G4Media.ro

O companie din China a înșelat părinții cu peste 50.000 de dolari…

Sursa foto: Robwilson39 | Dreamstime.com

O companie din China a înșelat părinții cu peste 50.000 de dolari punând în scenă un fals show de modă pentru copii, sub sigla unor branduri de lux

O companie din Shanghai a fost amendată cu 600.000 de yuani (aproximativ 83.000 de dolari) după ce a pus în scenă spectacole de modă fictive pentru copii, folosind logo-uri false ale unor branduri de lux precum Dior, Gucci, Burberry și Fendi, și a păcălit părinții cu peste 367.000 de yuani (circa 51.000 de dolari) în taxe de înscriere, relatează South China Morning Post.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Potrivit Xinmin Evening News, compania promova încă din 2020 o serie de evenimente sub numele de „Paris Kids Fashion Week”, pretinzând că sunt afiliate prestigioasei Săptămâni a Modei de la Paris. Website-ul oficial al firmei afișa imagini cu atracții turistice celebre din Franța, precum Muzeul Luvru, pentru a crea iluzia de legitimitate internațională.

Show-urile au fost organizate nu doar în marile orașe din China, ci și în Paris și Toronto. În cadrul unei ediții desfășurate în Shanghai, compania a promovat patru spectacole folosind numele brandurilor menționate anterior și a perceput părinților o taxă de 6.000 de yuani (830 USD) pentru fiecare apariție a copilului pe podium. Mai mult, au organizat și evenimente de tip părinte-copil pentru a crește atractivitatea ofertei.

Autoritățile au dezvăluit recent că „Paris Kids Fashion Week” a fost o înșelătorie bine pusă la punct. Investigația a fost declanșată în 2023, după ce biroul Gucci din Shanghai a depus o plângere oficială. Potrivit raportului, compania a folosit logo-uri autentice Gucci, dar și falsuri evidente inscripționate cu „Gucc100” și „Gucc101”.

Un angajat al firmei a recunoscut în timpul anchetei că părinții plăteau peste 10.000 de yuani (1.400 USD) pentru fiecare costum purtat de copil în cadrul defilărilor. Însă hainele nu erau originale – proprietarul companiei, cunoscut sub numele Huang, a cumpărat îmbrăcăminte contrafăcută de pe internet, susținând ulterior că le-a folosit doar pentru fotografii, nu pentru vânzare.

Autoritățile au calificat activitatea firmei drept infracțiune de contrafacere a mărcilor înregistrate, iar în urma investigației, au concluzionat că cei 367.000 de yuani strânși din taxele de participare reprezintă venituri obținute ilegal.

Deși firma fusese deja sancționată anterior de autorități din alte regiuni ale Chinei, nu și-a schimbat practicile. Conturile de social media ale companiei, sub numele „Paris Fashion Week Kid’s Unit”, sunt încă active online.

Un procuror din Shanghai a explicat că firma profita de disperarea părinților de a-și face copiii celebri. Un utilizator de internet a comentat că „asemenea fenomene sunt din ce în ce mai frecvente. Numeroase centre de artă și sport percep sume uriașe pentru a înscrie copiii în competiții neautorizate.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.