G4Media.ro

Premierul Bulgariei promite finalizarea autostrăzii Hemus, care taie țara de la Vest…

Premierul Bulgariei promite finalizarea autostrăzii Hemus, care taie țara de la Vest la Est și leaga Sofia de Marea Neagră în 2024

Premierul Boiko Borisov a promis că autostrada Hemus, care trebuie să lege Sofia de Varna (433 km), va fi finalizată până în anul 2024. Acest lucru s-a întâmplat în cadrul unei inspecţii la şantierul segmentului dintre Yablaniţa şi Boaza, transmite Mediapool, citat de Rador.

„Au loc lucrări de construcţie de mare amploare şi – aşa cum le-am promis oamenilor din Teteven, Sevlievo, Gabrovo, Târnovo, Târgovişte, Varna – până în anul 2024 autostrada Hemus va fi finalizată”, a spus Borisov. Premierul bulgar a evidenţiat că acesta este cel mai greu de construit segment, pentru care se cere multă muncă şi capacităţi. „Vedeţi cum se construieşte în munţi; aceşti bulgari cu camioanele, cu excavatoare, sunt de asemenea nişte eroi. Asta înseamnă Produs Intern Brut (PIB), acest lucru ne va aduce mai mult business şi turişti’, a adăugat Borisov. Premierul a subliniat că la data de 15 august urmează să înceapă lucrările de construcţie la segmentul de drum de la Belokopitovo la autostrada Hemus.
Urmează să fie anunţate procedurile de licitaţie pentru cele două loturi până la Veliko Târnovo. Întrebat de autostrada Struma, Borisov a subliniat că în toamnă va fi inaugurat segmentul până la Sandanski.

Autostrada A2, denumită și autostrada Hemus, sau Haemus  este o autostradă aflată în construcție în Bulgaria. În final, lungimea ei va fi de 433 km, dintre care 129 km sunt în funcțiune din 2006. Două tronsoane sunt în exploatare — primul între Sofia și Iablanița, iar al doilea de la Varna la Șumen. Scopul autostrăzii Hemus este să lege capitala Sofia de al treilea oraș al țării, Varna, de la Marea Neagră, suprapunându-se pe șoselele europene E70 (Varna–Șumen), E772 (Șumen–Iablanița) și E83 (Iablanița–Sofia).

Secțiunea Praveț–Iablanița a fost deschisă oficial la 5 decembrie 1999. Din cauza zonei montane ce trebuie să o traverseze în Munții Balcani, acest segment de 5,47 km lungime, cu alți 16 km reconstruiți, are două viaducte și un tunel (Praveșki hanove), și întregul tronson Sofia–Iablanița mai are trei tuneluri.

Construcția secțiunii Praveț–Iablanița începuse în 1984 dar a fost oprită la sfârșitul anilor 1980 din cauza lipsei banilor, pentru a fi terminată în anii 1998–1999.[1] Secțiunea de 12,8 km ce leagă Șumen de Kaspicean către est a fost deschisă la 30 decembrie 2005 și a costat 77,6 milioane de leva.[2] În ianuarie 2013, Compania Națională „Proiecte Strategice de Infrastructură” a contractat studii de fezabilitate pentru restul autostrăzii Hemus (Iablanița-Panaiot Volovo). (Sursa foto: Wikipedia)

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. pe drumul brasov iasi cum treci muntele este un pod de circa 5 ( cinci ) metri afectat de un torent anul trecut , duminica se statea la coada , ca se merge pe un fir cu semafor , circa 1 oara , voi vorbiti de filme sf aici!

  2. Iar daca bulgarii dezvolta si infrastructura portuara din Varna, putem sa punem cruce portului din Constanta. La fel si maretei (intotdeauna) viitoare autostrazi Constanta-Nadlac. Pana in 20-24 abia daca ne vom decide ce culori de carioci sa folosim si daca tiparim planurile pe coli A1 sau A0 pe sectorul Pitesti-Sibiu. Cat despre tunelurile de ursi si lilieci de pe Deva-Lugoj, vor fi devenit atunci subiect de neputinta in „Eterna si fascinanta Romanie”.
    Felicitari bulgarilor!

    • Corect bro. Daca Tutea zicea ca balcanii sunt curul Europei, azi putem spune ca Romania este gaoza Balcanilor. Si o meritam!

  3. Este a doua autostrada care traveseaza Bulgaria de la Est la Vest. Prima leaga Sofia de Burgas. Hemus va lega Sofia de Varna, via Veliko Tarnovo.

    Iar spre Istanbul se circula pe autostrada de la Sofia, fara intrerupere.

    Pana la sarbi mai sunt vreo 50 de km de construit. Pana la greci via Blagoevgrad…. vreo 100 (30-40 mai dificili).

    Cam asa stau, noi….. mai usor

  4. Ungurii sunt de vina. Dupa ce ca am primit o tara de la ei ar fi fost de bun simt sa ne construiasca si infrastructura.