația ar trebui pusă în contextul relațiilor deteriorate dintre UE și administrația Trump. La fel cum sunt și cele dintre UE și Polonia. Încearcă SUA să slăbească influența UE în regiune? Sunt multe necunoscute…

    Autostrăzile sunt necesare însă sper ca România să aleagă cu grijă partenerii și condițiile contractuale.

    • Anonim ești, anonim rămâi.

    • Cu adevărat. Fiind un proiect strategic, nu economic ( nu este justificat de traficul pe ruta România – Polonia ) nu trebuie să suportăm noi costurile. Dar dacă le suportăm noi și ăsta e prețul protecției americane ( rachete să ne apere de o amenințare rusească pe care noi am adus-o asupra noastră – Deveselu, Kogălniceanu – miliarde de dolari pentru Cernavodă, alte miliarde pentru infrastructura strategică americană ) atunci ne-ar fi mai bine fără această protecție.
      Să sperăm totuși că le vor suporta americanii și atunci nu e nicio problemă, e chiar bine.
      Noi singuri ne-am adus în situația de a nu putea face altceva decât să sperăm, colaborând la securismul de orientare pro-americană.

    • „cineva” e 100% postac rus.

      Si nu ai voie sa vorbesti cu „noi” cand tu esti postac rus.

    • @Vladimir Putin e un gunoi
      Iar postacul ăsta care și-a pus o sudalmă în loc de nume, dacă nu cumva e un bot de comentarii, e un postac securist ( din Securitatea pe stil nou, care și-a schimbat stăpânul) care vrea să înăbușe orice dezbatere privind costurile acestor proiecte mărețe.

    • @cineva

      „o amenințare rusească pe care noi am adus-o asupra noastră” – text clasic de sputnik.

    • @Alina M
      Altă detectoare de postaci ruși? Vezi că mai e cel puțin unul aici la comentarii, unde e eficiența muncii?
      Da, noi am atras-o asupra noastră și nu e pericol că ne invadează. Ne-am pictat singuri ținta pe noi – ne prăjesc în caz de război, nu ne invadează. Invazia era scenariul soft.
      De asemenea, s-ar putea să ne facă alt gen de surprize gen Ținutul Secuiesc. Așa operează în majoritatea cazurilor, nu prin invazii directe.

  18. Pesdeul știe unde este Guantanamo? Și cu ce se mănîncă? Știe că arabii de acolo preferă fecioarele, virginele?

    • Arabii prefera fundurile de baieti. Ca nu au incotro. Fetele fiind luate de 25% dintre cei bogati, cite 4 de fiecare bogatan.

  19. Buunnn!!!In sfarsit Cineva credibil ne lumineaza VIITORUL!Dar ai nostri cu ce se aleg din aceasta afacere?Va rog o subconcesionare pentru studii de fezabilitate, nu munca, ci doar studii a la Coltide, reperezentaea juridica a la Gorghiu…macar ceva, ceva…ce proprietai expropiem, la evaluare exproprieri, etc….DAR CE DE NU A ANUNTA PRESEDINTELE, SAU EL E NUMAI CU COVIDUL?A, sambata HIBERNEAZA la Sibiu!

    • legatura-dintre-iohannis-si-liderul-pro-rus-retinut-la-chisinau

      mutu cu palton nu gavareste nimik, pt ca el e pe felie cu germanika si rusika

      ati uitat unde a stat mutu ?!

      Klaus Iohannis a fost finanţat în campania electorală prezidențială de către multimilionarul Michael Schmidt, care este căsătorit cu sora lui Renato Usatîi, Veronica (foto).

      Michael Schmidt, directorul filialei BMW România, i-a pus la dispoziție lui Iohannis apartamentul său de lux din cartierul Primăverii de la Bucureşti pe durata campaniei electorale. Adresa este Bulevardul Primăverii nr. 33, apt. 1, unde îşi are domiciliul.

      https://flux24.ro/legatura-dintre-iohannis-si-liderul-pro-rus-retinut-la-chisinau/

  20. Foarte bine, felicitari! Sa o construiasca americanii nu puscariasul Umbrarescu, adica Hrebe, Ghita si alti puscariasi.

  21. Ce bine ca se intoarce Bechtel si ne mai face 50km de autostrada la 2 miliarde de dolari. Pe vremea lui Bombonel 50km costau doar un miliard, dar cu inflatia asta n-ai ce sa faci. 🤣

  22. Pe model Autostrada Bechtel??!
    Sper s-o vad in viata asta!!!!
    Cred ca se zgaraie PSDeii pe obraz!!!

  23. Oarecand (si nu numai in Evul Mediu) ,aveam granita cu Polonia…dar , cum s-a hotarat ca Romania era „imperialista”, i s-au ajustat putin frontierele in favoarea unor amarati care abia mai incapeau pe teritoriile „lor”

  24. Si-au pierdut si ei rabdarea cu modul cum se fac lucrurile astea in Europa (nu de alta, dar le putem rezolva prin fonduri europene chestiunile astea – daca n-ar fi durat atat de mult).

    Foarte util proiectul. Romania, Polonia si tarile Baltice au cerut mai multa implicare occidentala in astfel de proiecte inca din 2008, sunt necesare inclusiv din considerente de securitate.

  25. Autostrada cu pricina e deja construita intr-o mare proportie. Plecand din nord, de la Gdansk, avem cam asa: Gdansk, Lodz, Katowice, Ostrava, Brno, Bratislava, Budapesta, Szeged, Arad, Timisoara, Sibiu, Pitesti, Bucuresti, Constanta.
    Ar mai fi de facut o portiune pe la Brno, ceva bucatele din Romania, precum si vestita Sibiu-Pitesti. In rest, ar fi aproape gata.

    Sau e vorba de o autostrada noua, direct intre Constanta si Gdansk? Ceva de genul Gdansk – Vrasovia – Lubin – Lvov – Cernauti – Iasi – Galati – Constanta?

    • Un comentariu informat, uite ca mai exista si oameni de-astia pe G4. Doar ca vin mai la spartul targului primele 50 de mesaje fiind de la habarnisti de toate orientarile politice.

      Din articol, care vorbeste de investitii masive in autostrazi facute de americani s-ar intelege ca planuiesc o noua autostrada directa Gdansk Constanta pe traseul 2 prin Lublin Lvov, Cernauti, Suceava care sa dubleze oarecum drumurile nationale actuale cu aspect de transee postbelice din Moldova noastra si Ucraina lor.

      Pentru traseul 1, ar fi ca la radio Erevan cu marile investitii americane , sublime dar facute de fapt pe bani de la UE.

      Noi am mai avea de traversat Carpatii pe Pitesti Sibiu (vise taica, vise frumoase poate prin 2035 complet), de terminat A3 pana la Bors si ar mai fi portiuni foarte dificile prin Slovacia si sudul Poloniei, alte traversari ale Carpatilor de Nord.

      Vin alegeri si in SUA si in Romania… promisiunile astea sunt ca in bancul cu Ceausescu in Africa,
      doar ca acum e Trump in locul lui putem sa cantam toti ‘Baluba, Baluba’ la ce promite bulibasa Americii.

    • Bine Boss!
      Astăzi ne-a confirmat licuriciul strategia!
      Prin gura purtătorului de moaște americance!
      Siktir proiect!

  26. Ne vor indopa americanii cu zeci de miliarde de dolari datorii , unitatile 3-4 de la Cernavoda ( fara licitatie) si autostrazi inutile.
    Basca armament invechit moral ( la mana a 2-a).
    Am ajuns ca si tarile bananiere din lumea a 3-a , ne dau margele de sticla.
    A se vedea Bechtel si alte tunuri.
    E bine ca dl ambasador este de fapt un broker de contracte foarte avantajoase pentru stapinii americani, in traditia ultimilor 30 de ani. Noi ne vom preface ca suntem in al 9-lea cer si vom cere sa sarutam in spate pe oficialii americani.
    sa nu credeti ca isi vor trimite soladatii americani sa moara pentru Romania.

  27. Cred că legarea prin calea ferată a Mării Negre de Marea Baltică este un proiect extraordinar, dar – fără a avea vreo simpatie deosebită pentru domnia-sa – după cum îmi amintesc, el aparține d-nei Viorica Dăncilă….

    https://www.mediafax.ro/externe/coridorul-feroviar-gdansk-constanta-3-663-km-este-propunerea-romaniei-pentru-summitul-celor-3-mari-17468316

    • @Constantin e proiect propus in 2018 in cadrul 3 Seas Iniative, organizat de Iohannis si sabotat de PSD

  28. @Raul
    Eu cred că e un proiect pe care ni s-a propus să-l propunem și noi ne-am conformat, indiferent de guvernare, că guvernele trec, licuriciul rămâne.

  29. Cineva mai avizat pe geostrategie si politica externa? Care e scopul minialiantei asteia Polonia-Ucraina-Romania si care e castigul SUA in presupusa autostrada Marea Neagra-Marea Baltica?

  30. Daca se realizeaza ,atunci suntem in siguranta si ne vom dezvolta economic.Coruptia si acei rusofili,vechi comunisti sa plece si sa facem cum vrem noi.

  31. Incetați cu antiamericanismul în ROMANIA ! Așa ceva nu servește nici UE , nici ROMANIA ! PUNCT și DE LA CAPĂT !!

  32. Bechtel … 2 ?

  33. Bechtel a fost constructorul Autostrazii Transilvania,conform contactului incheiat de guvernul lui Adrian Nastase,care,in vremea guvernului Tariceanu, a ramas fara finantare.Au fost invocate alte prioritati si s-a lasat inpresia ca daca s-ar finaliza aceasta autostrada ar fi avut de castigat electoral Adrian Nastase in defavoarea lui Basescu.Asa s-a ajuns ca utilajele constructorului sa zaca pe santiere si statul roman sa plateasca,cu titlu de chirie,sume enorme, mai tarziu,in vremea guvernului Ponta.S-a speculat ca proiectul a fost abandonat pentru a face un cadou firmei americane,care,vezi doamne,nu a facut nimic si a luat bani.Pai cine este de vina ca s-a oprit finantarea?Dupa cum cine este de vina ca nu s-a platit 80 mil. de euro,la timp,,in loc de 450mil.euro,mult mai tarziu fratilor Cristescu ,daca nu ma insel,reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere(tot un fel de chirii)?Nu guvernele Romaniei?!Lumea stie ca aici,politicienii,pentru a nu face puscarie,sunt disperati dupa voturi si avere si actioneaza in detrimentul adversarului,cu orice pret si daca este nevoie si in detrimentul Romaniei.Si atunci aceasta lume isi ia masuri de precautie,cum a facut Bechtel a cerut sa se treaca in contract chiria utilajelor,in cazul in care executarea contractului se opreste intempestiv.Cine este nebun sa aduca atatea utilaje fara nici o garantie?Ele au zacut pe campurile Transilvaniei ani de zile si nimeni nu a fost tras la raspundere,cum nimeni nu este tras la raspundere pentru suma colosala platita silit de guvernul Orban fratilor Cristescu.Deci,ca sa n-o mai lungim,in cazul Bechtel a fost vorba de executarea paguboasa de catre beneficiar(statul roman) a unui contract(care daca s-ar fi respectat autostrada ar fi costat mult mai putin si zonele pe unde trecea ar fi fost mai dezvoltate),iar in cazul de fata este vorba de o strategie geopolitica,menita sa puna stavila expansiunii Rusiei revansarde.In anii ’90,mai toati liderii de la noi strigau ca vor cu Occidentul,astazi,pe o parte din ei,coruptia i-a facut sa se razgandeasca.Si cum de pe aceasta pozitie argumentele nu pot fi serioase,acestia arunca in lupta si religia ortodoxa,pentru a deveni credibili si pentru a justifica optiunea panslavista.Trist dar adevarat!Si din nou imi vin in minte versurile lui Vali Sterian.”Doamne,vino doamne sa vezi ce-a mai ramas din oameni”! Ieri,indobitociti de dictatura,azi pervertiti de coruptie!Atata timp cat nu ne vom vindeca de aceasta boala,intodeauna ne va fi teama ca altii vin sa ne exploateze si intodeauna adevarul va fi manipulat.

  34. Cea ce vad eu, si se confirma din nou, ca romanii nu-s capabili nici acum sa faca ceva singuri, doar de capul lor.
    Pana si Romania, ca stat, a fost facut de altii, pentru cei care se guduresc pe langa cel care este considerat omul forte al momentului.
    Etalon de lingusire, oportunism la maxim. De 150 de ani.
    (intrebare: daca din orisicare motiv influenta SUA sau NATO s-ar diminua in zona, ce ar face Romania? In tabara cui ar trece? )

  35. Eu cred ca meciul geopolitic a fost jucat inca de pe atunci cand prima firma occidentala, cu tehnologie cu tot, s-a mutat in China.
    La ce asistam acum, este de fapt ultima zvacnire a vechii ordini mondiale, o incercare disperata si inutila de a bloca inevitabilul.
    Romania este incapabila sa-si defineasca clar intresele pe termen lung, si dupa bunul ei obicei incearca sa-si lege din nou soarta de interesele altora. Exact ca in 1877, 1914 sau WWII, adica sa scoata altii castanele din foc pentru ea.
    Acum se leaga de America, disperata si ea pentru ca pierde teren, precum si de Polonia, care intr-adevar are ceva de impartit cu Rusia.
    Cheia, cum a mai zis cineva, e Ucraina. Care cu greu va putea fi smulsa din sfera de interese rusa, in ciuda faptului ca americanii care au declansat Maidanul (remember cele 5 miliarde de USD ale lui Nuland-Neulander?), o lovitura de stat care a indepartat de la putere un presedinte ales democratic (Ianukovici). S-a mai incercat, dupa modelul ucrainean, si destabilizarea Belarusului, doar ca dupa o luna deja e clar ca incercarea a esuat, si Belarusul a ajuns si mai dependent de Rusia, in ciuda sloganurilor pompoase cu democratia, alegeri libere etc. etc. (By the way, e de-a dreptul hilar cum nu pot intelege americanii „democratiile” din sfera culturala slavo-ortodoxa, incluzand aici si romanii. Pe de alta parte e really funny sa-i vezi cum se folosesc de ei.)
    Dar ce (va) face Romania pe plan local, regional? Ca la urma urmei, va trebui sa traiasca alaturi de vecini, cu care, din motive istorice binecunoscute nu are nici acum relatii cordiale. Tari cu care nici nu doreste sa-si imbunatateasca relatiile, ergo, nici nu face nimic ca aceasta situatie sa se schimbe. Dimpotriva, caroteaza unde poate, motiv pentru care e destul de izolata. Acum pariaza pe SUA, si nu am niciun dubiu ca daca istoria se va repetea, si Rusia ar putea deveni, din nou, marele prieten al romanilor.

  36. Vad harta privind tarile prin care trece autostrada etc , colorata in rosu. Poate e doar incercare, o fantezie, dar exista o harta. Cap de pod Romania si Polonia, intre ele Ungaria si Slovacia fara Ucraina. Foarte bine asa, daca va ganditi bine.De unde pana unde Ucraina, in calitate de ce anume, in raport de interesele economice americane, plus migratia poloneza sa fie interesata de legatura auto stransa cu Ucraina ?
    Foarte bine ca se face, vom gasi intrebuintare , nu se vede din cauza orizontului nostru tot mai lenes si limitat, nu ma refer la diaspora.
    Bietul Canal Dunare-Marea Neagra, facea parte din magistrala Rhin-Dunare, acum transportul fluvial e molcom, fara fota comercala,fara autostrazi , calea ferata l-ar face pe regele Carol I sa planga si ne vaicarim de chestia asta.

  37. Mai degraba proiectul e o bresa in unitatea UE. Autostrada asta face parte din Masterplanul general de transport aprobat de Comisia Europeana?
    Americanii au gasit o cale de a suge banii europeni, impunand coloniilor sale proiecte fanteziste ce se vor finaliza in maniera Bechtel.