G4Media.ro

UPDATE Primăria Voluntari susține că a acționat în judecată constructorul de pe…

Sursa Foto: G4Media.ro

UPDATE Primăria Voluntari susține că a acționat în judecată constructorul de pe șoseaua Pipera-Tunari, unde se fac reparații aproape în fiecare an / Lucrările de modernizare efectuate acum șapte ani au costat milioane de euro, o parte fonduri europene, dar bulevardul a ieșit tot cu denivelări

UPDATE 17.30 Primăria Voluntari susține, într-un răspuns pentru G4Media.ro că a acționat în judecată constructorul pentru proasta calitate a lucrărilor executate pe șoseaua Pipera Tunari, în valoare de mai multe milioane de euro, dar care necesitau reparații de întreținere aproape în fiecare an.

Primăria spune că că reparațiile din acest an au fost efectuate pe cheltuiala constructorului și că neremediate, lucrările ar fi condus la ”periclitarea siguranței circulației”. Este vorba în special de guri de canal dar și de denivelări majore apărute pe bulevard. Primăria mai susține că a făcut recepția lucrărilor în 2019, deși ele au fost finalizate în 2016.

Răspunsul primăriei, demnat de directorul de investiții și achiziții publice, Carmen Georgescu, a venit la o oră după publicarea articolului și la două săptămâni după ce G4Media.ro a transmis un set de întrebări.

raspuns primaria voluntari, soseaua pipera tunari
Sursa: Primăria Voluntari

Articolul inițial

Primăria Voluntari, condusă de primarul Florentin Pandele, refuză să comunice informații despre refacerea aproape anuală a zecilor de guri de canal montate în mijlocul bulevardului, lărgit la patru benzi în 2016, o investiție care s-a ridicat la aproape 20 de milioane de euro, în mare parte cu fonduri europene. Și în acest an, pe bulevardul Pipera au fost executate lucrări de reparație a asfaltului în dreptul gurilor de canal, prost montate și cu denivelări majore, nefiind aduse la nivel cu asfaltul. Potrivit unor informații G4Media.ro, șoseaua nu are recepția lucrărilor făcută nici acum, deși au trecut șapte ani de la finalizarea lor.

 

Bulevardul Pipera Tunari, iulie 2023 / Sursa Foto: G4Media.ro
Sursa Foto: G4Media.ro
Sursa Foto: G4Media.ro
Sursa Foto: G4Media.ro

În ultimii trei ani, G4Media.ro a trimis în ultimii ani mai multe solicitări Primăriei Voluntari pentru a cere detalii despre necesitatea şi costul lucrărilor care s-au făcut pe Bulevardul Pipera, dar niciodată primăria nu a transmis vreun răspuns. Ultima solicitare în acest sens a fost făcutăde G4Media.ro  în urmă cu două săptămâni, când pe bulevard au fost executate din nou zeci de lucrări de reparații în jurul gurilor de canal.

Câteva zile mai târziu, pe 14 iulie, Primăria Voluntari ne-a transmis doar că „solicitarea cu nr. 13906 a fost înregistrată”, însă până acum nu am primit niciun răspuns.

Întrebările fără răspuns:

  • „Câte şantiere sunt în prezent deschise pe Bulevardul Pipera?  Care este necesitatea acestora şi ce termene au? Cât costă lucrările? De când Bv. Pipera a fost lărgit la patru benzi, câte şantiere au fost deschise şi cât au costat acestea? Cine suportă cheltuielile? De ce Bv. Pipera nu are nici până în acest moment recepţia făcută? Cine este răspunzător? Ce demersuri aţi făcut până acum pentru a-l trage la răspundere pe constructor?”.

Primele reparații ale gurilor de canal s-au făcut în 2016, la scurt timp după modernizarea bulevardului din cauză că nu au fost montate la nivelul asfaltului.

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.
Bulevardul pipera tunari în 2016 / Sursa Foto: G4Media.ro

Context

Am semalat aceste probleme într-un articol publicat la HotNews.ro în iunie 2016, deci în urmă cu șapte ani. La vremea respectivă am scris despre faptul că firma care execută lucrările de lărgire la două benzi pe șoseaua Pipera – Tunari sparge asfaltul proaspăt turnat și că a înlocuit mai multe guri de canal recent instalate după ce, cu o zi înainte de alegeri, constructorul a trasat marcajele rutiere, semn că lucrarea era gata după 1 an de șantier.

Potrivit unui răspuns trimis la vremea respectivă de Primăria Voluntari la solicitarea HotNews.ro, săpăturile au fost făcute pentru a remedia deficiențele de execuție, gropi, denivelări, guri de canal neaduse la cotă. Deși este o lucrare făcută de la zero, o investiție de peste 11 milioane de euro, o mare parte bani europeni, stradă este plină de denivelări, gropi, iar canalele sunt neaduse la cota.

Primăria Voluntari trebuia să termine lucrările până la finalul anului 2015, lucrarea fiind finanțată în bună parte din fonduri europene, însă acest lucru nu s-a întâmplat. După 31 decembrie 2015, Primăria Voluntari nu a mai putut face decontări din fonduri europene pentru proiect pentru lucrărilor efectuate după finalul anului 2015. Din valoarea nerambursabilă de 47 milioane lei, până la finalul anului 2015 s-au tras circa 30 milioane de lei.

„Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 54.686.006,34 lei, valoarea alocată din FEDR este de 47.303.395,48 lei, valoarea din bugetul de stat este de 6.288.890,73 lei, iar contribuția beneficiarului este în valoare de 1.093.720,13 lei. Valoarea totală a proiectului solicitată de beneficiar până la 31.12.2015 este de 29.015.965,12 lei, din care: FEDR – 25.061.535,07 lei, buget de stat – 3.331.880,39 lei, iar contribuție beneficiar – 622.549,66 lei.

Până la dată de 31 decembrie 2015 Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Regional (AMPOR) a autorizat sume reprezentând cheltuieli eligibile însumând 25.974.727,19 lei, astfel: FEDR – 22.430.864,26 lei, buget de stat – 2.982.138,03 lei, contribuție beneficiar – 561.724,90 lei”, se arată într-un răspuns oficial trimis de Ministerul Dezvoltării la solicitarea HotNews.ro la începutul anului 2016. Pe lângă această suma au fost decontate suplimentar încă circa 4 milioane de lei, pentru lucrări efectuate înainte de 31 decembrie 2015, potrivit datelor de pe site-ul inforegio.ro.

Primăria Orașului Voluntari a demarat în primăvară anului 2015 lucrările pentru reabilitarea și extinderea Bulevardului Pipera. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013. Valoarea totală a proiectului aprobată prin contractul de finanțare este de 83.934.288,09 lei, din care valoarea eligibilă este 61.389.616,86 lei. Contribuția orașului Voluntari la cheltuielile eligibile și neeligibile este de 9.484.554,93 lei.

Valoarea contractului de lucrări încheiat cu Asocierea S.C. DELTA ACM `93 S.R.L.- S.C. TELEMONTAJ EDILITAR S.R.L. – S.C. ELECTROCONSTRUCTIA ELCO GIURGIU S.A. este de 52.380.666,80 lei.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Eu am facut o sesizare la PMB si am primit raspuns dupa o luna jumate.

  2. Primaria lui Pandele nu raspunde decat in fata lu Dumnezo si Maica Sfanta

  3. Mafiotul Pandele este votat de nătărăii din localitate, degeaba văd aia ca nu’i ok ce se întâmplă, au creierul cât o nuca!Pe asta si mizează interlopul Pandele , altfel nu poți să rămâi primar 2 decenii dacă nu ești votat de proști!

  4. V-am trimis si eu un email zilele trecute, am facut sesizare la primarie pentru eliberarea trotuarului de pe Bd. Pipera, din dreptul reprezentantei Bentley si refuza sa-mi raspunda.

  5. Trebuie sa sesizam Prefectura , Curtea de Conturi si Corpul de control al Primului Ministru. Nu se mai poate cu Primaria Voluntari. Cineva trebuie sa raspunda!

    • ia „sesizati” domnia voastra, si eu nu stau in voluntari. votati si cand e groasa nu „sesizez”, „sesizam” ca pote nu imi stie dl primar numele sa ma taie de la lins de moaste.

  6. Locuiesc pe Soseaua Pipera Tunari si am fost martor la modul in care s-a facut largirea la 4 benzi.
    Firma care a facut lucrarea (probabil obligata la pana’ndarat) a facut lucrari de mantuiala. Fundatia de pietris a fost redusa (trotuarele ramasesere pe alocuri la 1 m de drum). Ziua turnau beton si in catrva ore si asfalt. Canalele au fost de la inceput ori prea sus, ori prea jos. Proiectul avea, pe langa trotuare si piste pt biciclete. In realitate nu s-a facut 1m de pista. Pe zona Porshe spre giratoriul OMV, un trotuar si sistemul de iluminat liseste pe sensul catre OMV…si cate si mai cate.
    Toate drumurile din Voluntari sunt praf. Racovita, Bucurest Nord si Pandele nu stie nimic.
    Lucrarile au inceput pe fonduri europene si pentru ca nu se putea fura, au intarziat pana a trecut pe fonduri proprii. Dezastru de la un capat la altul.
    @ Petrini – Pandele e votat de zona Voluntari centru si primarie (mai ales de babele duse gratis la moaste) nu de Pipera. Aici sunt f multi bucuresteni care desi platesc taxe pe proprietati dar nu pot vota.
    Sper sa se termine odata cu feuda Pandele-Firea.
    A! Si sa nu uit, la intrarile in Voluntari scrie mare, sa vada tot romanul – “Nimic fara Dumnezeu”

    • In unele locuri, dupa Scoala Americana spre Mega Image, nu exista trotuar deloc, desi era prevazut sa se faca. Daca receptia lucrarilor s-a facut, conform raspunsului agramat al Primariei, inseamna ca ISC a girat receptia. ISC nu are nimic de zis? Drumul nu a fost vreodata conform, iar canalele pe mijlocul drumului sunt o rusine. Stiam de la inceput ca lucrarea e proasta. Iar de votat, nu l-am votat cei care ne rupem masinile zilnic pe drumul asta. Dar ne meritam soarta, Pandele a castigat cu vot a 42% din cei eligibili sa voteze. Restul au stat acasa. Cat timp Becali si Pandele sunt prieteni, nu se schimba nimic. Nea Gigi da de lucru la jumatate din votanti in Voluntari. Iar pentru “gulerele albe” din Pipera, lenea de a iesi din casa sa voteze se traduce in Pandele primar pana la pensie.

    • Pe asta mizează pandeluş, pe oamenii de bună credință… thuamni-ajutî

  7. imi pare rau sa o spun, dar ne meritam soarta.de ce apar probleme de zeci de ani numai caind e unul in vizor?pentru ca e frumos sa stigam ca unul fura in spatele legii dar nu suntem in stare ca opozitie sa facem macar propuneri de legi. publice si sa aratam votantilor ca nu voe cei de la putere. repede care sunteti pana in 50 cumparati teren in alaska, pana nu devine si aia colduroasa si neagra

  8. De Pandele PSD nu ne mira nimic. Dar ce asfaltare face PM pe Bd Magheru e de toată jena. La doua săptămâni după deja zonele apropiate de intersecții sunt denivelate.

  9. Asta ii trebuia acum lui Pandele,sa afle lumea ca a facut bugetul jumate-jumate cu constructorul,incurcatura mare.Constructorul a facut si el de cati bani si-a oprit.