G4Media.ro

Primele camioane autonome ar putea rula în Europa din 2022 / Miza…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Transportul feroviar de marfuri este viitorul nu camioanele care cara 3 paleti de apa minerala sute de km si polueaza cat 3 vapoare si aglomereaza soselele.

    • Si in vestul Europei reteaua de cale ferata este foarte bine pusa la punct, nu ca pe la noi. Cu toate astea, vad ca se prefera investitia in transport rutier, nu feroviar. Poate nu se poate acoperi o arie asa de larga cu trenul, poate e mai eficient cu tirul.

    • si pana la tren cu ce le duci? cu duba de 3t?

  2. Tare sunt curios sa vad un camion autonom mergand de unul singur prin Romania…. Chiar si pe autostrada, unde sunt zone fara marcaj de benzi, ai limitari temporare de viteza care nu mai expira niciodata, ti se baga toti nebunii in fata, ai mega valuri, sleauri si chiar gropi pe banda 1 etc. Ca sa nu mai vorbim de traficul de pe banda de urgenta.
    Sa nu mai vorbim de zonele fara autostrada, cum e cea intre Deva si Timisoara… O sa fie distractiv pe dealurile alea, prin sate. Cred ca isi vor da rapid „demisia” calculatoarele de bord ale acestor camioane 🙂

    • nu sunt pt romania, stai calm. sunt pt tari cu apa calda si doar pt zone bine delimitate. oricum cu gropile niciun sistem nu ti le va ocoli vreodata. iti asumi din start ca ori nu le ai, ori dai in ele, nu exista middle ground.

  3. Sa se faca banda separata de camioane pe autostrazi si drumuri nationale.

  4. ROMANICA-NORMALA-EDUCATA tocmai pregateste o generatie, , de vreo 7 ani, de tiristi, un pic de rabdare va rugam

  5. Oare ce vor face camioanele astea autonome cand le sare haita de imigranti in fata?

  6. Articolul asta e probabil scris de Elizabeth Holmes.

  7. Randamentul de energie pt a incarca baterii si apoi de a folosi energia lor este de maxim 70%. Adica se pierde energie la greu.

    • @pacala
      eficienta la benzina este de 30% mult mai bine ca la electrice 🤣
      cum ai calculat eficienta la electrice?

    • Vai de capul vostru, articolul nu e despre masini si camioane electrice. Tehnologia se poate folosi la fel de bine si pe camioane cu propulsie clasica, si de fapt ce au testat pana acum a fost pe camioane clasice, pe care au adaugat electronica necesara.

      Si oricum, la electrice altele ar fi problemele, mai exact autonomia, si pretul bateriilor. Eficienta masinilor electrice este foarte mare fata de cele clasice, si te costa mai putin curentul decat benzina sau motorina de vreo 4 ori.

  8. Vise taică,vise și proști care pun botul să investească în așa ceva (a se vedea câte accidente a avut Tesla cu pilot automat)

    • Sa lasam frayerii sa spere ca vor vede asa ceva mergand singure pe sosea, si la ce mai mica ploaie sau ninsoare se duc in gard, ca nu stiu ce senzor a dat eroare, sau a nins pe el. Problema este: cine va fi reponsabil pt accident?

  9. Asta e problema cel mai simplu de rezolvat, de fapt. De multe ori lucrurile care sunt complicate pentru oameni sunt de obicei simple pentru calculatoare, si invers.

    Chiar e ultima problema mersul cu spatele, cata vreme softul si senzorii pot realiza un model realist al obstacolelor ce trebuie evitate.

    Oricum, chiar daca ar fi fost complicat, se putea angaja un om la fiecare depozit care sa se ocupe de alinierea lor la rampa de incarcare, si tot ieseau mult mai ieftin pe total.

    Ce e greu de rezolvat e comportamentul la situatiile neprevazute din trafic, pentru care softul n-a fost antrenat, si la care poate reactiona nepotrivit. Oamenii sunt mult mai adaptabili la situatii neprevazute, cel putin pentru moment.

    Oricum, clar asta este viitorul, deci e doar o chestiune de timp pana se va ajunge aici.

  10. Momentan nu sunt in stare sa implenenteze un sistem perfect functional pentru asistentul de banda sau cel de franare, daramite sa faca un camion total autonom. Sistemele actuale de asistenta pentru banda si pentru franare devin inutile la ploi torentiale sau ninsoare, baza in sisteme este direct egala cu 0, deci sunt tare curios cum vor reusi sa construiasca un camion capabil sa faca fata oricarui tip de vreme.