G4Media.ro

Pilotul Răzvan Umbrărescu va participa la celebra cursă de la Le Mans

Rãzvan Umbrãrescu / Sursa foto: Federatia Romana de Automobilism Sportiv / Facebook

Pilotul Răzvan Umbrărescu va participa la celebra cursă de la Le Mans

Pilotul Răzvan Umbrărescu va lua startul în celebra cursă de la Le Mans (14-15 iunie), a 4-a etapă a Campionatului Mondial de Anduranţă, categoria LMGT3, la bordul unui model LEXUS RC F, alături de Jose Maria Lopez (Argentina) şi Clemens Schmid (Austria), colegii săi de la echipa franceză Akkodis ASP Team, informează FRAS, conform News.ro.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Răzvan Umbrărescu nu este primul pilot român prezent la startul unei ediţii Le Mans. La 17 iunie 1928, Jean Ghica Cantacuzino şi G. Ghica Cantacuzino au fost primii români care au luat startul la Le Mans, din postura de membri ai „echipei” Chrysler (la acea vreme, multe maşini erau înscrise de persoane fizice, fără un nume de echipă).

Chryslerul 72 Six condus de Jean Ghica Cantacuzino şi G. Ghica Cantacuzino a trecut linia de sosire pe locul 4, în spatele maşinii conduse de Henri Stoffel şi André Rossignol, de două ori câştigători la Le Mans, în 1925 şi 1926.

De asemenea, şi pilotul Filip Ugran se poate mândri cu participarea din 2023 în legendara cursă de anduranţă de 24 de ore. În urmă cu doi ani, el concura pe un monopost ORECA 07 – Gibson, la categoria LMP2, alături de colegii Bent Viscaal şi Juan Manuel Correa, pentru echipa Prema Racing, românul terminând cursa pe locul 16 la categoria sa şi pe 34 la general.

Nume mari din Formula 1, la start

La fel ca în fiecare an, cele 24 de ore de la Le Mans atrag unele dintre cele mai mari nume din sporturile cu motor, iar ediţia din acest an nu face excepţie. Aşadar, Jenson Button, campionul mondial de Formula 1 din 2009, va pilota pentru Cadillac Hertz Team Jota, în timp ce Kevin Magnussen, care a bifat 185 de Mari Premii în F1, va conduce pentru BMW M Team WRT.

Echipa LMGT3 Team WRT va beneficia de multă susţinere din partea publicului, avându-l în rândurile sale pe Valentino Rossi, de 9 ori campion mondial de curse de motociclete în Grand Prix.

Foarte importantă este şi revenirea celor de la Aston Martin la cursele de anduranţă, cu modelul Valkyrie (motor V12). Legendara marcă britanică a fost prezentă pentru prima dată la cele 24 de ore de la Le Mans în 1928 şi de atunci a avut mai multe apariţii remarcabile atât în categoria de top, cât şi în GT.

În 1959, Carroll Shelby şi Roy Salvadori au câştigat detaşat cursa cu un DBR1 – o performanţă pe care piloţii maşinilor #007 şi #009 se vor strădui să o imite între 14 şi 15 iunie.

Aston Martin va fi una dintre cele 10 mărci de pe grilă care au obţinut victoria în cea mai mare cursă de anduranţă din lume, o dovadă clară a expertizei sale incontestabile.

Cinci femei pilot, prezente la Le Mans

Doamnele de Fier revin în 2025, de data aceasta la volanul unui Porsche 911 GT3 R LM GT3 în parteneriat cu Manthey Racing. Ele vor vrea să îmbunătăţească locul 4 obţinut în 2024 în clasamentul LM GT3.

Michelle Gatting şi Rahel Frey vor fi susţinute în acest an de debutanta Célia Martin. Publicul de la Le Mans a susţinut Iron Dames în fiecare an de la prima apariţie a echipei în 2019, iar includerea franţuzoaicei va garanta sprijinul spectatorilor. Celelalte două femei care vor concura sunt Lilou Wadoux (Ferrari 296 LMGT3 – Richard Mille AF Corse) şi Jamie Chadwick de la IDEC Sport, în LMP2.

O grilă LMGT3 uimitoare

La categoria LM GT3, fanii de la Le Mans vor avea ocazia de a vedea în competiţie 3 modele Mercedes-AMG, care vor concura pentru echipa Iron Lynx.

Prezenţa mărcii germane va adăuga o notă suplimentară de suspans unei categorii şi aşa extrem de disputate. În acest context, 9 producători de top vor alinia 24 de maşini în căutarea victoriei, un record pentru LMGT3. Lista de piloţi include specialişti din GT precum Richard Lietz şi mai mulţi tineri talentaţi, precum Loek Hartog.

LMP2 se ridică la un alt nivel

În acest an, vedeta spectacolului LMP2 este fără îndoială André Lotterer de la IDEC Sport. Triplul câştigător al celor 24 de ore de la Le Mans s-a întors pentru a se pregăti pentru sosirea lui Genesis în clasa Hypercar, în 2026.

Printre rivalii săi se vor număra cu siguranţă Louis Delétraz, câştigătorul Hyperpole 2024, la volanul modelului #199 Oreca 07 – Gibson înscris de AO by TF, şi fostul pilot de la categoria Hypercar, Renger van der Zande, la volanul modelului #22 Oreca, al echipei United Autosports. În total, 17 LMP2 se vor lupta pentru titlu pe între 14 şi 15 iunie.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.