G4Media.ro

Oana Moraru, despre Evaluările Naționale: În nicio școală de stat din România,…

Foto: Facebook.com/ Oana Moraru

Oana Moraru, despre Evaluările Naționale: În nicio școală de stat din România, profesorii nu sunt evaluați oficial și cu niciun fel de consecințe pe ce efect au ei în clasă în mințile copiilor

Oana Moraru, educatoare, expert educațional și director de școală privată, a explicat de ce elevii nu mai învață lecția în clasă, așa cum ar trebui: profesorii sunt slab pregătiți, iar rezultatele Evaluărilor Naționale nu au niciun fel de urmări, consecințe. Nici profesorii nu sunt evaluați, nici elevii. Despre aceste testări standardizate, Oana Moraru spune în podcastul “Cu capul în nori” că țările din Vest le folosesc de câteva decenii: “Testele standardizate în lume, în general, au ridicat toate sistemele de educație măcar până la nivelul în care toată lumea avea o bază de informații. După aia au renunțat la testele standardizate pentru că s-a observat după ani de zile că profesorii predau doar pentru test, adică făceau acel dresaj ca toți copiii din clasele lor să reacționeze corect pe test”, scrie Edupedu.ro.

  • Oana Moraru este fondator și manager al Școlii Helikon, absolventă de liceu pedagogic și a Facultății de Litere din București, cu peste 20 de ani de experiență la catedră.

“Noi, din păcate, de când ne tot codim și ne învârtim să producem reformă în România, n-am ajuns nici măcar la etapa de acum două decenii a țărilor din vestul Europei în care să standardizăm măcar evaluarea, să ne asigurăm că toți copiii din țară au bază în gândirea de nivel 1 identific, recunosc, clasific, descriu. Dar nici profesorii din clasă, marea lor majoritate, în afară de câteva excepții, nu știu să predea la alt nivel decât explic, înțeleg, identific, subliniez, definesc“, spune Oana Moraru.

”Ajung acum în școli profesori foarte slab pregătiți, un profesor trebuie să fie ca un inginer, să aibă foarte multe instrumente și strategii de cum își organizează ora: câte etape are ora, de cât stă pe un capitol, cum produce învățarea. De câte ori, repet ca toată clasa, în medie, să ajungă măcar la nivelul de înțelegere de nota 6-7, cât stau pe un capitol ca să mă asigur că mi-am produs, să zicem, rezultate în clase. De ce se întâmplă lucrul ăsta? În momentul actual, nicăieri în România, în nicio școală de stat, profesorii nu sunt evaluați oficial și cu niciun fel de consecințe pe ce efect au ei în clasă în mințile copiilor. Nu măsurăm dacă s-a produs învățare în clasă. 

Adică, dacă, să zicem, doamna de fizică la un liceu mare de București vine și lucrează cu clasa de mate-info fizică, probleme pe bandă? Nu știm niciodată dacă ea în clasă, acolo, produce vreun fel de înțelegere, de ‘aha-uri’, de creștere constantă a logicii, a intelectului copilului. Deloc, nu măsurăm asta, nu, nu responsabilizăm profesorii să facă asta”, a spus aceasta în podcast.

Citește mai mult pe Edupedu.ro.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. In „Raiul Infractorilor”asemenea evaluari ar fi tot un fel „ievaluari”.Cine nu stie la cine ma refer sa intrebe.Daca ma intorc voi raspunde.

  2. Ne arată doamna niște astfel de evaluări aplicate la școli private sau măcar la școala dumneaei?

    • Nu are de ce, pt consultanta tb sa platesti, asa e normal.

    • Lucian Ferianu> am lucrat la o scoala privata, nu se aplica niciunul dintre instrumentele de evaluare pomenite. Tot ochiometric se facea.

    • @Rudi – spui „am lucrat”, asta denota experienta anecdotala personala, esti constient ca generalizezi prin prisma exclusiv a experientei personale? Lasind deoparte generalizarea, de unde ma rog asteptarea asta sa ti se dea gratis, mura-n gura toata experienta asta pt care dna respectiva a investit gramezi de timp si de bani?!

  3. Această doamnă preia idei generale, din surse de dumneaei știute, dar nici măcar nu le formulează coerent, de bun simț. Astfel, fragmentul „profesorii nu sunt evaluați oficial și cu niciun fel de consecințe pe ce efect au ei în clasă în mințile copiilor” este absolut abulic, din punct de vedere logic, gramatical. Astfel: „consecințele” mentionate sunt urmări ale lipsei evaluării sau ale slabei pregatiri (deduse din formulare) a profesorilor? Acea conjuncție coordonatoare (și), urmată de prepoziția „cu”, provoacă mari dileme în decodificarea mesajului. Evaluarea oficială nu există. Există una neoficială? Aceasta ar fi „pe” efectele profesorilor, „în clasa”, exclusiv, „în” mințile copiilor… Profesorii au efect asupra elevilor… hmmm … poate doar dacă ar acționa la nivel fizic asupra elevilor… Altfel, strategiile lor, atitudinile lor, cuvintele lor au efect, in general… Efectele se manifestă DOAR IN clasă, după părerea doamnei … în mințile copiilor … hmm… Atenție la prepozițiile utilizate! Precară și ambiguă exprimarea unui expert în educație… Mă întreb dacă se exprimă liber sau are un discurs fabricat, ceea ce ar fi cumplit.
    Am mai evitat, cu ani/luni in urmă, G4Media, exact pentru astfel de știri și de … personaj. Dovada că învățământul e la pământ este chiar ceea ce promovați azi, ca mare știre, cu un astfel de titlu.