
Operatorul de comerţ electronic cu amănuntul Shein va spori testarea siguranţei produselor, după avertismentul Comisiei Europene
Operatorul de comerţ electronic cu amănuntul Shein a anunţat joi că va spori anul acesta testarea produselor sale, după ce Comisia Europeană a avertizat că va impune amenzi dacă nu sunt rezolvate temerile privind produsele periculoase şi nesigure vândute pe site-ul firmei din China, transmite agenția de știri Reuters, citată de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Luni, în urma unei anchete coordonate la nivel european, Reţeaua de cooperare în materie de protecţie a consumatorului (CPC) a autorităţilor naţionale de protecţie a consumatorilor şi Comisia Europeană au notificat Shein cu privire la o serie de practici de pe platforma sa care încalcă legislaţia UE privind protecţia consumatorilor şi au solicitat retailerului să alinieze aceste practici la legislaţia UE.
Ancheta acoperă o gamă largă de practici cu care se confruntă consumatorii atunci când fac cumpărături pe Shein şi care încalcă legislaţia UE, inclusiv: reduceri false, respectiv faptul că platforma pretinde că oferă oferte mai bune, prezentând reduceri de preţ care nu se bazează pe „preţurile anterioare” reale; vânzarea sub presiune, respectiv punerea sub presiune a consumatorilor pentru a finaliza achiziţiile utilizând tactici precum termene de achiziţie false; informaţii lipsă, incorecte şi înşelătoare; etichete înşelătoare ale produselor; afirmaţii înşelătoare privind durabilitatea şi date de contact ascunse.
Shein s-a angajat să realizeze anul acesta 2,5 milioane teste de calitate şi de siguranţă a produselor, faţă de două milioane anul trecut, şi va cheltui 15 milioane de dolari cu iniţiativele de conformare voluntară în 2025.
Shein, care vinde propriile mărci de îmbrăcăminte în 150 de ţări, operează de asemenea o platformă pentru vânzării de jucării, gadgeturi şi articole de uz casnic, trimise direct din fabrici, majoritatea din China, către cumpărători din întreaga lume. În urma încălcării conformităţii, Shein a renunţat la colaborarea cu 540 de vânzători.
Shein are acum la dispoziţie o lună pentru a răspunde la constatările reţelei CPC şi pentru a propune angajamente cu privire la modul în care vor aborda problemele identificate în materie de protecţie a consumatorilor. În funcţie de răspunsul retailerului, reţeaua CPC poate iniţia un dialog cu compania. În cazul în care Shein nu răspunde preocupărilor exprimate de reţeaua CPC, autorităţile naţionale pot lua măsuri de asigurare a respectării legislaţiei pentru a asigura conformitatea. Aceasta include posibilitatea de a impune amenzi pe baza cifrei de afaceri anuale a companiei în statele membre ale UE în cauză.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.