G4Media.ro

Profesorii au emoții, în predarea online? Doru Căstăian, despre experiența școlii digitale,…

Doru Castaian / Foto: Arhiva personala

Profesorii au emoții, în predarea online? Doru Căstăian, despre experiența școlii digitale, platformele pe care le folosește și fenomenul ecranelor negre

Profesor de științe socio-umane la Liceul de Arte din Galați, Doru Căstăian a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum anume predă, de când s-au închis școlile, care sunt platformele pe care le folosește și cum vede acum învățarea digitală. “Dacă vreau să am predare față în față și să explic niște lucruri, folosesc ZOOM sau Skype”, apoi la lecțiile importante “înregistrez sesiunea respectivă și apoi salvez fișierul într-un cloud, pe Mega.nz” și îl trimite copiilor. Iar după oră, “intru pe altă platformă, unde am clasele virtuale: edmodo.com”, spune Căstăian, pentru Edupedu.ro.

Eu văd foarte mult potențial în ele și pentru viitor, în sensul că îmi dau ajutor exact acolo unde mie ca profesor îmi era greu“, a declarat Căstăian.

Dar profesorii au emoții, în predarea online? “Ferestrele negre ale copiilor – cum stau cei de la clasele mari cu videourile închise – pot fi chiar foarte anxiogene. O altă problemă care apare este următoarea: pui o întrebare și riști să nu răspundă nimeni și pierzi o grămadă de timp. La un moment dat capeți senzația că vorbești singur și că nu-i interesează. Asta e o chestie de care trebuie ținut cont: profesorii trebuie formați și din punctul ăsta de vedere.

E foarte posibil să interpretezi greșit emoțiile, mai ales dacă tu ești într-o stare hiperemotivă. La noi, citirea emoțiilor și interpretarea se bazează foarte mult pe corporalitate, iar când corpul lipsește e foarte ușor să pui chestii în loc: ți se pare că unul a zâmbit ironic, mai ales dacă ești nesigur și e vorba de un puști foarte tare.

Si metodele care funcționează de obicei la clasă, glumele pe care le faci de obicei, aici fie nu le mai poți aduce, fie nu mai merg. Zici o glumă și ai 14 monitoare închise”.

Doru Căstăian este profesor de Filosofie la Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” din Galați, unde le predă copiilor începând cu clasa a VI-a și până la clasa a XII-a. Este publicist, traducător, doctor în filosofie și predă la Universitatea de Vest din Timișoara.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Are dreptate!
    E de neînțeles ce se petrece în mintea multor elevi, studenți! Foarte puțini sunt cei care răspund prompt, chiar pun întrebări în timpul orelor.
    Ai senzația că vorbești singur, la pereți…
    Eu, cel puțin, simt un mare gol sufletesc să nu văd ochii, fețele studenților, să nu pot să le împărtășesc ceea ce știu ca in sala de curs sau de laborator.
    În fișa disciplinei, ne-au obligat să trecem competențele practice dobândite la finalul semestrului. Cum să le evaluăm ?? Verbal????
    Mi-e teamă că vor deveni, din păcate, o generație de sacrificiu, pregătiți înjumătățit pentru meseria aleasă.
    Trebuia amânată școală până în iulie, august și continuată măcar o lună față în față.

  2. Astăzi copilul meu elev in clasa a Xll a ,trebuia sa între online pentru ora de istorie . A stat aproape o ora in fata laptopului împreuna cu alți câtva colegi dar doamna profesora nu a reușit sa se conecteze !!!!! Motivul ????? Multe cadre didactice nu știu sa folosească calculatorul,nu sunt instruiți pentru acest mod de predare !!!!!! Examenele trebuie amânate !!!! Este nevoie de o luna doua de pregătire fata in fata . Copiii noștri nu trebuie sa fie o generație de sacrificiu!!!