G4Media.ro

Politicienii germani au criticat decizia Federației de Fotbal de a renunța după…

Sursa foto: x.com/DFB-Team

Politicienii germani au criticat decizia Federației de Fotbal de a renunța după 70 de ani la echipamentele companiei germane Adidas/ În locul lor, naționala va îmbrăca din 2027 echipament de la firma americană Nike

Decizia Federației Germane de Fotbal (DFB) de a schimba furnizorul de echipament al echipei naționale de la Adidas a fost criticată de politicieni, scrie BBC. Contractul va trece de la compania germană la firma americană Nike începând cu 2027.

Ministrul Economiei, Robert Habeck, a declarat că i-ar fi plăcut „un pic mai mult patriotism local”, în timp ce ministrul Sănătății, Karl Lauterbach, a calificat decizia drept „greșită”.

DFB a declarat că înțelegerea a avut sens din punct de vedere financiar și că va sprijini fotbalul german de bază.

Adidas furnizează echipamentul echipei naționale a Germaniei de mai bine de 70 de ani

Cu toate acestea, potrivit unor informații apărute în presa germană, Nike a fost de acord să plătească aproximativ 100 de milioane de euro (86 de milioane de lire sterline; 108 milioane de dolari) pe an pentru a furniza echipamentul, dublând plata de 50 de milioane de euro a Adidas.

Acordul, anunțat joi, a fost întâmpinat cu consternare de politicienii germani de stânga și de dreapta.

„Cu greu îmi pot imagina tricoul german fără cele trei dungi”, a declarat ministrul Economie, Robert Habeck. „Pentru mine, Adidas și negrul-roșu-auriu au fost întotdeauna împreună. O bucată din identitatea germană”.

Ministrul Sănătății, Karl Lauterbach, a declarat pe X, fostul Twitter, că a fost „o decizie greșită în care comerțul distruge o tradiție și o bucată de acasă”.

Și premierul bavarez Markus Soeder a declarat că echipa națională joacă întotdeauna în cele trei dungi ale Adidas. „Acest lucru a fost la fel de clar ca și faptul că mingea este rotundă și că un meci durează 90 de minute”, a spus el.

„Povestea de succes a început în 1954, cu victoria de neuitat de la Cupa Mondială, care a redat țării noastre încrederea în sine. De aceea, este greșit, o rușine și, de asemenea, de neînțeles ca această poveste să se încheie acum”.

El a spus că fotbalul german nu ar trebui să fie „un pion în bătăliile corporatiste internaționale” și că „comerțul nu este totul”.

DFB a declarat pe X că a înțeles reacția emoțională la decizia sa, spunând că schimbarea furnizorului după 70 de ani a fost un „eveniment drastic” care „nu ne lasă rece”.

Cu toate acestea, a precizat că baza fotbalului german, cu „mai mult de 24.000 de cluburi de fotbal, 2,2 milioane de jucători activi, numeroșii voluntari și aproape 55.000 de arbitri”, este finanțată de DFB.

„În acest context, DFB trebuie să ia decizii economice”, a spus acesta. „Nike a făcut de departe cea mai bună ofertă financiară în cadrul procesului de licitație transparent și nediscriminatoriu”.

„Viitorul parteneriat cu Nike ne asigură că putem continua să ne îndeplinim sarcinile centrale pentru fotbal în următorul deceniu”, a adăugat aceasta.

Anunțul privind acordul cu Nike vine cu doar câteva luni înainte de Euro 2024. Echipa masculină a Germaniei folosește sediul Adidas din Herzogenaurach, în apropiere de Nürnberg, ca bază pentru acest turneu, pe care Germania îl găzduiește.

Adidas a declarat că nu va comenta detaliile contractuale.

Disputa legată de echipamentul german vine în contextul în care politicienii din Anglia critică designul Nike pentru echipamentul echipei engleze.

Premierul Rishi Sunak a declarat că nu ar trebui să se „umble” la Crucea Sfântului Gheorghe după ce Nike a folosit culori diferite, adăugând albastru marin, albastru deschis și violet la tradiționalul roșu.

Federația engleză a apărat designul, spunând că „nu este prima dată” când au fost folosite culori diferite.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...