G4Media.ro

O asociere de firme turcești câștigă contractul în valoare de 600 de…

CJ Harghita

O asociere de firme turcești câștigă contractul în valoare de 600 de milioane de euro pentru reabilitarea a 28 de km de cale ferată dintr-un tronson pe ruta Brașov-Sighișoara

O firmă din Turcia va moderniza 28 de kilometri de cale ferată între localitățile Apața și Cața (județul Brașov) deși oferta lor a fost cu aproximativ 27 milioane euro mai scumpă decât cea clasată pe locul I, a firmei franceze Alstom, transmite Digi24.ro. Ofertele participanților la licitație au fost depuse aproape cu un an în urmă, în aprilie 2018.

CFR SA a atribuit asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. contractul de reabilitare a subsecțiunii Apaţa – Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, cu suma de 2,85 miliarde lei (aproximativ 600 milioane de euro), informează clubferoviar.ro.

Surse din domeniu, citate de Digi24.ro, afirmă că asocierea condusă de firma franceză Alstom a fost descalificată deoarece nu a declarat subcontractantul lucrărilor de sudură, deși valoarea însumată a acestora era sub 1% din valoarea contractului, acesta fiind pragul valoric peste care trebuie declarați subcontractorii.

Cu toate că oferta cea mai mică a aparţinut tot consorţiului RailWorks (la fel ca şi în cazul contractului de reabilitare al subsectiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara), oferta turcilor pentru Apața – Cața, mai scumpă cu 27 milioane euro, a fost desemnată câştigătoare. În cazul acestor secțiuni oferta Alstom a fost cu peste 40 de milioane de euro mai ieftină.

La licitaţia din aprilie 2018, pentru modernizarea subsectiunii Apața – Cața, au fost depuse şase oferte

– Asocierea Rail Works

– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC Içtaș Inșaat Sanayi ve Ticaret A.Ș.

– Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL

– Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AŞ

– Asocierea Strabag AG- Strabag SRL

– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.

Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, fără TVA (615,7 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană, în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Potrivit clubferoviar.ro, Subsecțiunea Apata – Cata, parte a tronsonului feroviar Brașov – Sighișoara, este situata pe Axa prioritara TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordica) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanta, iar modernizarea acestei subsecțiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Modernizarea secțiunii Apata – Cata contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungara – Curtici – Arad – Simeria – Sighișoara – Brașov, prin creșterea vitezei de circulație la 160 km/h, reducerea duratei de transport, creșterea siguranței feroviare, facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa, introducerea sistemelor moderne de semnalizare si de management al traficului, îmbunătățirea gradului de confort oferit călătorilor în stațiile de cale ferata.

Proiectul de modernizare pe aceasta secțiune cuprinde o gama variata de lucrări feroviare precum infrastructura, suprastructura, lucrări de arta – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare și energoalimentare, telecomunicații feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronica și ETCS nivel 2) și lucrări de construcții civile în stații.

(Sursa: Digi24.ro)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. „cu turcii se poate de furat la greu” a zis coalitia mafiota „PSD+ALDE+UDMR” si i-au trimis pe europenii corecti intr-un loc mai intunecat

  2. Este furt pe fata.

  3. 600 de milioane de euro?
    Cred ca or sa care piatra cu spatele si or sa sparga stanca cu tarnacopul la banii astia. Eventual manufactureaza fiecare traversa.
    Nu zic sa nu repare, dar costurile…totusi.

  4. licitatia trebuie contestata si anulata.
    daca s-a putut pentru fregatele militare se poate si aici.
    statul e condus de idioti din moment ce dupa faza cu autobuzele turcesti nu ne invatam minte…

  5. 22mil per kilometru.. haha, ma sparg de ras.. nici daca era linie de metrou nu trebuia sa coste atat

  6. Auzi, na! Aproximativ 21500€ pentru un metru de cale ferată. Hoție mai mare nici că se poate. Deci, 2 metri de fier și 5 traverse costă cât 2 Dacia Logan sau un Renault Kadjar bine echipat. O să auzim că nu e doar calea ferată, ci și poduri, viaducte, tuneluri, etc. Unde naiba încap astea, că 28 de km îi face un om pe jos într-o zi? Rețeta e simplă: dăm banii, că nu-s ai noștri, ci de la UE și de la buget, iar turcii dau para-ndărăt. Și uite-așa, mai apar niște milionari în România.

  7. Hai ca mai ia fenerbahce un stelist pe 20000000 ieuro si asta i

  8. Articolul ăsta e despre cum conjugă „a fura” psdisti și-n turcește,ce țară orientalo-mafiota.

    • Evident ca e cu ochi si cu sprancene, adica suntem cu spaga la vedere, asa cum a fost si la fregate, oferta mai mare depusa de fincantieri, pentru care a facut presiuni porkul de draknea. Asta e metoda clara de furat la gros, facem licitatia, ne luam partea, decontam la UE, si cica ne-apucam de lucru, dar pana sa terminam, se termina cu muuult mai repede banii, si lasam treaba balta, eventual prin tribunal, cum au ajuns cu metroul neterminat din Bucuresti. Asta daca e sa se si apuce cineva de treaba, dar de regula nici nu mai incepe vreo treaba, dupa ce s-au dat si luat spagile de zeci de milioane, ne fituim, si ne mai prinde dracu’, ca DNA e pe butuci, si toata justitia romana, gratie bubosului criminal si slugilor lui drakniste ordinare!

  9. Pun sine de aur. Haterilor!

  10. Coana ioropa nu mai pupa contracte. S-au suparat tovarasii. Ei si-au luat partea, cinstit, teleormaneste si astia ce fac ? ii vor pe patrioti pedepsiti ? Vor sa lei ia banii ?

  11. Sute de ani domnitorii tarilor romane au luptat contra cotropirii turcesti si acum venim sa ne ploconim in fata lor dandu-le facilitati. Chiar daca azi sunt alte conditii, totusi… Basarabenii se rasucesc in mormant !