G4Media.ro

Persoanele care dețin mașini cu vechime de peste 15 ani ar putea…

Persoanele care dețin mașini cu vechime de peste 15 ani ar putea plăti impozite mult mai mari, conform deciziilor pe care le pot impune primăriile

Valoarea impozitelor pentru mașinile care au o vechime de peste 15 ani ar putea ajunge și la 900 de lei pe an, deciziile urmând să fie dispuse de primării, relatează protv.

În același context, autoritățile plănuiesc să îi ajute pe cei cu posibilităţi financiare mai reduse să îşi schimbe maşinile vechi. Se discută despre acordarea unor subvenții de aproximativ 3 mii de euro. Măsurile sunt discutate la nivelul Guvernului, pentru a descuraja importul de maşini la mâna a doua.

În România sunt în total 8 milioane de mașini. 4 din zece mașini au mai mult de 17 ani, spune ministerul mediului, Tanczos Barna. Adică este un parc auto extrem de bătrân. Pentru Comparaţie media vârstei unei mașini din România este cu cinci ani mai mare decât a unei mașini din Uniunea Europeană.

Parcul auto a îmbătrânit accelerat după ce România a scos orice formă de descurajare a importurilor de autoturisme vechi, spune ministrul mediului.

Barna Tanczos mai arată că Uniunea Europeană este în pragul unei revoluţii auto, pe care românii nu o conştientizează.

Din 2035, Comisia Europeană îşi propune ca toate modelele vândute de dealerii auto în Uniune, inclusiv în România, să fie electrice, fără emisii de carbon. Până atunci, ţara noastră trebuie să rezolve problema gravă a rablelor de pe străzi şi să reducă poluarea.

La nivelul coaliţiei de guvernare se discută un pachet de măsuri prin care românii cu venituri mici, proprietari de rable, să fie ajutaţi să-şi cumpere maşini mai puţin poluante. Pe de altă parte, cei care au bani – ar urma să fie descurajaţi să-şi folosească maşinile vechi.

Surse apropiate negocierilor din Coaliţie spun că una dintre variantele discutate prevede ca programul Rabla să fie suplimentat, iar fiecare primărie să ajute cu bani cetăţenii vulnerabili să-şi schimbe maşinile vechi şi poluante cu unele noi, mai puţin poluante.

Cei cu venituri mici ar putea primi până la 3000 de euro. Prin programul Rabla primesc 1500 de euro, dacă îşi cumpără o maşină pe motorină sau benzină.

Banii ar putea veni din fondul pe care Uniunea Europeană ar vrea să-l instituie la nivel european ca să-i ajute pe oamenii fără resurse financiare să nu mai polueze cu maşinile pe care le conduc, relatează protv.ro

Sursa: G4Media/ Arhiva

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

60 comentarii

  1. Cum adica sa ii akute pencei fara bani sa isi cumpere masini? Asta este ajutor de stat mascat producatorii auto.

    Nu ai bani nu ai masina,doar nu suntem in comunism.

    Sa ma ajute si pe mine sa mananc icre negre in fiecare seara. Momentan imi permot doar de 15 ori pe luna..deh…

    • Asa e.
      Eu vreau un BMW disesl non euro sa moara de necaz taranii aia cu masini electrice ca ei nu scot fum.
      De ce sa imi iau un Logan nou ca eu sunt smecher si nu pot da mai mult de 2000 euro pe o masina germana?

    • Bineînțeles că este ajutor de stat mascat, direct pentru firmele germane, fiindcă ele domină piața.

    • Ca si programul RABLA, alta pomanageala pe banii Bugetului, ca si cei 2.500 lei ajutor de laptop pentru saracutii care lucreaza de-acasa, ca si cei 1.500 lei pentru crese, ca si scutirea de taxe si impozite a IT si a bisericii, ca si…

    • Fix ideea asta vroiam sa o expun si eu. Deci, guvernul pacii a rezolvat problemele spitalelor, edicatiei, pensiilor de mizerie, etc., si-au ramas cu un plus de bani cu care uite ca au gasit ce sa faca. Incredibil.. Dupa care sa mai dea si o subventie pt cheltuielile care le presupune detinerea unui autoturism, ca deh.. Pe bune..

  2. Cu 3.000 de euro nu-ti cumperi o masina noua, si in nici un caz nu-ti cumperi una electrica. Ala sarac o sa ramana cu masina lui veche si o sa plateasca taxe de–i sar ochii din cap, iar cel bogat o sa-si cumpere una noua sau o sa plateasca taxa, dar n-o sa-l arda la buzunar. Unul care da 30-40.000 de euro pe o masina la mana doua sa stiti ca o sa aibe bani si de taxa asta. Dar unul cu o rabla de 1-2.000 de euro, o sa plateasca cu greu taxa asta. Tot saracul o sa plateasca cel mai mult.

    • SI ce sunteti asa suparati ma pe aici, preferati sa va rupa noxele plamanii nu ?

    • se pare ca sunt multi chiriasi de biciclete si trotinete ce bantuie pe aici
      baieti, aveti bani de opinci sau sunt pe card de cumparaturi/ credit ?
      1.masinile genereaza bani direct catre stat :
      -taxe inmatriculare
      -impozit (mai putin electricele)
      -roviniete
      -acize combusibil (mai putin electricele) 2.76lei/litru benzina si 2.17lei/litru motorina
      -taxe parcare
      2.masinile genereaza bani pentru privat (diverse industrii si servicii) si stat (taxe) :
      -R.C.A si optional Casco
      -I.T.P
      -solutii finantare (leasing, credit, etc.)
      -service (mentenanta, reparatii accidente, consumabile, etc.)
      -intretinere (spalat, polish, cauciucuri, etc.)
      -tunning (performanta, estetic, etc.)
      -combustibil
      3.orice taxa trebuie sa nu fie discriminatorie ca sa fie legala, varsta nu este un criteriu ok
      4.ar trebui sa se taxeze la grame emisii poluante, un hibrid V6 de 3 litri + electric este mai poluant ca un 1.2 litri doar combustie (daca ne laudam ca ne pasa de mediu)
      5.orice subventie este ajutor mascat pentru producatori si vanzatori
      6.subventia ajuta tot oamenii cu bani, 3.000€ sunt egal cu 0 pentru un om ce are buget de 3.000€
      7.masinile elctrice (eco) sunt mai poluante (fabricatie, utilizare, reciclare)
      8.poluarea locala este mai mica, comparativ cu perioada benzinei cu Pb
      9.majoritatea isi cumpara masina de nevoie nu de placerea de a detine una (criteriile de alegere sunt : buget, aspect, dotati, performante)
      10.politrucii si birocratii (econazisti) ce propun astfel de tampenii ar trebui obligati sa traiasca doar cu tehnologia din secolul 19

    • @Perus
      Nu asa se pune problema.
      Sa se plateasca o taxa de poluare functie de noxele eliberate de fiecare masina (nu vechime) si de kilometrii parcursi.
      Pricepi?
      Kilometrii parcursi…

  3. Să fugă cu mașinile în Albania

  4. Face ti salariul minim 1200 euro , apoi sa veniți cu pretenții destea .

    • Și apoi o sa vezi și vreun milion de șomeri.
      Economistul partidului ce ești.

    • salariul minim nu rezolva o problema de eficienta a statului, pensii speciale, bugetari fara numar si toate gaurile negre.

    • John , stiu ca suntem praf cu resursele , dar din postura ta de secretara cum explici preturile de la raft ca sunt mai mari ca cele din vest unde salariu minim e de 1200 coco .

  5. 40% din 8 milioane de masini inseamna 3,2 milioane de masini. Inmultit cu 3.000 de euro de masina, da 9,6 miliarde de euro. De unde aproape 10 miliarde de euro pentru subventii?

  6. Vreau sa vad ca pun 900 lei taxa anuala pentru 40% din proprietarii de masini din Romania in 2022 ca sa-i stimulezi sa cumpere cel mai ieftin Logan pe care nu-l vor mai putea folosi peste 6 ani ca vine o taxa cu adevarat astronomica pentru a stimula cumpararea de masini electrice.

    • Așa. Și?

    • @Ierbicid,
      Așa-i că ești mai încetuț la minte?

    • Oh, ți-a zis mică-ta despre mine? Credeam că e din alea discrete.

    • oricum o dăm tot rău ajungem, cum se face că nu se taxează autovehiculele în funcție de km și.. utilizare.. ??înțeleg să taxăm bombardierii și mai știu eu ce categorie care utilizează mașini de capacitate mare cu scopul de a se plimba prin centru.. vechi sau nou… dar ce facem cu acei … care locuiesc în zone greu accesibile și folosesc un 4×4 ( sunt in zone unde ninge abundent, ori unde încă nu a ajuns asfaltul) dacă primesc 3000 vor reușii să-și cumpere un 4×4 nou, ori ne vom reîntoarce la cai și căruțe?? ori familii cu busuri 7 locuri…m aceiași problemă… spunea cineva pe aici, când vom avea salarii de Bruxelles .. atunci nemernicii să dicteze prețuri…

  7. Foarte bine! Și încă 900 de RON e accesibil oricuib care-și permite oricare rablă.
    În plus, dacă ești restant la impozit mai mult de, să zicem, șase luni, luat plăcuțele cu numărul de înmatriculare până plătești plus o lună, așa, să-ți bagi mințile în cap!

    #dacăeștipapagalcuifosestaiacasă

    • AM UN CHEF NEBUN SA TE CUNOSC IN VIATA REALA

    • Degeaba ai dorință dacă nema putirință, mujicule :))

    • Alt sclavete care-si doreste din tot sufletul viata pe cartela.

    • Bai nene dar tu ai avut o copilarie traumatizanta asa tare, asa mult te inseala partenerul/a, copilul iti e pe droguri, care e problema ta ?!?
      De ce esti asa rau cu romanii tai, sau . . ?!?

      PS: ti-am vazut si comentariile mai sus, dragul meu cauta-te ca dai de alte belele cu atâta venin in tine.

  8. Va mai trebuie pnl și usr +, ați crezut ca aceste cozi de topor vor avea oe agenda de lucru grija omului de rand? Niciodată, ei reprezinta interesul de afara și falimentarea țări

  9. Toti tarani si ghilbanii vor masina sa se dea mari, nu ca ar avea nevoie pentru job de ea.
    Sa fie Valea Prahovei si Constanta full de furnici in fiecare weekend semn ca au ajuns si ei mari si tari.

    • Le serviciu, gogomane, mă duc cu autobuzul. Cu mașina mai fug din oraș, mai rezolv o urgență, o mai iau pe fie-mea de la serviciu la unu noaptea.
      Da, e o mașină veche de 16 ani, foarte bine îngrijită și care nu scoate fum.
      Iar măsura, ecologiștii peștelui, nu intenționează să vă salveze vouă plămînii ci vînzările de mașini noi.

    • Amicu corect!!!

      Am acelasi tip cu consum al autoturismului, plus ceva fuga pe la părinți sa deschid o usa, un ajutor minor, etc.

  10. Istoria asta a taxelor e destul de interesantă ca să fie știută.Înainte de WW1 deci pe la 1900 și ceva, în Imperiul în care soarele nu apunea niciodată, cu toate armatele de peste tot, guvernatori, aparat de stat gen poliție, pompieri, spitale, funcționari de stat britanici, impozitul era de 5-10%.A venit războiul, hai să contribuim la efortul de război, cercetări la arme, industrie, spitale de campanie,a ajuns la 25%.Războiul a trecut, impozitul a rămas.A venit al doilea, s-a întâmplat aceeași șmekerie.Marea Britanie a devenit mai mică, pierzândcoloniile însă aparatul de stat a devenit mai mare și mai bine plătit, mai ineficient și mai bețiv(MI 6 era cam ca Armata Română în comunism).Impozitul a rămas câțiva ani cam pe la 40-45%, cam ca în toate țările europene care au apelat la aceeași șmekerie.Doar că lucrurile nu s-au oprit aici.Aj urmat tot felul de taxe și accize unde te aștepți și nu te aștepți, ultimile fiind cauzate de fantezii”climatice” care încep prin a distruge mediul și confortul cetățeanului și sfârșesc prin a-i face viața mai grea.Problema taxei nu este mărimea ei ci faptul că odată instituită nu va mai fi vreodată scoasă.E doar un sistem de sifonat banii în beneficiul marii finanțe, singura pe care politica a reprezentat-o și o va reprezenta vreodată, cu succes și eficiență, în ddtrimentul cetâțenilor, indiferent că ei se cocoșesc sau nu.

    • 1) Impozitul se instituie pe proprietate, nu pe poluarea potential produsa de proprietatea respectiva. Si, daca e sa fim corecti, impozitul se calculeaza in functie de valoarea proprietatii. Asadar, impozitul pentru un autoturism vechi ar trebui sa fie muuul mai mic decat cel pentru unul nou.

    • 1) Impozitul se plateste pe proprietate, nu pe potentiala poluare pe care ar putea-o produce resepctiva proprietate! In plus, este direct proportionala cu valoarea proprietatii; asadar pentru un autovehicul mai vechi de 15 ani ar trebui platit un impozit muuult mai mic decat pentru unul nou – aproape infim

      Vehementii care nu sunt de acord cu rationamentul de mai sus, sa-mi zica cum le-ar pica sa fie impozitate proprietatile din blocurile comuniste usturator mai mult decat viloaiele noi ale specialilor … 😈

      2) Pentru treaba cu poluarea trebuie instituita o taxa, care sa fie direct proportionala cu cantitatea de noxe EFECTIV eliberata in atmosfera, nu cu ce ar putea elibera, daca ar merge non-stop, etc!

    • De fapt, problema este la RAR si la efectuarea ITP-ului. Dar asta ar insemna eradicarea coruptiei, ceea ce este de neconceput, pentru ca ar afecta fibra neamului. Asa ca vor sa faca ce este cel mai usor (si cel mai prost): sa interzica.

      Da-i dracu’ pe aia care folosesc masina doar 3-5.000 km/an doar pentru nevoi stricte, ca sunt victime colaterale si nu se pun. Cum s-ar zice, utilitarism de manual. Doar ca astia n-au citit niciun manual. S-au oprit la stadiul in care doar le-au colorat … 💡

  11. Istoria asta a taxelor e destul de interesantă ca să fie știută.Înainte de WW1 deci pe la 1900 și ceva, în Imperiul în care soarele nu apunea niciodată, cu toate armatele de peste tot, guvernatori, aparat de stat gen poliție, pompieri, spitale, funcționari de stat britanici, impozitul era de 5-10%.A venit războiul, hai să contribuim la efortul de război, cercetări la arme, industrie, spitale de campanie,a ajuns la 25%.Războiul a trecut, impozitul a rămas.A venit al doilea, s-a întâmplat aceeași șmekerie.Marea Britanie a devenit mai mică, pierzândcoloniile însă aparatul de stat a devenit mai mare și mai bine plătit, mai ineficient și mai bețiv(MI 6 era cam ca Armata Română în comunism).Impozitul a rămas câțiva ani cam pe la 40-45%, cam ca în toate țările europene care au apelat la aceeași șmekerie.Doar că lucrurile nu s-au oprit aici.Aj urmat tot felul de taxe și accize unde te aștepți și nu te aștepți, ultimile fiind cauzate de fantezii”climatice” care încep prin a distruge mediul și confortul cetățeanului și sfârșesc prin a-i face viața mai grea.Problema taxei nu este mărimea ei ci faptul că odată instituită nu va mai fi vreodată scoasă.E doar un sistem de sifonat banii în beneficiul marii finanțe, singura pe care politica a reprezentat-o și o va reprezenta vreodată, cu succes și eficiență, în ddtrimentul cetâțenilor, indiferent că ei se cocoșesc sau nu. Apropos Tapalagă, am crezut că cenzura FB e o insignă de merit pentru tine dar văd că i-ai copiat năravurile de la un timp.

    • Am vazut, zilele trecute, la mare, o vedeta rapida a vasnicilor nostri graniceri. Scotea un fum dens si negru care ocupa un volum mai mare decat nava in sine, de ziceai ca e vulcan. Cei de pe plaja se gandeau ca o fi vreun incendiu la bord, gen Petromidia …

      S-a intors repede in port, ca uitase sa-si ia segmentii si injectoarele de pe mal …

      Don’ ge’ral Ciuca, dupa ce terminati sa fiti cocosat de respect in fata drapelului, sa ne ziceti si noua cam cum ar trebui facut cu agregatele astea ale Armatei, ca dusmanu’ nu se sperie de fum. Cel mult se ineaca … 😆

  12. Psd va castiga alegerile cu 70%, daca astia viseaza astfel de taxe. Sinucidere politica.

    • Este fix ceea ce doreste UDMR si ministrul mediului provenit din acest partid.

      UDMR sabotează din interior propria coaliție de guvernare. La fel este sil cu OUG in favoarea impușcării discreționare a urșilor.

  13. La sapa de lemn o sa ajungeti. Sclavetii o sa fie inghesuiti in cutii electrice ca sobolanii, ca sa nu rupa in doua „amprenta de carbon”, ratie lunara la KWh, viata pe cartela. La sapa cu voi, ca prea poluati. Deja aveti green card, doar cu ala o sa treci strada si nu in fiecare zi. Aaa, era sa uit, pentru aia „jmecheri” nu se intampla nimic.

  14. Lăsați asta, eu vreau să știu cât mai durează până când o să fie obligatorie vaccinarea. Că mașina o mai schimbi, dar dacă îți behăie in nas un covidiot nevaccinat și infectat ca barbu gh, ce mai faci?

    • Daca esti prea copt, crapi ca prostu’, indiferent cate shoturi au turnat in tine. Nici o paguba, in cazul tau.

  15. Ca de obicei cei care vor incasa in plina figura aceasta flegmă guvernamentală vom fi ăștia ratații cu salarii până în 3-4000 de lei cu familii.
    România a fost și este mumă pentru 10-15% din populație și a fost, este și va rămâne ciumă pentru restul fraierilor.
    Gunoaiele guvernamentale și din primării coc acum ceva legi ascunzându-se după „green deal”.
    De ce nu se plătesc taxe eco după noxe+km parcurși?
    De ce se dau bani pt mașini noi și nu se dau bani pt copii să facă un nenorocit de sport? De ce nu se dau vauchere pentru apartamente pt tineri cu copii?
    Ei, ei, că nu vă satură diavolul de jaf si de minciuni. Te uiți la teveu si vezi cohortele astea de impotenți, câțu, rareș b, ciolacu, dragnea din pușcărie, barna dan, cioloș, tanczos, unu nu e să zici, domnule, uite ăsta spune ceva ce ar putea funcționa. Nuuu. Prostii, ciumă, minciuni: creștere economica, rabla, prima casa, e tot mai bine, tot mai bine. Unde e mai bine măi mediocritați cu spume, unde?

    • Corect !!!

      Sunt naucit, PNL cred ca nu realizeaza cat de greu a ajuns sa traiasca clasa muncitoare, dar nu la Stat, oamenii care au copii in tara asta.
      Catu imi lasa impresia ca conduce guvernul altei tari, pur si simplu nu inteleg ce se intampla.

      Frate pana la urma chiar nu merita sa ramai in tara, pleci de tot si macar copiii au o șansă in plus iar viata mea o declar nulă.

  16. Cum își dau seama boii ăștia de politicieni daca mașina e una la mana a doua, deci rabla de 2 lei sau cumpărată prin programul rabla și cu putini kilometri.
    Singurul adevăr este că boii ăștia de auto car i de străini vor sa-si vândă mașinile ținute pe aeroporturi dezafectate .
    Poate că ăștia de acum au fost fătați de animale !

  17. Cum își dau seama boii ăștia de politicieni daca mașina e una la mana a doua, deci rabla de 2 lei sau cumpărată prin programul rabla și cu putini kilometri.
    Singurul adevăr este că boii ăștia de auto car i de străini vor sa-si vândă mașinile ținute pe aeroporturi dezafectate .
    Poate că ăștia de acum au fost fătați de animale !
    Greșit că nu vor fi votati, dimpotriva, se pot vota și singuri scumpilor !

  18. Ce treaba are impozitul cu vechimea masinii ?!?
    Urmeaza sa se puna impozit muuult mai mare si pe casele din chirpici, pe motiv ca sunt vechi si gata am jupuit pe dos prostimea.
    Vrei sa fii corect, pui impozit pe capacitate cilindrica la masini si pe marimea respectiv zona casei . . sau stai parca asa este deja ?!?

    UDMR (fara sa am ceva cu natia lor sau etc) atentie ca prea calcati pe bec:
    – justitie, sectia speciala sa nu fie desființată
    – natura, urșii sa fie vanati de cine vreti voi
    – natura, padurile ne costa mult, sa le tăiem
    UDMR obisnuia sa fie partidul lucid dintr-o guvernare acum devine partidul toxic.

    PNL astept cu nerabdare sa dispari de pe scena politica ca si PNT.
    Oricum PSD devine partid de votat daca o tine tot asa si sunt tentat sa votez oricum pt prima data PSD, macar poate se face curat pe dreapta.

    PS: personal am un Polo motor benzina 1.4 Euro 4, model 2001, deci face masina 20 ani, luna viitoare, normal ca nu ma compar la poluare cu un golf 2.0 pe motorina de 10 ani pe care am refuzat sa-l cumpar in schimbul masinii mele, tocmai din ratiuni de mediu.

  19. Ce are comentariul asta de nu e inca publicat?!?

    Ce treaba are impozitul cu vechimea masinii ?!?
    Urmeaza sa se puna impozit muuult mai mare si pe casele din chirpici, pe motiv ca sunt vechi si gata am jupuit pe dos prostimea.
    Vrei sa fii corect, pui impozit pe capacitate cilindrica la masini si pe marimea respectiv zona casei . . sau stai parca asa este deja ?!?

    UDMR (fara sa am ceva cu natia lor sau etc) atentie ca prea calcati pe bec:
    – justitie, sectia speciala sa nu fie desființată
    – natura, urșii sa fie vanati de cine vreti voi
    – natura, padurile ne costa mult, sa le tăiem
    UDMR obisnuia sa fie partidul lucid dintr-o guvernare acum devine partidul toxic.

    PNL astept cu nerabdare sa dispari de pe scena politica ca si PNT.
    Oricum PSD devine partid de votat daca o tine tot asa si sunt tentat sa votez oricum pt prima data PSD, macar poate se face curat pe dreapta.

    PS: personal am un Polo motor benzina 1.4 Euro 4, model 2001, deci face masina 20 ani, luna viitoare, normal ca nu ma compar la poluare cu un golf 2.0 pe motorina de 10 ani pe care am refuzat sa-l cumpar in schimbul masinii mele, tocmai din ratiuni de mediu.

  20. „UE este în pragul unei revoluţii auto, pe care românii nu o conştientizează”
    Asta cum naiba vine. Dati bani pe electrica , inconstientilor? Ce daca nu aveti!
    Mars ba Ţanţoş d-aici

  21. Bai țanțoși baliverne faceți ba salarii europene și după aceea vorbiți de mașini electrice cînd românul are 1500 pensie și voi 1500$ cum vrei ba mașina Verde eco vai de viața voastră că nefericiți mai sunteți…renunțați voi la mașini străine lucrați autohtone ….și dați exemple ce va trebuie merge des BMW audi etc loati o daci ia în trei pistoane…. Puneți 5 grași in ea și faceți Transfăgărășanul sau Transalpina….sa vedem poate….

  22. Este o inepție! Descurajarea importului de masini la mana a doua di UE este o bariera comercială si este aberanta.

    Apoi, daca vrem sa reducem poluarea, aceasta trebuie taxată, nu proprietatea. Adica, se taxează masina in funcție de cat circula prin taxarea carburantului.

    Or suprataxarea carburanților in România se face pentru acoperirea pagubei Bancorex, ca asa a zis dl Blănculescu !

  23. Când e apa cât benzina,sau chiar mai scumpă,ce pretenții mai aveți de la prăduitorii ăștia de politicieni!?! ăștia n-or să înțeleagă nici de băta,nici de glonț,e foamea prea mare la ei!!!

  24. Taxa de poluare trebuie să fie pusă la carburant…. Unul care merge cu o rabla de 2 ori pe an la cimitir … poluează mai mult decât unul care fuge cu un euro6 la mare/munte în fiecare weekend? … nici un esapament nu scoate miros de trandafiri

  25. Coaliția aceasta în special UDMR-ul debiteaza doar proiecte aberante. Toți ne dorim o lume mai curată și mai puțin poluată dar nu în detrimentul unei pături a populației care face eforturi considerabile pentru a avea un trai decent.Este inadmisibil ca în zilele noastre să aibă de suferit pensionarii si familii nevoiașe din cauza unor cinici și îmbuibati .

  26. Eu nu inteleg un lucru. Pamantul e rotund si toti suntem protejati de acelas scut ( sticla) insa americani ard gazul cu motoare de 6 mii iar chinezibpe hornul fabricilor scot noxe cat dublu celor din europa. Iar local , adica in europa, nemti folosesc la greu energie din carbune si noi incet incet le inchidem.
    Oricum raul ce a fost facut climei nu se mai poate da inapoi.
    Totul este finaciar si doar atat. Clima este doar un pretext.

  27. Mda bine ca nu suntem în America, India sau China ca ne obligau sa ne plimbam cu Euro 1, totul se rezuma la Europa!!!! Restul e bine și asa! Numa zic!

  28. Ministru asta unde trăiește? Dacă 80la% din populatie lucra pentru salariu minim cu ce să ne permitem sa cumpărăm o mașină nouă???

  29. Văd că multă lume pe aici habar n-are despre ce vorbește.

    Noi stăm și ne căcăm pe noi că, vezi doamne, mașinile vechi poluează planeta, dar nimeni nu se gândește la SUTELE de generatoare electrice pe cărbune din China, la toate vapoarele, la care, daca știu bine, nici nu există norme de poluare și nu se face nimic în privința lor. Se vede că oamenii din clasa politică și de la noi și din UE sunt complet deconectați de la realitate. Ecologiștii ăștia militanți zic că trebuie să reciclăm. Oricum, ăștia sunt oameni care abia ies din casă, deci habar n-au că reciclarea de mașini nu e același lucru ca reciclarea de hârtie, o arunci și gata, nu.

    Întrebarea este următoarea: de ce să îmi cumpăr o mașină electrică dacă electricitatea este generată tot de combustibili fosili? Într-o țară ca Franța are sens să ai o mașină electrică, pentru că la ei 80% din sistem este alimentat de reactoare nucleare, care sunt 100% curate.

  30. Sunt de acord cu cei care spun că nu are legătură impozitul cu vechimea. Nici nu va rezolva nimic un impozit mai mare pentru maşinile vechi, pentru că doar maşinile care circulă poluează şi dacă ne uităm în trafic, majoritatea (98-99%) sunt sub 10 ani vechime. Poate că 95% din ce vedem în trafic într-un oraş cum e Cluj-Napoca, sunt sub 5 ani vechime. Ele poluează oraşul. O maşină veche bine întreţinută poluează mult mai puţin ca una nouă prost întreţinută. Un impozit mai mare ar lovi doar în cei care nici nu există în trafic. Cu cât e mai veche maşina, cu atât se circulă mai rar cu ea. Pe de altă parte există legislaţia care încurajează deţinerea de maşini vechi istorice, a se vedea la Retromobil Club România. Deci trebuie taxată cumpărarea de combustibil, care generează noxe, nu deţinerea maşinii vechi. Poate că s-ar putea reduce poluarea urbană prin zone şi intervale de timp de excludere pentru toate maşinile proprietate personală, în afară de cele electrice. Din păcate toţi s-au obişnuit să umble peste tot şi oricând cu maşina, la serviciu, la şcoală şi grădiniţă cu copiii, la cumpărături. De asta sunt poluate oraşele. Aici ar trebui acţionat, să nu mai poată face asta cu maşinile şi atunci mulţi ar renunţa la ele şi s-ar descurca cu alte mijloace de transport. În realitate majoritatea oamenilor nu au nevoie de maşini, dar dacă s-a permis asta şi este relativ ieftin, toţi şi-au cumpărat una sau mai multe ca să fie în rând cu lumea. Dacă ar avea maşini numai cei care merg în week-end la ţară ar fi mult mai bine.

  31. Asa poate apar iar inmatriculari pe bulgaria cum a mai fost si stam fara griji

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.