G4Media.ro

Primăria Capitalei a atribuit un contract de 530.000 de lei fără TVA…

Foto: Facebook/ Gabriela Firea

Primăria Capitalei a atribuit un contract de 530.000 de lei fără TVA pentru elaborarea unui master plan pentru piste de biciclete. Termen de elaborare: un an

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că a atribuit contractul pentru elaborarea unui master plan pentru piste de biciclete la nivelul Municipiului Bucureşti, relatează Agerpres.

În cadrul procedurii de atribuire, a fost desemnată câştigătoare oferta prezentată de F.I.P. Consulting SRL, valoarea contractului fiind de 530.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare de 12 luni, scrie edilul, pe Facebook.

„Prin acest document strategic, vor fi stabilite direcţiile de dezvoltare a infrastructurii aferente utilizării bicicletei ca mod de transport alternativ urban şi vor fi identificate traseele optime pentru realizarea unei reţele extinse de piste pentru a încuraja utilizarea bicicletei, concomitent cu crearea infrastructurii necesare. (…) În elaborarea Master planului, se vor avea în vedere atât aspecte de utilitate, cât şi de turism. Astfel, reţeaua de piste pentru biciclete va trebui să fie conectată cu pistele deja existente sau în curs de execuţie şi să facă legătura între zonele rezidenţiale şi zonele principale de interes precum locuri de muncă, de educaţie, zone comerciale, instituţii, dar şi cu localităţile şi platformele industriale limitrofe Capitalei”, a precizat Nicuşor Dan.

De asemenea, se va ţine cont de amplasarea zonelor de interes turistic şi a celor de agrement şi recreere. Master planul va cuprinde şi valoarea investiţiilor pentru implementarea viitoarei reţele extinse şi va identifica posibile surse de finanţare.

La începutul lunii octombrie, Primăria Capitalei anunţa licitaţie pentru elaborarea documentaţiei aferente unui master plan pentru pistele de biciclete. Conform anunţului de pe SICAP, valoarea totală estimată a contractului era de 838.700 lei, cu o durată totală a contractului de 12 luni, incluzând două etape.

În prima etapă, derulată pe o perioadă de patru luni, prestatorul va analiza principalii generatori de trafic/zone de interes şi destinaţii de agrement la nivelul Capitalei, va identifica nevoile utilizatorilor de biciclete actuali şi potenţiali şi va analiza situaţia infrastructurii existente.

În etapa a doua, el va analiza, identifica şi prioritiza noi trasee, pentru o reţea extinsă de piste de biciclete noi în funcţie de dezvoltarea unor zone.

„Autoritatea contractantă va pune la dispoziţia prestatorului o analiză de tip nivel de serviciu (Level of Service) şi o matrice origine-destinaţie actualizate folosind modelul de transport al regiunii Bucureşti-Ilfov, în vederea fundamentării traseelor velo”, se preciza în anunţ.

În vederea evaluării ofertelor, componenta financiară a reprezentat 35%, iar experienţa în realizarea şi elaborarea de politici publice/strategii 65%.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Bravo !
    Mai multe biciclete, mai putine masini, mai putini bizoni.

    • Pentru mine e suficient sa treaca pe lânga mine un singur dizăl care scoate fum negru vizibil pentru nasul meu ca sa aleg sa merg cu mașina mea nouă.

  2. Bravo !
    Mai multe b.iciclete, mai putine mas.ini, mai p.utini b.izoni.

    • E bine ca se amenajează piste de biciclete, pentru ca bicicliștii și trotinetistii nu au ce cauta pe drumul public. Vehiculele care circula pe drumul public trebuie sa fie conduse de persoane deținătoare de permise de conducere și plătitoare de RCA. Dacă un biciclist lovește o mașină, cum va plăti dauna, dacă nu deține RCA?!

  3. Bravo! Mai multe planuri, proiecte si CAD-uri pentru popor!

  4. Ce risipa de bani….
    Primaria lui peste…niste incompetenti….
    Un RCA la astia de salveaza planeta cu bicicletele lor bagam si noi ?
    Un ITP, o rovinieta, un impozit, o acciza ?
    Sau doar dam din craci si salvam planeta ?

    • Ești îngrămădit rau… înțelegi prea putine, stai liniștit.

    • Iti imaginezi ca nu toti sunt destepti asa ca tine..
      Probabil salvezi si tu planeta pedaland….si nu au loc prin centrul oraselor sa mearga USR-istii cu trotinetele lor.

    • las ca au loc toti. in olanda au loc de nu se poate. la noi cum nu se poate????
      itp si rovinieta!!! la biciclete :))))))))))))))))
      tu macar realizezi cat de stupid esti? ca sa nu zic cuvantul care era corect de fapt….
      hai ca aia cu rca poate are sens dar restul…..

  5. Andrei, Roccat nu e deloc stupid. Eu ca să conduc mașina pe drumul public, unde se aplica diverse reguli de circulație, am trecut printr-o școală unde am învățat acele reguli de circulație.
    Cei cu biciclete și trotinete n-ar trebui sa circule pe drumul public pentru ca ei nu au efectuat niciun curs de legislație rutiera, de aici rezulta ca ei sunt periculoși pentru participanții la trafic care posed permise de conducere.
    Apoi, ca să revin la părerea la Roccat, dacă un biciclist sau trotinetist îmi lovește mașina în trafic (lucru foarte posibil, din moment ce ei circula fără a cunoaște regulile de circulație) cum îmi va achita daunele produse dacă el nu deține o asigurare?
    Răspunde-mi, te rog frumos.
    In cazul în care nu se ajunge la obligativitatea unui RCA pt biciclete și trotinete, singura solutie logica pe care o vad ar fi amenajarea de piste de biciclete și sa le folosească numai și numai pe acelea, fără a pătrunde pe benzile de circulație destinate vehiculelor plătitoare de RCA.

    • Tu sigur ai facut scoala de soferi? Pe cuvantul tau de onoare? Mai si conduci o masina de peste o tona pe sosele? 🥶
      Hai sa-ti spun, ca poate ai uitat, n-ai fost atent, sau minti.
      Unii participanti la trafic, de exemplu pietonii si biciclistii sunt considerati participanti VULNERABILI, in legile alea facute la scoala aia de care zici tu acolo, nu PERICULOSI.
      Acum sa-ti mai explic si asta: vulnerabil e ala slab, periculosul e ala mare si puternic.
      Asa si le se mai spune ca-s vulnerabili in functie de masa (masina are peste o tona, bicla peste 10 kg), viteza (masina poate ajunge legal pana la 130km/h pe autostrada, bicla la 30km/h) si lipsa mecanismului de protectie la accident, adica balonul ala alb din fata care te protejeaza pe tine cand bicla te accidenteaza.😆
      Dupa ce citesti, sa treci pe la casa sa lasi bani pentru instructie, ca stapanii tai vor bani pentru parcari, au nevoie de bani pentru despagubirile pe care trebuie sa le dea dupa procesul de la Pasajul Despartirii din S(canduri)4. In mod normal ar trebui sa-si vanda ei conacele ca sa le plateasca, sau macar sa-i obtina de la votantii lor, cei ca tine adica.

  6. 1 an de identificare si proiectare e prea mult, pana se fac vine firea si le opreste, se stie ca psd-istii nu merg cu bicicleta pt ca nu vor sa „puta”

  7. Deci nici micul Nicusor nu vorbeste despre poluare…