G4Media.ro

Profesorul Dragoș Iliescu, expert OECD în testare educațională, despre subiectele de la…

Profesorul Dragoș Iliescu, expert OECD în testare educațională, despre subiectele de la Evaluarea de clasa a IV-a: Este un text adecvat, care stă la baza unui test adecvat scopului / Sub lupă la aceste evaluări nu sunt elevii, ci profesorii, directorii, inspectorii și ministerul

Subiectele la Limba română de la evaluarea națională la clasa a IV-a sunt sau nu adecvate scopului acestei testări de verificare a literației? Este textul propus copiilor traumatizant? Este lungimea lui prea mare? Profesorul universitar Dragoș Iliescu, expert internațional în psihometrie, colaborator OECD la parte din testările internaționale de tip PISA și creator de subiecte la aceste testări, a răspuns pe larg pentru Edupedu.ro la toate aceste întrebări, într-o analiză asupra textului criticat dur de mai multe învățătoare.

“Un text este un stimul încărcat cu informație în diferite straturi, iar elevului evaluat i se cere să înregistreze informația respectivă și să decodifice acele straturi, demonstrând această capacitate prin răspunsurile date la un număr de întrebări. Acest text funcționează excelent din acest punct de vedere: are lungimea corectă pentru clasa a patra, are complexitatea corectă și în ceea ce privește acțiunea și în ceea ce privește vocabularul”, a explicat Iliescu.

Profesorul Dragoș Iliescu, expert în psihometrie și creator de subiecte la testările standardizate internaționale OECD – analiza integrală trimisă Edupedu.ro:

Dragos Iliescu, Fondator Brio / Foto: Brio.ro

“Două comentarii îmi vin rapid în minte cu referire la această dezbatere – și ele sunt din registre foarte diferite.

Primul ține foarte clar de zona evaluării și întreabă ”indiferent cum ar fi textul respectiv, poate el să constituie un stimul valid pentru o evaluare de calitate”? Și răspunsul aici este indubitabil ”DA”. Până la urmă, un text este un stimul încărcat cu informație în diferite straturi, iar elevului evaluat i se cere să înregistreze informația respectivă și să decodifice acele straturi, demonstrând această capacitate prin răspunsurile date la un număr de întrebări. Acest text funcționează excelent din acest punct de vedere: are lungimea corectă pentru clasa a patra, are complexitatea corectă și în ceea ce privește acțiunea și în ceea ce privește vocabularul. Întrebările cer elevului să realizeze operațiile cognitive prescrise de cadrul de evaluare etc. etc. Într-un cuvânt: din punctul de vedere al evaluării este un text adecvat, care stă la baza unui test adecvat scopului. Nu văd așadar nimic de fluierat aici – acesta era scopul și scopul este atins. (…)”

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.