G4Media.ro

Parcul auto din Ungaria îmbătrânește drastic. Mii de modele Moskvich, Wartburg și…

Foto: Olx

Parcul auto din Ungaria îmbătrânește drastic. Mii de modele Moskvich, Wartburg și Trabant încă în uz

În Ungaria parcul auto îmbătrâneşte constant și rapid, arată un studiu al publicației INFOSTART, citat de Rador. În patru ani vârsta medie a autoturismelor aflate în circulaţie a crescut cu un an întreg, ajungând la 15 ani.

Parcul auto s-a apropiat pentru prima dată de 12 ani în 2002, după care a urmat un deceniu de „întinerire” pentru ca până în 2007 media să se apropia de 10 ani. Din 2011 au urmat din nou ani de îmbătrânire.

Astfel, indicele de anul trecut este cu peste 3 ani mai rău decât media UE (care este de 11,8 ani), iar dintre ţările membre ale UE situația este mai precară doar în România (16,8 ani).

Printre motive se află şi faptul că mai mult de jumătate dintre autoturismele înmatriculate pentru prima dată în Ungaria sunt maşini folosite, vechi de câţiva ani şi sunt importate mai ales din Europa de Vest.

Acest proces indică faptul că vârsta medie a celor mai răspândite trei mărci de automobile din Ungaria (Opel, Suzuki și Volkswagen) este cu un an și jumătate mai mare decât cea a întregului parc auto. Între timp, pe drumurile Ungariei încă mai circulă peste 300 de autoturisme Moskvich, care este una din ce cele mai vechi mărci auto, având vârsta medie de 42,4 ani, precum şi peste nouă mii de maşini Trabant, care au vârsta medie de 34,5 ani. Dintre mașinile Wartburg de vârstă medie similară (34,7 ani), 4.165 au rulat în toată țara anul trecut.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Orban aduce prosperitate?

    • Faptul că nu își înnoiesc mașinile ca și românul, care sta înn chirie dar are mașină scumpă, nu înseamnă că sunt săraci. Sunt mai calculați!

  2. Le exporta Romania masini mai noi sa nu rada lumea de ei ca sunt saraci..

    • Cine conduce Trabant, conduce pentru că a devenit mașina de colecție, nu pentru că nu are bani. Un Trabant perfect funcțional costa mai mult decât un Logan nou. Interesează-te înainte să halești o informație care are intenția de a te dezinforma.
      Mai citeam eu pe aici afirmațiile unor postări care, imediat după Brexit, făceau prognosticuri apocaliptice privind viața din Regat. Uite că nu se întoarce niciun român de acolo după un an și ceva.

  3. Parcă n-avem și noi toate SH-urile din vest…

  4. pe r/buyitforlife, puteti vedea si frigidere sau masini de spalat sovietice, inca functionale la 50-60 de ani de la cumparare

    oare de ce nu vezi niciodata asemenea fiabilitate la produsele vestgermane „de calitate”?

    • Da trollache, alea sovietice de 60 de ani spala si usucă mai bine decât un AEG, fix asa. Ramai tu la electrocasnice sovietice de acum 60 de ani și o ardem noi pe AEG, Electrolux sau Bosch.

    • Da bai trolache alea cu rusesti cu patru operatiuni iti plac tie.
      Taie lemne, scoate cuie, lute koor si iti trag puie.

    • Răspunsul e foarte simplu, și nu se aplică doar la sovietice, ci și la americane din anii 50-60, sau electronice japoneze: fiindcă ingineria se făcea atunci cu rigla de calcul și se rotunjea în sus de fiecare dată, rezultând in supradimensionări generoase. Plus produsele erau mult mai simple, cu mai puține componente.
      Acuma produsele sunt complexe, sunt proiectate la sânge pentru a avea preț competitiv, și se introduce în proiectare o durată de viață admisibilă.

  5. Săraci sint unguri??!! Ei nu dau bani pe mașini scumpe ca și cocalari din România
    Sa vedeți ce case au!??

  6. Normele de poluare impuse in Ungaria se respecta in totalitate. Masinile nu sunt „judecate” dupa vechime ci dupa noxele emise in mod real. Poluarea e tinuta sub control pe deplin, spre deosebire de tari ca Romania, care are cu totul alte criterii, confruntandu-se cu o poluare generala incomparabil mai ridicata. Una-i teoria si cu totul altceva e practica. Una-i decenta in viata de zi cu zi, cu totul alta infatuarea „neamului de sluga” care e plin de „domni cu sula-n straita”.

  7. Acelea sunt automobile istorice. Multi plătesc pentru un Trabant peste 5000€.

  8. Mărcile mai sus menționate sunt mașini care ar trebui scutite de orice taxe și norme de mediu.

  9. Atenție, în România parcul auto este mai
    îmbătrânit decât în Ungaria, asta fără sa avem atâtea mașini Wartburg, Trabant și Moskvich…
    Deci, dacă ei își scot vechiturile din trafic, vor face un salt serios…

  10. Citesc comentariile si articolul