G4Media.ro

Patru avioane rusești care se apropiau de spațiul aerian al NATO au…

Sursa foto: Facebook/ NATO Allied Air Command

Patru avioane rusești care se apropiau de spațiul aerian al NATO au fost interceptate de MiG-uri românești, într-o acțiune de poliție aeriană efectuată deasupra Mării Negre

Forţele aeriene române au efectuat o misiune de poliţie aeriană de însoţire a patru aeronave ruseşti care au zburat, marţi, deasupra Mării Negre, în apropierea spaţiului aerian al NATO, transmite Agerpres.

„Ieri a fost o misiune de poliţie aeriană realizată de forţele aeriene române, bulgare şi turce, pe măsură ce patru aeronave ruseşti au evoluat pe un traiect de zbor în apropierea spaţiului aerian NATO. Nu au intrat niciodată în spaţiul aerian NATO, forţele ruseşti au fost tot timpul în spaţiul aerian internaţional”, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al Ministerului Apărării Naţionale, Constantin Spînu.

El a explicat că avioanele ruseşti au venit pe deasupra Mării Negre, au intrat în zona în care ţările au dreptul să ceară aeronavelor să se identifice, iar misiunea de poliţie aeriană s-a făcut sub comandă NATO.

„Cei de acolo decid, în funcţie de traiectul de zbor, care dintre aeronavele aflate în serviciul de poliţie aeriană pot să se ridice. Prima dată au primit misiunea forţele române – s-au ridicat cu două MIG-uri 21, s-au apropiat şi au însoţit cumva aeronavele ruseşti pe traseul de zbor până când ele au ieşit din zona noastră de competenţă. Apoi au fost preluate de două aeronave bulgăreşti, două MIG 29, după care, după ce au ieşit şi din zona de competenţă de patrulare a Bulgariei, au fost preluate de două F16 turceşti, iar după ce au ieşit şi din zona de patrulare a Forţelor Aeriene Turce, misiunea s-a încheiat”, a mai spus Spînu.

Potrivit paginii de Facebook a NATO Allied Air Command, avioanele de poliţie aeriană NATO din România, Bulgaria şi Turcia au fost lansate din cauza activităţii aeriene ruseşti aproape de spaţiul aerian NATO.

Primele două avioane ale Forţelor Aeriene Române MIG-21 au decolat în întâmpinarea a două bombardiere ruseşti Tu-22, escortate de două avioane de vânătoare Su-27.

„NATO este hotărâtă să-şi protejeze spaţiul aerian şi a transmis un semnal clar al capacităţii sale de a reacţie. Avioanele de luptă cu reacţie rapidă ale Alianţei se află în aşteptare 24/7 pentru decolare, în cazul unor situaţii neclare sau aproape de spaţiul său aerian”, mai scrie pe pagina de Facebook.

Sursa foto: Facebook/ NATO Allied Air Command

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

18 comentarii

  1. Ce paradox!
    MIG-uri ” romanesti ” :)))))) urmarind „avioanele” rusesti:)))))

  2. Rușii aștia spuneau că se duc să survoleze doar deasupra Siberiei..

    În plus, când învată ăștia să piloteze și F16?

  3. Nu ziceau mă ăștia că au luat F-16 de la portugheji, ce plm au trimis MIGuri?

    • F16, nu sunt avioane de interceptie…in schimb MIG-21, inca sunt considerate unele dintre cele mai bune avioane de interceptie

  4. Da, insa Migurile noastre sunt dotate cu Laserul lui Coanda! Au murit de frica rusoii!!!

    • Accesează:Legenda laserului românesc din anul 1968 (7) Timișoara, să vezi ce a fost atunci. Coandă a venit în România în anul 1969 la 83 de ani și a decedat în anul 1973, el ocupându-se de fluide nu de lasere.
      De laserul românesc pe bază de gaz s-a ocupat Agârbiceanu care din 1963 făcea parte din grupul spațial de la Moscova.

  5. De F-16 ce se mai aude, iar era inghetata pista aia?! Nu de alta da’ mi-e ca au pilotii rusi un soc cind vad linga ei avioanele pilotate de bunicii lor…

    • F-16 este un avion multirol. Sigur, poate face si interceptie aeriana, dar MIG-21 este mult, mult mai potrivit pentru misiuni de interceptie. Este mult mai rapid decat F-16 (dar mai putin manevrabil). MIG-21 este practic oracheta cu aripi. In 20 de minute un MIG-21 decolat de la Kogalniceanu ajunge la Satul Mare. Sigur, cu rezervorul gol.
      Ideea este ca nu este nevoie sa parcurga distante asa de mari. De la Kogalniceanu de pe pista pana in largul Marii Negre face cateva minute. Pentru asta a fost creat MIG-21: interceptie aeriana (acum se numeste politie aeriana).

  6. Evolutie…. MIG21, MIG29, F16……

  7. Nu va mai agitati ca si cu covidu ca daca ar vrea rusi sa faca ceva pe europa nici nu ar apuca avionele sa se ridice dupa pista si juma de europa ar fi scrum nebunilor panicatilor

  8. Cu alte cuvinte romanii nu s-au sfortat prea tare, i-au tratat cam cu flit pe fostii tovarasi: luati si voi nise imagini cu miguri daca vreti sa vedeti reactie rapida.
    Pe alea noi le tin „de bune”.
    Au consumat rusii benzina de pomana. „Turu Marii Negre cu ghid”

  9. Pentru patrula(re)* „ie-bune” si sicriele-cu-haripi,
    doar/”decat” daca nu se transforma-n pluguri…
    Fireste ca sunt destu(i/le) care inca n-au priceput** ca nu ridici o „scula” potenta/scumpa
    daca n-ai o amenintare reala.
    ____________________________________________________________
    * – in spatiul comun/international
    ** deoarece nu pot

  10. OTAN se apara cu Mig21?

  11. Un pas daca mai faceau sovieticii, ai nostri puneau prastiile si cornetele pe ei.

  12. mig 21 lancer este cel mai bun interceptor din lume. asa batran cum este el.

  13. Interesanta formularea autorului : …”fortele romane s-au ridicat cu doua MIG-uri 21, s-au apropiat si au insotit CUMVA (subl.mea) aeronavele rusesti…”

    PS. La o astfel de exprimare am tot dreptul sa-mi inchipui ca MIG-urile noastre abia se tineau dupa avioanele lor ! :))))))

    • Inseamna doar ca autorul a vrut sa zica ceva cand nici el nu a inteles fiindca nu stie despre ce e vorba.
      Asta a fost un exercitiu standard, si unii si altii au actionat conform „regulamentului de ordine interioara” si au analizat fiecare parte, cum procedeaza partea adversa in situatia „X”. Atata cat a vrut iecare sa lase la vedere.
      Nu se pune problema daca cele doua mig21 s-au tinut cu greu sau usor de o formatiune de avioane mai grele, iesite intr-o actiune de rutina.
      Este ca si cum facem un exercitiu de antrenament in colaborare cu „inamicul”. In loc sa ne impartim batalionul nostru in doua „tabere” unii cu banderole rosii, altii cu banderole albastre.
      Iese mai ieftin si toti au de castigat.

  14. Au fost supravegheate de la distanța de vedere, cum a precizat și MApN nu interceptate.
    În spațiul internațional nu ai voie să interceptezi pe nimeni, iar dacă o faci vei fi doborât legal de cel care se apără. În concluzie nu a fost nimic.