G4Media.ro

Piața auto din Europa, în scădere după înăsprirea limitelor de emisii poluante.…

Piața auto din Europa, în scădere după înăsprirea limitelor de emisii poluante. Dacia, declin de peste 30% față de vânzările înregistrate acum un an – Profit.ro

Începutul anului le-a adus producătorilor auto primul declin al vânzărilor pe piața din Europa din ultimele 5 luni, în contextul în care cererea pentru anumite modele a fost afectată de schimbări importante de taxare în mai multe țări, scrie Profit.ro

De asemenea, introducerea unor limite mai drastice ale emisiilor a condus la înmatriculări masive în decembrie, făcute de dealeri, care și-au înscris mașinile aflate pe stoc înainte de intrarea în vigoare a noilor reguli.

Înmatriculările Dacia au scăzut de peste 4 ori mai rapid decât piața europeană în ansamblu.

Astfel, Dacia a înregistrat un recul de 31,4% pe piața din Europa față de ianuarie 2019, cu doar 30.475 de unități înmatriculate, rezultat anticipat de altfel de scăderi pe piețele principale, Germania, Franța și Marea Britanie.

De asemenea, cota de piață a mărcii a coborât la 2,7%, de la 3,6%.

Potrivit unor informații din piață, compania a scos din ofertă motorul 1.3 Tce, 4×4, din motive ce țin de emisii, acesta fiind retras și din producție. Ca urmare, clienții au avut la dispoziție o ofertă redusă de motorizări, ceea ce a condus la scăderea cererii.

Pe întreaga piață europeană, înmatriculările s-au redus în ianuarie cu 7,4%, la 1.135.116 unități, după 4 luni de creștere și un sfârșit de an în forță (datele includ atât UE, cât și EFTA și Marea Britanie n.red), relevă datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Pe piața UE, care nu mai include Marea Britanie, înmatriculările s-au ridicat la 956.779. Declinul vine după un salt de 21% al înamtriculărilor din decembrie, înainte de de înăsprirea regulilor legate de poluare.

Piața de autoturisme din Europa a avut o evoluție surprinzătoare în ultima lună a anului, aducând în prim plan automobilul Tesla Model 3, care a depășit aproape tot ce se vinde pe piață, cu excepția VW Golf și Renault Clio, dar și cu creșteri masive pentru aproape toate modelele și mărcile de pe piață.

Citește integral pe Profit.ro

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. asa e cand ecologistii marxisti ajung la putere, distrug economia

    • UE produce 13% din emisia globala de codoi..
      ..chinezoii,rusnacii,țiganii din India și prietenii americani ar trebui să se apuce mai mult de treabă….

    • cine dracului mai cumpara Dacii???
      suntem in 2020 si pe buzele tuturor e EV, Hybrid, Tesla… etc

    • @asd, este doar inceputul. Impactul economic va fi mult mai mare. Germania si Franta nu vor fi afectate, totul este dirijat de ei.

    • Ba oameni buni, voi va mai uitati la altceva inafara de antena 3? Germania si Franta nu pierd zice el :)). Prietene, grupul Renault din care face Dacia parte este francez iar Daimler (grupul care detine si Mercedesul germanilor) a anuntat deja ca o sa concedieze 10 000 de oameni. Dar in mintea voastra toata lumea vrea sa dea in cap romanului harnic. Aveti si voi putina viziune, electricitatea e noul petrol ba baieti. Dar asta e tehnologie, nu resursa, asa ca cine o perfectioneaza primul, o vinde la restul lumii. Europa scapa de criza de energie care o tine dependenta de rusia. N-o sa fie usor, dar vorbim peste 20 de ani. Daca vreti un exemplu de tara saraca in resurse dar mare exportatoare de tehnologie, vedeti Japonia. Hai sa nu mai ramanem prinsi in trecut cu recordurile de productie comuniste si sa inventam viitorul. Si in plus, nu UE duce in jos vanzarile Dacia, ci faptul ca e o masina care are la dotari optionale ce aveau altii standard acum 20 de ani. Cumparatorii nu o mai vor, guvernele n-au treaba.

    • Germania nu va fi afectata? :))) Ei se pregatesc de un mare pumn in plex 🙂

    • @Razvan, Este vorba de impactul lasat de legislatia de mediu asupra economiilor slabe.
      Legile sunt facut in asa fel incat Germania si Franta sa piarda cat mai putin. Ce se intampla la Daimler este rezultatul tranzitiei la electric, al automatizarii dar si al scaderii cererii pe piata auto. Daca Renault stie ca va vinde mai putine masini, va prefera sa vanda un procent mai mare de modele de top, sub marca Renault, acelea fiind mai scumpe si implicit mai profitabile, modelele low cost de la Dacia fiind sacrificate ( prin legislatia mai sus amintita ).
      NS2 este cea mai graitoare dovada ca Germania isi doreste independenta energetica fata de Rusia.
      Daca tot o numesti tehnologie, hai sa ne gandim cine a inventat-o si perfectionat-o: bateria cu Litiu a fost introdusa de Sony (Japan) si imbunatatita de Panasonic (Japan), probabil cel mai important progres tehnologic recent il reprezinta folosirea nanotuburilor de siliciu, reusita apartinand unei echipe de la Stanford University si dusa mai departe de Amprius Technologies (USA).
      Cine vinde cele mai multe baterii?
      Cele doua marci: CATL si BYD pun China pe primul loc in lume la productia de baterii cu Litiu.

  2. Nuuu bă aaaa așa e când vinzi mașini cu motoare pt sec 19

  3. Oamenii nu renunta la Dacia pentru poluare. Sa fim seriosi, altele sunt motivele. Iar daca Dacia nu se imbata cu apa rece si vor vrea sa vada motivele reale vor sti ce au de facut.

  4. Lumea asteapta Tesla 3, Tesla Y, Tesla semitruck alte modele EV si nu Dacia

  5. Este absolut normal, ca Dacia sa scada la vanzari. Daca Groupe Renault nu schimba rapid vehiculele produse, care par produse in anii 2000, Dacia va fi in pericol de a fi vanduta.
    Factorul pret, cel care a permis implantarea sa pe piata Europeana, nu isi mai are rostul, deoarece Dacia nu mai este o masina ieftina, daca doriti sa aibe echipamentele necesare.
    Nu se vand decat Dacia Sandero (in LLD) si eventual Dacia Duster, insa amandoua au notari inferioare la testele euroncap.
    Cumparatorii europeeni, nu mai doresc sa circule in masini noi si nesigure (fata de concurenta, bineinteles). Nici macar nu intra in discutie consumul. De ce? Simplu: cumparatorii de masini noi (piata vestica, cea care conteaza) iau masini noi in… LLD (Inchiriere de Lunga Durata) de 24/36 luni, maxim.