G4Media.ro

Primii 6 kilometri din magistrala spre Aeroportul Otopeni, scoși la licitație

Primii 6 kilometri din magistrala spre Aeroportul Otopeni, scoși la licitație

Metrorex a scos la licitație proiectarea și execuția stațiilor, galeriilor și tunelurilor primului tronson al Magistralei 6 de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Otopeni: 1 Mai-Tokyo (centrul comercial Băneasa). Valoarea estimată a contractului este de 1.269.784.510 lei, respectiv circa 266,53 milioane euro.

Potrivit unui grafic de implementare a proiectului de realizare a M6 realizat de Metrorex la solicitarea Asociației Pro Infrastructura, pe lângă licitaţiile pentru structura de rezistenţă, Metrorex estimează că în septembrie anul acesta va lansa pentru același tronson și licitaţia pentru lucrări de arhitectură, instalaţii electromecanice şi cale de rulare.

Foto: grafic de implementare M6
Sursa: API

Comisarul European pentru Dezvoltare Regională, Corina Crețu, a anunțat recent aprobarea alocării a peste 517 milioane de euro pentru realizarea acestui tronson al magistralei de metrou 6. Va fi singurul tronson din M6 care va primi finanțare europeană.

“Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești). Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și centrul comercial Băneasa – acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane”, a scris în urmă cu o lună Corina Crețu pe pagina sa de Facebook.

După ce Comisia Europeană a anunțat că finanțează doar 6 din cei 14 kilometri ai Magistralei 6, adică doar tronsonul 1 Mai – stația Tokyo (centrul comercial Băneasa), Metrorex caută soluții de finanțare pentru restul de 8 kilometri până la aeroport.

O soluție este un împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, mai ales dacă japonezii de la Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională sătui să tot aștepte demarerea acestui proiect, nu mai vor să extindă acordul de împrumut semnat în martie 2010 cu Metrorex pentru circa 320 de milioane de euro, care expiră în 2021.

În plus, potrivit unor membri ai forumului peundemerg.ro autorităţile române le-ar solicita acum celor nipone să acorde finanţarea doar pentru secțiunea cu deficit de finanţare.

Magistrala de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Otopeni va avea 14,2 kilometri și 12 stații: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni. Metrorex estimează întregul proiect la 1,39 miliarde euro.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. 2023? Ce gluma! Romanii din stat vor fura banii 30 de ani de acum incolo, poate chiar mai mult.

    Ce se mai aude cu metroul din Dr. Taberei, cel cu bannerele cu „In 3 ani, aici va fi statia ta.”?

    Ati votat numai hoti la putere, prostilor. Iar cei care n-ati votat, ati ajutat la sabotarea tarii.

  2. 1,39 mod euro ar fi proiectul total.
    Cam de 3 sau 4 ori cam cat fura partidul de la români în fiecare an.
    Nu e vorba de evaziune e vorba doar din contractele de achiziții publice date cu dedicatie.
    SPAGA PARTIDULUI adică.

  3. Si te întrebi … care a fost mita negociata si primita pentru ca sa se ajungă aici? Poate cândva vom afla dacă ies romanii la vot si DNA va avea libertatea sa prindă politicienii hoți.

  4. Se mai stie ceva de aceasta magistrala? au progresat ceva?