G4Media.ro

O navă închiriată de Programul Alimentar Mondial al ONU a pornit din…

Sursa foto: OZAN KOSE / AFP

O navă închiriată de Programul Alimentar Mondial al ONU a pornit din Ucraina cu circa 30.000 de tone de grâu pentru Etiopia

O navă închiriată de Programul Alimentar Mondial (PAM) al Organizaţiei Naţiunilor Unite a pornit din portul ucrainean Cernomorsk de la Marea Neagră, având la bord circa 30.000 de tone de grâu cu destinaţia Etiopia, a anunţat sâmbătă ministerul ucrainean al infrastructurii printr-un comunicat preluat de Reuters, citată de Agerpres.

„Conform estimărilor ONU, Etiopia este la un pas de o criză alimentară”, consemnează documentul.

Conform acestuia, trei nave transportă în prezent, în parteneriat cu PAM, peste 90.000 de tone de grâu către Etiopia şi Yemen.

„Intenţionăm să exportăm încă 190.000 de tone, aflate în curs de achiziţie de către partenerii ONU”, adaugă ministerul de la Kiev.

Alte nouă nave au pornit, tot sâmbătă, din porturile ucrainene, mai arată aceeaşi sursă.

Exporturile de grâu ale Ucrainei au scăzut mult de la începutul invaziei ruse, deoarece porturile de la Marea Neagră au fost închise, ceea ce a împiedicat folosirea uneia din cele mai importante rute comerciale pentru livrarea cerealelor. Ca urmare, preţurile alimentelor au crescut în întreaga lume şi a apărut pericolul unor penurii în Africa şi Orientul Mijlociu.

La sfârşitul lui iulie, trei dintre porturile respective au fost redeschise în urma unui acord între Moscova şi Kiev, mediat de ONU şi de Turcia.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Asta e circarie cu ajutoarele astea. De obicei ajung la destinatie la preturi de cinci ori mai mari decat pretul pietei.
    In 2001 am avut un litigiu major in Eritreea.
    La o cantitate de 30 mii tone de grau reclamau o lipa de 700 tone.
    Asta dupa ce la incarcare au fost cinci verificari independente ale cantitatii.
    Se fura pe rupte, camion sa ai acolo. Nu exista nici o verificare, nici un document de transport.