G4Media.ro

Primele tramvaie noi vor circula pe linia 41, începând de la mijlocul…

Tramvai Astra Arad / Sursa Foto: Facebook/ Gheorghe Falca

Primele tramvaie noi vor circula pe linia 41, începând de la mijlocul anului (STB)

Cele 100 de tramvaie noi livrate de Astra vor veni în Bucureşti de la mijlocul acestui an, iar primele vor intra pe linia 41, a afirmat, marţi, directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti, Adrian Criţ, citat de Agerpres.

„Începând cu mijlocul acestui an o să înceapă să vină cele 100 de tramvaie livrate de Astra. Primele tramvaie vor veni pe linia 41, următoarele vor intra pe linia 32, respectiv pe linia 21. De la furnizarea prototipului, în fiecare lună furnizorul e obligat să furnizeze câte 4 tramvaie pe lună. Eu sper ca acest contract să fie urmat îndeaproape, pentru că cetăţenii urmăresc ce se întâmplă şi, mai mult de atât, e vorba de fonduri europene şi deja există o sancţiune de circa 10% dată în urma procedurii efectuate în anul 2018 şi nu ne dorim noi, ca municipalitate, alte sancţiuni”, a afirmat Criţ, după deschiderea evenimentului Zilele Feroviare – Summit-ul de Investiţii Club Feroviar.

Potrivit acestuia, în planurile de investiţii ale municipalităţii sunt trecute alte 100 de tramvaie, însă necesarul actual este de 300 de astfel de vehicule, mai ales că STB are în vedere extinderea reţelei de tramvai cu încă 50 de kilometri.

„Dacă urmărim planurile de investiţii ale municipalităţii, acolo practic mai e trecută o cantitate de tramvaie necesară, încă circa 100 de tramvaie. E clar că în momentul de faţă noi avem un program de transport, iar necesarul pentru îndeplinirea programului de transport pe zona de cale de rulare, pe zona de tramvai, este de circa 300 de tramvaie. Acesta e necesarul de tramvaie în momentul de faţă, acestea sunt tramvaiele pe care le utilizăm. E nevoie de 300 de tramvaie acum, astăzi. Dacă vrem să extindem, reţeaua, e nevoie de mai multe tramvaie. În condiţiile în care o să avem tramvaie noi, e clar că, odată cu cererea mărită de transport, o să fie nevoie de mai multe tramvaie”, a susţinut Criţ.

Directorul general al STB a susţinut că societatea este pregătită pentru investiţii majore în zona de infrastructură. Astfel, în perioada următoare, vor fi modernizaţi 50,2 kilometri de cale de rulare pentru tramvai. De asemenea, se doreşte extinderea unor linii de tramvai în Bucureşti şi „penetrarea judeţului Ilfov şi, împreună cu CFR SA, împreună cu Metrorex, ne dorim ca tot ceea ce înseamnă zona de transport în zona metropolitană să fie un câştig pentru viitor”.

El a precizat că pe zona de modernizare se vizează liniile de tramvai 40 şi 55, ceea ce înseamnă aproximativ 20 de km de cale dublă de rulare, dar şi extinderea reţelei de tramvai cu încă 50 de km.

„E vorba de studiul de fezabilitate pentru linia 40 şi pentru linia 55, iar vizavi de extinderi în momentul de faţă Primăria Capitalei a demarat un studiu de piaţă pentru a evalua anumite costuri şi a efectua studiile de prefezabilitate. E vorba de o modernizare de 50,2 km, iar pe de altă parte este vorba de extinderea reţelei de tramvai cu încă 50 de km. Aşa cum spuneam, noi trebuie să avem un transport integrat cu tot ceea ce înseamnă Bucureşti-Ilfov atât cu mijloacele de transport de suprafaţă, cât şi cu metroul, respectiv calea ferată”, a explicat Criţ.

În altă ordine de idei, şeful STB a precizat că, în condiţiile actuale, transportul public este o alternativă a transportului individual, cu maşina personală.

„Dacă privim la ceea ce se întâmplă acum în Ucraina şi la criza preţurilor care sunt la combustibili, e clar că în următoarea perioadă o să avem o intensificare a transportului urban. Având în considerare faptul că – şi aici e o regulă – dacă noi menţinem preţul biletelor constant, în condiţiile în care preţul combustibilului creşte, e clar că vom avea mai mulţi călători. Pe de altă parte, noi trebuie să avem o flotă care să fie bine întreţinută şi aici mă refer la faptul că, cu cât avem tramvaie mai noi, cu atât accesibilitatea creşte, cu atât gradul de confort creşte şi vom avea mai mulţi pasageri”, a afirmat el, adăugând că se are în vedere o majorare a tarifelor la titlurile de călătorie.

În plus, Adrian Criţ a adăugat că un tramvai modern are un consum mai mic cu aproape 40%.

„Dacă ne referim la consumul energetic, un tramvai modern consumă cu aproximativ 40% mai puţin decât tramvaiele care rulează în momentul de faţă în Bucureşti. Mai mult, spunând şi faptul că ceea ce vine în momentul de faţă e un tramvai la 36 de metri, deci cu o capacitate mult mai mare de transport, consumul de energie va fi mult diminuat, cu avantaje majore, pentru că vedem ce se întâmplă cu piaţa mondială şi cu preţul energiei electrice”, a subliniat acesta.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Nu am mai trecut pe la Pasajul Ghica… cum mai este, tot așa?!

  2. au in sfarsit AC sau tot asa, vara e sauna????

    • las ca nu sunt obez si nici nu sunt majoritatea de acolo obezi. si oricat s-ar deschide usile tot se simte AC-ul ala in bine. la autobuze nu se deschid? la alea cu AC e super bine vara.

  3. Nu mai scrieti fratilor „Imperio” pe ele, ca ne trec fiorii cand auzim cuvantul asta…

  4. Lasati asta, ati auzit ca se face metrou la Cluj? Pe banii miticilor.

  5. Cand in viitorul apropiat vor fi modernizati 50 km linie de tramvai cand la ora asta nu este scos la licitație nici un km ? Și știm cât durează licitațiile.

  6. De linia tramvaiului 5 se mai aude ceva? Face primaria niste noduri modale, niste chestii d-astea de tari civilizate? Normal ca vin din Dristor pana in Baneasa cu masina… cu ce sa vin cu 335 care face 1h10 min? Pe bune? Hai ca se poate Linia 5 pana la Mall Baneasa. Ceva gen S-Bahn. Mai e mult pana departe…

  7. In perioada de Tristă Amintire a lui Sarma-n Cur nu aveam așa ceva.