G4Media.ro

O parte din angajații Ambulanței Tulcea s-au mutat într-un hotel / Sediul…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

O parte din angajații Ambulanței Tulcea s-au mutat într-un hotel / Sediul serviciului se află în reabilitare / Primăria Tulcea funcționează tot într-un hotel, din același motiv

Serviciul de Ambulanţă Judeţean (SAJ) din Tulcea este a doua instituţie publică din oraş care în acest an s-a mutat într-un hotel pentru a permite firmelor de construcţii să reabiliteze spaţiul utilizat, informează Agerpres.

Hotelul din Tulcea, aflat în conservare în sezonul rece, s-a deschis pentru personalul TESA şi conducerea SAJ, contractul de închiriere fiind valabil până la finele acestui an şi având un preţ de 6 euro pe metru pătrat, potrivit managerului instituţiei, Nicolae Sicinschi.

„Partea proastă este că acum n-am putut să relocăm şi personalul operativ. Fiecare ambulanţă trebuie alimentată la o priză de curent, pentru că toată aparatura din celula medicală, în momentul în care maşina nu se află în mers, trebuie încărcată şi menţinută în stare de funcţionare. Or, n-am găsit nicăieri un spaţiu care să ne ofere o parcare pentru atâtea ambulanţe şi cu instalaţie electrică suficientă pentru toate autosanitarele”, a declarat, pentru Agerpres, managerul SAJ.

Sicinschi a spus că viitorul sediu al instituţiei va fi independent din punct de vedere energetic, va avea panouri solare şi pompe de căldură şi sistem de încălzire prin pardoseală.

„Am pus problema celor în drept din Consiliul Judeţean dacă, concomitent cu acest proiect, am putea demara un altul, într-un spaţiu care ne aparţine, să mai ridicăm o clădire în care să avem spaţii suplimentare. Am avea mare nevoie de o sală de training. De aproape un an, avem şi o farmacie. Sunt reglementări care impun ca pe o maşină care merge la intervenţie cu medic nu ai voie să ai stupefiante, dacă nu ai farmacie”, a menţionat managerul SAJ, Nicolae Sicinschi.

Conducerea SAJ a amintit că sediul instituţiei a fost construit în anul 1969, atunci când la Ambulanţă lucrau circa 50 de persoane, iar în momentul de faţă SAJ numără circa 200 de angajaţi.

Fostul sediu al SAJ pare de neutilizat, zgomotele utilajelor de construcţii şi praful fiind greu de suportat de angajaţi.

„Încă suntem în relocare, identificăm spaţii potrivite pentru activitate, încercăm să fie totul la parametri optimi. Mai sunt în derulare nişte acţiuni ca să reducem cât mai mult din disconfort. Vom rezolva cu spaţiile pentru ca personalul să stea în condiţii confortabile”, a afirmat asistentul şef al SAJ, Vavilia Munteanu.

În fostul sediu al Ambulanţei, muncitorii au început lucrările de reparaţii, iar pe un zid rămas încă în picioare se vede o fisură prin care ploaia ajungea în interior. Angajaţii firmei de construcţii spun că vor să termine lucrarea până la finele anului.

„Termenul de finalizare e martie 2024, dar noi vrem să terminăm în toamnă”, a spus unul dintre muncitori.

Valoarea totală a proiectului de reabilitare a sediului SAJ – iniţiat de Consiliul Judeţean – este de peste 5,8 milioane de lei, suma fiind asigurată din fonduri europene.

În luna ianuarie a acestui an, Primăria municipiului Tulcea s-a mutat într-un alt hotel din oraş, pentru ca sediul să poată fi modernizat printr-un proiect cu fonduri europene.

Acestea nu sunt singurele instituţii publice care funcţionează în sedii private, de mai mulţi ani Instituţia Prefectului – judeţul Tulcea având de asemenea spaţii închiriate de la o societate comercială.

 

O altă instituţie care nu mai funcţionează în această perioadă în sediul iniţial pentru derularea lucrărilor de reparaţii este filiala teritorială a Curţii de Conturi.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...