Home » Sportz » Helmut Marko, simbol al RedBull, și episodul neștiut al discuțiilor cu Ferrari

Helmut Marko, simbol al RedBull, și episodul neștiut al discuțiilor cu Ferrari

20 nov. 2025, 10:23,
Helmut Marko, simbol al RedBull, și episodul neștiut al discuțiilor cu Ferrari
Monopost al celor de la RedBull / Sursa foto: dpa picture alliance / Alamy / Alamy / Profimedia
Ascultă articolul

Helmut Marko este unul dintre pilonii pe care s-a construit imperiul RedBull Racing din Formula 1. Fostul pilot vine și surprinde povestind că se înțelesese cu Ferrari pentru a concura pentru Scuderie. Totul se întâmpla în 1972: „oferta era deja semnată”, transmite Marko.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Ajuns la 82 de ani, Helmut Marko este fără îndoială una dintre figurile emblematice de la RedBull. Este omul care i-a adus la echipă pe Christian Horner și Adrian Newey, iar împreună cu aceștia a dezvoltat imperiul RedBull Racing.

Rezultatele vorbesc de la sine despre bunul mers al lucrurilor: 6 titluri la constructori și 8 la piloți pentru RedBull Racing. Fără îndoială, Helmut are un rol extrem de important în transformarea echipei de la Milton Keynes într-o forță a Formulei 1.

În cadrul podcastului Beyond the Grid, Marko a povestit un episod necunoscut pentru mulți dintre iubitorii de motorsport.

Cu doar o săptămână inainte de accidentul grav de la Clermont-Ferrand din 1972, Marko își dăduse acceptul să concureze pentru Ferrari. În respectivul incident, Helmut și-a pierdut un ochi, iar accidentul i-a pus capăt, din păcate, carierei de pilot.

„Condusesem o mașină sport Ferrari. Am plecat din pole position și am terminat pe locul al doilea, iar apoi am primit o ofertă pentru F1”, a spus Marko, conform sursei citate.

„Da, era o ofertă de la Ferrari (n.r. în F1) și era deja semnată”, a transmis Helmut Marko.

„Era o scrisoare de intenție, și ar fi trebuit să vin la Maranello pentru că, în cele din urmă, bătrânul (n.r. Enzo Ferrari) trebuia să fie mereu implicat, iar tu trebuie să fii acolo și să te prezinți publicului”, adaugă Marko.

„Trebuia să vin la Maranello după Clermont, dar am mers mai târziu cu Niki Lauda. Îl ajutam puțin în aceste negocieri și acolo am mers și l-am văzut pentru prima dată personal (n.r. pe Enzo Ferrari)” – Helmut Marko.

Nu a fost însă să fie o colaborare cu Ferrari, iar destinul l-a dus în tabăra adversă la zeci de ani distanță.

Marko nu a mai avut ocazia să poată câștiga titluri în calitate de pilot de Formula 1, dar „s-a răzbunat” în calitate de conducător.

Alături de Dietrich Mateschitz (regretatul cofondator al RedBull), Marko a pus bazele unei echipe campioane în nenumărate rânduri în Formula 1.

În plus, Helmut are un foarte mare aport la dezvoltarea academiei de piloți a RedBull, cea care a adus în F1 nume precum Sebastian Vettel, Max Verstappen, Daniel Ricciardo sau Carlos Sainz Jr.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și