G4Media.ro

Noua formă a taxei Firea: Mașinile Euro 3 și 4 vor putea…

Noua formă a taxei Firea: Mașinile Euro 3 și 4 vor putea circula fără restricții în București doar dacă vor achiziționa o vinietă pentru centrul orașului

Primăria Capitalei a postat noul proiect privind taxele plătite de automobile în București. Astfel, mașinile electrice, hibride, Euro 5 și 6 vor circula fără restricții, cele Euro 3 și 4 vor trebui  să dețină vinieta Oxigen pentru accesul în zona centrală a orașului. Cele mai mari restricții le vor avea automobilele non-Euro, Euro 1 și 2 care vor nu putea circula în centrul Capitalei, iar pentru celelalte zone vor trebui să  aibă viniete. Noul regim se va aplica indiferent dacă mașinile sunt înmatriculate în București sau nu.

În continuare este menținută ZACA (Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului) care include un perimetru care delimitează centrul orașului de celelalte zone: Piața Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – sos. Stefan cel Mare – str. Polona – str. Mihai Eminescu – str. Traian – /bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Sincai – str. Lanariei – Calea Serban Voda – bd. Marasesti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertatii – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Hasdeu – str. Vasile Parvan – str. Berzei – str. Buzesti – Piața Victoriei.

Mașinile Euro 3 vor trebui  să dețină pentru accesul în ZACA o rovinietă de 5 lei/zi, 100 lei /lună, 450lei /6 luni și 700 lei/an. Pentru Euro 4 tarifele sunt: 5 lei/zi, 80 lei/ lună, 350 lei/ 6 luni și 500 lei/an.

Tarifele sunt apreciabil mai mari pentru mașinile mai vechi. Ele pornesc de la 15 lei pe zi și ajung la 1.500 de lei pe an (Euro 2), 1700 de lei pe an (Euro 1) și 1900 de lei pe an (non-Euro).

Încălcarea acestor prevederi va fi sancționată cu amendă între 1500 și 2000 de lei.

Proiectul va fi discutat în ședința Consiliului General al Municipiului București de pe 24 octombrie.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat pe  2 septembrie o nouă propunere de taxare a mașinilor poluante în București. Astfel, Firea a spus că, spre deosebire de prima variantă a proiectului Oxigen, noua variantă prevede ca toate mașinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2 înmatriculate în București și alte județe, să aibă interzis în Centru și să plătească o taxă (vinietă) în restul municipiului.

”Practic, vom interzice în Centru automobilele non-Euro, Euro 1 și Euro 2 și acestea vor plăti vignietă pentru restul teritoriului București, altul decât zona centrală”, a spus Firea într-o înregistrare video postată pe Facebook.

Reamintim că, în prima variantă de taxare, erau vizate doar automobilele din alte județe decât București și Ilfov, dar Centrul Național pentru Combaterea Discriminării a anunțat că măsura ar fi discriminatorie pe criterii geografice. Vinieta „Oxigen – B” în Capitală urma să coste 10 lei pentru o zi, 75 de lei pentru o lună, iar pentru un an 1.900 de lei.

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

101 comentarii

  1. Poate fac ceva si cu termocentralele, sa nu mai arda nenorocirea aia de pacura, ci numai gaze?

    • Dragii moșului, ați spus cam tot ce e de spus. Vreau să punctez doar atât. Credeți că cineva care are posibilitatea să-și schimbe mașina nu vrea să o facă, pur și simplu? Credeți că toți cei care trebuie să ajungă în centru, folosesc mașină din grandomanie sau lene și ar face în continuare la fel dacă ar exista un transport public decent? Poluarea nu se va reduce, doar se mută din punctul A în punctul B. Măsura es

  2. Tot saracii au de suferit.

    • Nu e obligatoriu sa aiba toata lumea masina. Oricum, sunt masini cu euro 5 de peste 10 ani. Nu iti permiti, circuli cu transportul in comun.

    • @Mark, care transport in comun?

    • Exact ce spuneam: tot saracii au de suferit.

    • Ala care e. Poate la anul va veni un primar mai capabil, care va imbunatati si transportul in comun. Nu ar trebui insa criticata o masura normala doar pentru ca nu ne place persoana care o ia.

    • Mark, se poate ajunge usor si aici. Niste saraci care nu isi permit te prind pe tine cand stai blocat la semafor, te inconjoara, iti sparg parbrizul de ciuda, iti arunca un cocteil Molotov in masina ta Euro 6, tu iesi din masina si ei iti dau cu un baros in coloana langa gat ca sa fii tu paralizat de la gat in jos pt tot restul vietii. Capisci?
      Lucrurile astea degenereaza peste timp.
      Poate trebuie incurajat car sharing-ul, poate e mai nimerita o taxa pe congestie, intri in zona centrala si e scanat automat nr. de inmatriculare si platesti lunar (gen sistem EZ-Pass in America).

    • Nu, Mark, nu sunt mai vechi de 10 ani mașinile cu Euro 5. Abia anul ăsta fac 10 ani, cele mai vechi – euro 5 a devenit obligatorie pt producătorii auto pe la jumătatea lui 2009.

  3. Ceea ce nu se mentioneaza in articol, dar mi se pare discriminatoriu, este faptul ca sunt o serie de vehicule care sunt exceptate de la plata vinietei, chiar daca sunt poluatoare. Pai ce facem aici? Pe Dorel care are masina euro 3 il pedepsim, dar nu pedepsim institutiile publice care au tot felul de cazane pe 4 roti in parcul auto. Superb!

    • Patriarhia are scutire, fiindca ei ajuta PSD.

      Tara de rahat, popor de rahat.

    • Si cu masinile care circula pe GPL ce se intampla? Aceste masini nu sunt poluante. De ce ar trebuii sa platim taxe atat timp cand sunt nepoluante.

  4. Fotografia pertinenta pentru mocirla din Bucuresti, dar prea veche, ca hotelul bloc cu bulina rosie din Victoriei 25.

    • O taxa care face multe nedreptați …Diesel polueaza de x ori mai mult ca benzina NOx , ppm ..apoi GPL de x ori mai puțin ca benzina ..deci Inepția : 1.2 Euro4 pe GPL plateşte …Diesel de 4.2 daca e Euro 5 nu plateşte..Cine a propus legea clar nu are nici o treaba , sau sa se documenteze puțin ..poate o impozitare in funcție norma Euro, capacitate cilindrica, tip combustibil Diesel, benzina, GPL etc..era mai inspirata si evident ITP facut pe bune, control ITP in trafic la cei ce merg cu fumul dupa ei vizibil etc..Evident ca soluţii exista mai multe, mutarea CET-urilor in afara oraşului..reguli santiere, centura Bucurestiului, pasaje, spații verzi, parcari, asta daca se vrea cu adevarat reducere poluarii.

  5. Numai sa puna taxe stiu. Sa faca parcari sau parcuri nu stiu.

  6. deci daca platesti e ok sa poluezi, nu e ca si cum cu banii aia se schimba aerul

  7. Să taxeze la fel și mașinile euro 5 și 6 cu dispozitive secrete!
    Să taxeze și scuterele.
    Să taxeze și trimmerele cu motoare in 2 timpi ale celor de la ADP.
    A apucat-o ecologia pe WiFirea. Nu mai bine nu mai aproba zgârie nori că aia pentru Videanu și nu mai creste traficul?
    Sunt curios ce urmează după războiul împotriva dieselului. Probabil centralele de apartament, mâncarea de fasole.

  8. cf documentelor UE, principiul ,, poluatorul plătește,, se referă atât la ,,proprietar,,, cât și la ,,utilizator,, 🙂 însă, cf traducerilor și interpretărilor dâmbovițene, proștii plătesc, iar angajații statului se vor plimba cu legitimația în parbriz, fără să plătească vinietă ??? ,,deștepții,, cu mașini înmatriculate în Bulgaria ZERO LEI ??? !!! .. PS. e mișto pt angajații statului : taxa de parcare în capitala ZERO LEI, iar VINIETĂ ZERO LEI 🙂 trăiască republica dâmbovițeană 🙂

    • Buna ziua.
      O intrebare asi avea cu privire si la modul de clasificare Euro a autoturistmelor, in sensul ca de ce doua autoturisme distincte a caror emisii CO2=128g/km, sunt catalogate diferit din punct de vedere al normei de poluare?
      Sa nu fiti surprinsi cand in CIV (unde este inscrisa emisia CO2) a unor autoturisme vechi, comparativ cu cele din ziua de azi(2019), veti descoperi o emisie CO2 mai mica decat a autoturismelor din ziua de azi.
      Daca se poate si un raspuns, va multumesc!

  9. Si ca sa faci o masina electrica poluezi. Numai ca sa faci bateriile, acumulatorii aia. Metale rare de extras, prelucrat etc. Apoi depozitat acumulatorii, bateriile la sf. perioadei de functionare. Sau de topit…
    Oameni de stiinta au spus ca daca s-ar planta UN MILIARD de copaci, s-ar incetini procesul de poluare, incalzire globala.

  10. Toate masinile ar trebui taxate. Taxe diferite pe clase diferite, dar toate. Si in functie decat mergi cu ea. Nu mergi deloc, o tii in garaj, nu platesti. Cand pui combustibil, inseamna ca mergi si nu platesti. Dar ceea ce spun e destul de complicat.
    Pt cele electrice, ar fi o taxa la achizitie, a one time fee, si poate una cand o dai la fier vechi.
    Complicat…

    • ideea e sa se scape de troace…
      non euro e normal sa nu mai circule, alea-s dinainte de 2000…
      dar orice troaca poate fi transformata in masina electrica, sunt unii care cica le transforma…… dar cam costa….

  11. Pentru aia de deasupra. Daca ai masina nu esti sarac, bagi bani in reparatii, itp, carburant si alte consumabile.

    Eu am euro 4 si vreau sa platesc. Chiar daca nu imi place de Firea si PSD, asta e UNA din masuri care trebuie luata.

  12. Articolul dezinformează grav.

    Mașinile cu Euro 3 și 4 plătesc pt. accesul pe orice stradă a Buc., nu doar în Zona Centrală.

    Oricum, nimeni din comentatori, alături de autor, nu s-a obosit să citească proiectul atașat.

    • Faci diferenta dintre ce se intampla in prezent si orice document, care urmeaza sa fie pus in aplicare cu o anumita data? Sau dai aiurea la peste pe aici? Si daca masinile au ajuns sa plateasca, e clar ca esti un robot.

    • După cum spuneam, articolul dezinformează grav.

      Proiectul aflat în dezbatere publică și posibil de a fi implemnetat din ianuarie 2020 NU
      taxează mașinile EURO 3 și 4 pentru accesul în centrul orașului, CI PENTRU ACCESUL îN BUCUREȘTI.

      Dacă vrei, mai scriu odată.

      CITEȘTE PDF-UL DIN LINK.

    • bună seara
      aveti dreptate asa scrie….m-am contrat si eu cu unii prieteni pe tema asta

  13. 500 ron / an, vb doar de Euro4 x 1.000.000 mașini care circulă prin București înseamnă 500 milioane ron pe an. Nu văd nicăieri în proiect să scrie ce se face cu acești bani..

  14. Eu cred ca raximetrele si ridesharingul trebuie sa plateasca o taxa mai mare. La fel si RATB ul turcesc a lu madam WIFIrea. Timpul petrecut in trafic de taximetere, ridesharing si turicismele alea este cat al tuturo celorlate autoturisme la un loc. Iar taxa este este descriminatoriu stabilita. Pai motorul meu de 1.6 Euro 7 polueaza cat o troaca turcita disel? PONT pariu ca turcismele sunt euro 4

    • Nu, autobuzele OTOKAR NU sunt EURO 4.
      Potrivit legii, din 2013 nu se mai pot vinde în EU mașini altfel decât EURO 6.
      Trebuia să știi asta, sau poate e greu să gândești informația.

      În al doilea rând, NU există mașini EURO 7, deci nu poți avea mașină personală EURO 7.

      Probabil ai serioase probleme la mansardă, dar …asta e.

    • @zava vezi art. 2. , inainte sa mai comentezi sau sa mai jignesti pe aici.

    • @ Da, articolul 2 din proiect spune ce spun eu. Clar ai probleme la mansardă

  15. Uite asa fac afaceri la Budapesta in loc de Bucuresti. Cu masinuta mea de 15 ani, Euro 4 pe benzina nu m-a impiedicat nimeni sa ma duc in ultimul an la Berlin, Paris, Varsovia, doar Firea vrea sa nu mai intru in Bucuresti. Mai bine, ca oricum nu imi place orasul ala.

    • Mare om de afaceri ești si tu, daca stai in 5 lei. Bill Gates :))))) vezi ca si cafeaua la automat s-a scumpit, in unele locuri e 2, 5 lei!!!

    • E vorba de un principiu, dar e greu pentru tine sa ai asa ceva.

  16. Este o taxa foarte corecta. Rablele de peste 10 ani vechime nu au ce sa caute intr-o capitala Europeana.

  17. E na rzmane si cumatra in istorie.
    Pai avem noi banii tai sa schimbam masinile la 5 ani cate 40000 euro.Pai tanti se vede ca pe la scoala a fost greut ptr mata.Tu crezi ca dac arzi 1 litru de combustibil nu obtii cenusa si gaze?Obtii aceeasi cantitate indiferent cum le arzi.Numai ca masinile mai noi le strang si cand softul le spune sa faca autocuratarea arunca cenusa.Firmele au facut deja noi filtre bune si ptr masinile mai vechi numai ca voi politicienii(ce meserie o fi asta) si patronii va tocmiti cat sa plateasca soferul.La masinile electrice e aceeasi poluare caci trebuie sa produci energie electrica, plus producerea unei masini electrice echivaleaza in termeni de poluare cu producerea unei masini clasice plus poluarea din consumul de combustibil ptr 200000 km.
    Asa ca iar ne mintiti si ne FURATI.
    PS: poluarea din consumul generat de sectorul auto este 2% din totalul poluarii mondiale povestea cu poluarea cu vacile o stiti deja..

  18. Dar nu mai bine va dam pe voi afara, Firea. Eu cred ca voi consilierii locali si primarii poluati mai mult decat noi ceilalti.Ne poluati vietile.Aiurea democratiz asta de imi aduce acesti figuranti pe cap.

  19. Am e3. O sa o las acasa sau o sa o vand. Nu o sa le fac jocul…sa mi fure banii hoha pentru poluare…Cu ocazia asta mai punem niste bani pe dreapta . Daca vreti aer curat nu mai taiati pomii…ci din contra plantati altii. Da voi hotilor sunteti chititi pe facut bani. Ne lasati cu poluarea?

    • asta e si ideea, sa se circule mai putin in bucuresti… asa descongestioneaza firea traficul..
      totusi, ar trebui sa faca niste pasaje pe centura sa nu mai intri cu masina in bucuresti si s-ar imputina masinile cu cel putin 30%…

  20. Yey mai mult loc pentru bicicleta in oras. Jos si cu heuro 5 si chiar incepe sa fie liber

    • Daca nu se restrictioneaza total accesul auto personale , în condițiile în care se asigure un transport în comun ireproșabil și flexibil (tramvaie, troleibuz și alte electrice poluarea și ambuteiajele vor fii in continuare) si nu in ultimul rand parcări la capăt de zona restricționata
      E totusi capitala
      Cine ce doreste
      Aer curat ?
      Banii?!
      Civilizație?

  21. Citind unele comentarii, asta ar fi o treaba: ca banii colectati sa mearga spre a ajuta cei cu masini vechi sa isi cumpere masini electrice, spre a crea infrastructural privind statiile de incarcare etc. Asa s-ar vedea grija fata de mediu, fata de locuitorii capitalei. Vorba cuiva, daca taxele astea se duc spre buzunarele unor prieteni ai PMB, atunci….

  22. Va rog frumos, lamuriti-ma si pe mine… Daca stau in zona Pietei Victoriei, am masina euro 4, se presupune ca trebuie sa platesc zilnic (sau abonament) cand ies cu masina?? S-apoi, fiind pensionara, dupa 40 de ani de munca statul roman imi da pensie 2000 de lei. Sa platesc un sfert din pensie.. mi se pare de-a dreptul aberant!!

    • Pai daca sunteti pensionara ce faceti zilnic cu masina? Figuri, piata victoriei.. pai si saraci si fudui?

    • Euro 3 si 4 la un loc probabil reprezinta jumatate din parcul auto al Bucurestiului. Eu as fi incurajat taxa pentru euro 3 pentru inceput apoi duoa cativa ani si pentru e4. Totusi nu avem economia Germaniei ca sa ne permitem sa trecem la euro 6 peste noapte. Motivul pentru care vre sa taxeze si euro4 cel mai probabil sa aduca mai multi bani la buget pentru firmele de casa. Un alt mandat nu se intrezareste pentru coana vrajitoare deci trebuie sa traga tare pe tima suta de metri sa faca bani ca sa-i ajunga pentru tot restul vietii.

  23. O taxa care nu se justifica …daca ai motor mic euro 4 gen 1.0 si cineva euro 5 motor de 4 litri cine polueqsq mai mult ? ..daca ai GPL pe euro 4 noxele sunt muult mai mici ..asta nu conteaza ? Ce se fac cu banii ? Cu cat trebuie sa scada poluarea ppm ? particule solide NOx CO2 .ce trebuie sa scada ? Adica ce trebuie sa scada ? S-a facut un studiu precedent cand Euro 3 plateq si Euro 4 nu platea si nu era suficient pentru reducerea poluarii ? De acum plateste si euro 4 ? Vrem justificari de ce chiar si euro 4 trebuie sa plateasca.

  24. Taxă, taxă, da ce facm cu cazanele e5 și e6 cu DPF off de te ofilesti din picioare în urma lor?
    Mașini de 10 15 mii de euro cu DPF off ca atât știe romanul sa o facă non euro ca s-a înfundat.
    Pe la ITP urile astea cine dracu mai face controale.

  25. Nu cred ca este corect ca automobilele institutiilor publice sa fie scutite de aceasta taxa,daca se va aplica sa fie pt toate automobilele si sa se aplice fara niciun fel de exceptie,pt toate categoriile de autmobile(autoturisme,autoutilitare,autobuze,camioane etc) si indiferent cui apartin acestea.
    Ca fapt divers autoturismul meu euro 4 care consuma 4% cred ca polueaza mai putin decat un automobil euro 6 cu un consum de 10%.
    Concluzie:Mai bine restrictionam traficul decat sa construim pasaje,poduri,parcari subterane si eliberarea primei benzi de circulatie de masinile stationate pt fluidizarea traficului si implicit scaderea nivelului de poluare.

  26. E gandita sa loveasca in categoria predominanta, Euro4. Euro 1,2,3 sunt pe cale de disparitie cu lege sau fara lege.
    Corect ar fi fost sa fie determinate individual noxele emise de fiecare autovehicul in parte si sa fie etichetat drept poluator sau putin poluator.
    Daca eu am un autovehicul Euro 4 alimentat cu gpl imi poate spune cineva cat polueaza al meu si cat polueaza un autovehicul Euro6, sa zicem diesel?
    Am auzit niste chestii foarte dubioase astazi, enuntate de diversi comentatori fb,g4…”nu este obligatoriu sa ai masina”, „masina nu este un drept”, „locul de parcare nu este un drept”.
    Ne-am intors cumva in comunism si nu stiu?

  27. E4 e categoria cea mai numeroasa. Se doreste taxarea pentru ca de acolo se pot scoate bani, adica tot de la saraci. Daca s-ar dori intr-adevar un aer mai curat ar trebui sa se focuseze mai intai pe principalul element care poluaza aerul in Bucuresti: praful. Inainte de a resimti emisiille de esapament ale masinilor euro 4, eu cel putin, simt ca ma inec cu praful pe care il ridica masinile de pe asfalt (indiferent de norma euro). Praful ajunge pe asfalt din neglijenta firmelor (abonate la proiecte publice) care executa lucrari in zona carosabilului si nu spala zona corespunzator. Masinile si utilajele care ies de pe santiere nu au nici macar grija de a spala rotile de noroi, nu mai zic de praful care se scutura de pe benele basculantelor lasand in urma un nor la propriu. Lipsa locurilor de parcare ii determina pe multi sa parcheze masinile direct pe pamant, antrenand noroi pe roti si aducandu-l pe asfalt de unde se tranforma in praf si il respiram cu totii.

  28. Cum naiba sunt mafioti, adica nu ai voie dar daca dsi niste bani ai voie sa poluezi. Idioti.Pe intelesul tau firicico, tu esti cinstita dar daca iti da unul niste bani o faci si cu el.

  29. si eu doresc un oras nepoluat,dar nu asa cum vrea madam firea.ma consider discriminat.ori toata lumea si toate societatile sau serviciile isi schimba masinile ori gaseste alta solutie asa orasul tot va fi poluat.cine nu vrea masina noua ?sa-mi dea madam firea un tichet de 4ooo de euro sa-mi cumpar masina noua in rate si este in regula. cati euro cheltuieste madam cu echipele clubuluisportiv municipal.sa desfiinteze finantarea lor si sa nea dea noua bani pt. cumpararea altor autoturisme.si treaba asta nu trebuie facuta ca pe timpul lui ceasca.proiectul asta este mai rau decat cea facut ceausescu cu dreptul de a circula dumineca alternativ in functie de numere cu sot sau fara sot.

  30. Subscriu la ce afirma Leonard. Uitati-va pe b-dul Basarabia ce nori de praf se ridica după ce trec tramvaiele sau masinile care ruleaza pe mijlocul străzii. Cand am cumpărat masina nu mi-a spus nimeni ca o sa-mi ia cineva o alta taxa ca sa circul cu ea. S-a trezit această primărita care serveste interesele nu stiu cui, sa ne mai salte niste bani din buzunar. Cred ca ar trebui sa ne ducem la primarie sa protestam. Nu se face asa ceva daca vrei aer curat. Ok. Interzici azi pana la euro 2, absolut pentru toate masinile fără exceptii, din anul 2013, euro 3 , fără exceptii, din anul 2015, euro 4, la fel fara exceptii. Si tot asa. Astfel stie omul ce sa cumpere fara sa-i mai fie frica ca se trezeste cineva sa impuna restrictii pe ceva care in ziua de azi nu mai este considerat de mult un lux. Se reduce constant si poluarea, sunt mulțumiți si constructorii de masini, nu se mai aduc table in tara. Sa se tina cont si de interesele bucurestenilor.Sa nu se joace astia cu rabdarea oamenilor.

  31. Așa javr3 ,tot sa jupoaie pielea de pe om, nu cred că poluează un euro 2,3 care circula din an in paste , mai mult că un euro 5,6 care circula nonstop, hoție pe fata ,tot în omul de rand da, taxe peste taxe să aibe sa bage mana adânc

  32. N-am aflat, pare ca n-a întrebat nimeni, unde o sa fie casieria.
    Ca sa merg de la Piata Iancului în centru trebuie sa ocolesc pe la benzinarie?
    Un sofer venit din provincie stie unde sunt încasatorii?
    A citit cineva despre sistemul din Londra? Firea si trupa ei de hoti n-au citit precis!!

  33. Pentru a cere este necesar să oferi!D.na Firea,nu sa învățat să ofere atunci când avea ore de comunicare și de știința conducerii…De ce ,,doamna”și,,domnul” au ales să presteze aceiași meserie?!De ce aleg doar contracte grase și propun legi ce bagă mâna adânc în buzunarul cetățeanului nemulțumit de realizările edililor bucureșteni?De ce nu se pomenește nimic despre RATB,de mașinile diesel,de ce nu repară străzile capitalei,ce se mai întâmplă cu parcarea din Pantelimon-Cora care doarme de ani de zile,etc..Îmi este rușine de rușinea dânsei și doresc ca această lege să nu treacă fiind una SAMAVOLNICĂ.Am votat-o pe dânsa,dar nu aș mai face asemenea greșală,banul îl schimbă pe om.

  34. De masinile echipate cu GPL nu se spune nimic?Eu am un Logan 1.4 care pe gpl polueaza mult mai puțin decât pe motorina sau benzina…

  35. Buna ziua..vad că nu se specifica daca mașinile sunt diesel sau pe benzina. Știe cineva daca sunt băgate la grămadă , sau sunt taxate doar cele diesel ? Pentru că un euro 4 benzina poluează mai putina decât un euro 6 diesel.

  36. Nu mai stiu cum sa scoata bani de la prosti. De ce biserica este exceptata? Ea nu polueaza?

  37. Cei cu certificat de handicap oare sunt scutiți?!Cè care chiar nu-si permit un Tesla….

  38. Aloo, catre cei de la Primaria Capitalei, va interesati cat polueaza un autovehicul Euro 4 pe benzina alimentat cu GPL???? Intrebati la RAR daca nu stiti unde…

  39. Sunt indignat de măsurile pe care le dorește Dna. Firea împotriva aglomerației și poluării din București,in realitate dorește să smulgă banii din buzunarul nostru al cetățenilor ,daca plătim este ok sa poluam și aglomerație tot va fi.In concluzie nu se rezolva mai nimic doar suntem taxați și încă cum.Faptul că nu spune nimic de cei care și au dotat mașinile cu sistem gpl care clar contribuie la reducerea poluării eu fiind unul dintre ei.Consider că toate autovehiculele ar trebui taxate indiferent de norma de poluare.Daca mașinile de firma sunt euro5 sau 6 și merg non stop prin București ele nu poluează ?De ce sunt scutite de la plata? Așa cum spunea cineva mai sus sunt f multe mașini euro 5 și 6 care și au anulat filtrul de particule și poluează incredibil de mult dar primesc ITP UL pe bani.Oare madam Firea nu cunoaște subiectul?EU AM GÂNDIT DIFERIT PROBLEMA POLUARII.AS INTERZICE INMATRICULAREA IN ROMANIA A MASINILOR NON EURO,EURO 1,2,3 PROVENITE DIN STRAINATATE,PTR EURO 4 TAXA SI GRATIS PTR EURO 5 SI 6.APOI AS SCOATE POLITIA IN STRADA SA FACA FILTRE SI SA VERIFICE ALEATORIU NOXELE MAȘINILOR SI DACA SUNT GASITE IN NEREGULA SA SE DEA AMENZI CU RIDICAREA TALONULUI PLUS VERIFICAREA STATIEI ITP UNDE S A DAT AVIZUL DE CIRCULAȚIE SI DUPA CAZ AMENDA STATIEI ITP PTR DESCURAJAREA SPAGII LA ITP.

    • Nu mai aduce nimeni mașini de afara non euro , euro 1,2,3. Mașinile fara dpf trec la ITP fără șpagă , pentru că ies la noxe , dpf filtrează cianuri , metale grele , etc…mai documenteaza-te

  40. Si eu am costatat ca nu se iau in considerare si masinile cu gpl.
    Sint f multi taximetristi, uber, bolt, etc si chiar multe alte persoane care au montate instalatii gpl (si merg exclusiv cu gpl, ca doar nu sunt nebuni sa dea aprox 6 lei/ltr. de benzina) care sunt mult mai ecologice decat mult laudatele euro6.
    Dar haideti sa nu ne imbatam cu apa rece, ca de fapt asta nu e o masura antipoluare, ci mai degraba o noua metoda de a strange bani la bugetul mafiotilor din conducere.

  41. Trebuie sa plateasca cine polueaza punct . Adica cine circula cu masina . Nu poti sa ma pui pe mine cu euro 4 benzina motor de 1L sa platesc si unul cu Euro 5 cu motor de 2 l sa nu plateasca e clar ? Nici nu mai zic de diferenta in benzina , motorina si GPL. Daca mai adaug ca conteaza f. mult si cat circuli cu masina . Eu folosesc mijloacele de transport in comun f. mult.

    Deci singura solutie aceasta este : Cine e toata ziua cu fundul in masina SA PLATEASCA indiferent de norma de poluare !!!!!!!

  42. A-ti scos taxa de mediu care nu era legala, dar o plateai o singura data si a- ti introdus alta pe care o platim anual. Aceasta taxa e legala ? Suntem prima tara in Europa la plati de taxe , la altceva nu ocupam primul loc. Salariile s-au marit ca sa avem bani sa platim taxe inventate , nu pentru o viata mai buna.Harburile pe care le numiti TRANSPORT IN COMUN le veti elimina, deoarece sunt un pericol pe strazi, iar conducatorii auto opresc in statii cand vor si unde vor , astfel ca intarzi la serviciu pentru ca trebuie sa iti faci plimbarea(trebuie sa te intorci unde ar fi trebuit sa cobori)?!!! Si va intreb de unde 10000 sau 20000 de euro sa-ti iei o masina noua? Credeti ca romanului nu i-ar place masini noi?

  43. Primul lucru ce trebuie facut este INTERZICEREA masinilor non euro,intai in centru apoi pe tot teritoriul orasului .

    • Vor fi disponibile pt vanzare f multe masini non-euro. Poti achizitiona cate una pe an cu max 500euro. Este convenabil sa platesti inca 400euro a.i. sa circuli cu ea . O viata de vis, masini puternice, marci exotice, nici nu mai trebuie sa le faci intretinere, schimbi masina la an, cred ca nu este nevoie sa o speli, in fiecare luna martie schimbi masina.

    • Ati uitat de impozit, masinile exotice au motoare mari, implicit impozitul este in continuare mare pentru aceste motoare. La care se adauga si taxa.

  44. deci daca stau in centru si am o dacie veche de 20 ani pe care o scot de 2 ori pe saptamana sa ma duc la obor sa iau castraveti nu mai pot acum face asta nu? ca trebuie ori sa imi cumpar masina noua ori sa vorbesc cu cineva sa imi tina masina in afara centrului si eventual sa ajung cu metroul unde e parcata si apoi sa o conduc asa de placere platind 1500 lei pe an? Cred ca multi fumeaza ceva tare interzis… sa ne dea si noua madam firea niste bani si ne luam masini mai noi…pana atunci taxarea nu este justa pentru riverani si nu este justa a se face tinand cont de anul de fabricatie…pentru ca o masina care sta in garaj nu polueza..e la mintea cocosului…

  45. Pentru orice om cu mintea pe umeri, acest proiect este o imbecilitate. Nu are nici o legatura cu reducerea poluarii in Bucuresti. Sunt curios ce consilieri o sa voteze aceasta ineptie. La consultariile cu asa zisa societate civila a iesit bine pentru ei si pentru ” prostimea jumulita de bani” evident , prost.
    Sunt curios ce vor vota consilierii USR, PNL, PMP,ca de la ciuma rosie ma astept doar la rele. daca si astia aproba proiectul eu propun sa trecem la carute, sau mai bine la mersul pe jos , ca e mai sanatos si la fiecare pas , cu obida , sa le mai tragem cate- o injuratura.

    • Pai legea e sa circule ei lejer ca doar isi permit .Banii din aceste taxe ajung tot la ei ….doar nu o sa -i foloseasca sa astupe gropile prin care ne rupem noi masinile la periferie cu noi!!!!bataie de joc

  46. e clar ca proiectul este doar pentru jecmaneala. daca ceasca cu 4 clase a fost in stare sa gandeasca o strategie cu par/impar e clar ca nu se vrea asta. ipotetic vorbind e posibil ca toti oamenii cu non euro si euro 1 si 2 sa isi cumpere o alta masina. cum se va imbunatati traficul in bucuresti? daca se vrea se poate demara un program prin care toate masinile sa fie echipate cu sisteme de filtrare avansate pentru noxe. dar se vrea doar cashul din buzunarul nostru…e nasol ca s-a ajuns la capatul sacului…degeaba concesionari de gaze, taiat paduri si concesionat de minereu…e nevoie de mai mult…lacomie fara margini..

    • Sisteme avansate de filtrare pentru noxe? Tu auzi ce spui? Probabil ca un astfel de sistem ar valora mai mult decat masina in sine.

  47. Madam Firea……….daca proiectul va trece vei avea frigiderele pline cu salam+carne de la toti Bucurestenii si Ilfovenii!

  48. Daca lăsăm nemernica sa-si faca de cap dăm de dracu. adică n- avem o șosea de centură functionala si introducem taxa de centru. Si incepem fix de la masinile EURO 3. Ati vazut exceptiile ? Adică tot statul: politie, jandarmi.servicii, salvari, pompieri,etc. Adica statul nu poate sa plătească vignieta si amaritul de contribuabil poate ? Si inca o grămadă de alte taxe. Adic cum? Proiectul e depus in dezbatere publica ,se trag niste concluzii ??? venim cu o modificare majora si imediat il supunem la vot. Traim in Absurdistan ? Ce va vota USL,PNL,PMP in data de 24.10.2019 ?

  49. Aștept cu nerăbdare ziua când fiecare cătun din ROMÂNIA va pune o astfel de taxa sau mai știu eu ce altceva. Asa se întâmplă când niște neaveniți ajung sa conducă! Se pare ca au uitat de noi cei mulți! Vor sa ieșim iarăși pe străzi? Pana la urma se va întâmpla! D-na primar are nevoie de banii din aceasta taxa. O doare-n… de mediu! Și încă ceva. Sa plătească toți! Autobuzele primăriei nu plătesc! D-na Firea, chiar ne credeți prosti?

  50. De ce nu se iau masuri precum in Italia, care incurajeaza montarea de instalatii Gpl pe masini euro 3 si 4 pentru a reduce noxele, prin scaderea anumitor taxe si impozite.
    However, there are incentives for those who decide to convert Euro 3 and Euro 4 vehicles to LPG or CNG and certain dealers offer discounts if you scrap your old ride. Additionally, there are tax breaks for owners of hybrids and EVs as well as LPG- and CNG-powered cars. It’s safe to say Italy is Europe’s capital in terms of LPG and CNG use, even though there are countries (like Poland) with larger numbers of cars fueled with autogas and methane.

  51. Ce se intampla cu cele pe gpl ?????

    • GPL înseamnă gaz petrolier lichefiat și procesul său de ardere este diferit, mult mai curat decât al celorlalți carburanți din combustibili fosili.

      GPL-ul este un amestec egal sau inegal de butan și metan, gaze care nu contribuie la efectul de seră asupra mediului înconjurător. Gazul petrolier lichefiat nu conține substanțe poluante periculoase ca benzenul, sulful sau plumbul și arde complet.

      În urma combustiei, automobilul tău va emite doar dioxid de carbon (CO2), un gaz necesar supraviețuirii plantelor. Prin urmare, GPL-ul este carburantul cel mai prietenos cu mediul, dintre cele de proveniență neregenerabilă.

  52. Primăria nu că reduce poluarea cu măsură asta, in schimb va câștiga foarte multi bani.

  53. Ai nevoie de bani ca de oxigen, pui taxa „Oxigen” ce ironic . . Așa se întâmplă când un „bun” gospodar sparge banii pe reclame tv, dar nu vad in nici o reclama cu aceasta propunere.

  54. Pb: „Oxigen” pt bucuresteni.
    Soluția Firea PSD: protejam cetățenii din centru, nu și pe restul iar daca scoți banii poți polua liniștit.
    ___Similitudine:
    Pb: Violarea femeilor.
    Soluția Firea PSD: protejam femeile din centru, nu și pe restul iar daca scoți banii poți viola liniștit.
    ___Concluzie:
    Focusul e pe sa mai taxăm niste bani in nici un caz pe „oxigen”, altfel interzici total si peste tot, așa cum e afara, dar nu ai cum sa faci asta cu euro4, sau motoare pe benzina și mai ales tot ca afară anunți anul asta măsură care se va aplica din 2025.

  55. Sper ca intr-adevar sa fie interesati sa respiram un aer mai curat. Solutia cea ma la indemana pentru majoritatea celor care au masini vechi ar fi trecerea pe GPL. Cu putin ajutor de la stat, am rezolva destul de usor aceasta problema. Nu s-ar rezolva si problema traficului, iar toate taxele sunt gandite pentru descurajarea conducerii autovehiculului. Cu siguranta, s-a gasit ca este o oportunitate de a mai stoarce niste bani. Sigur ca cei mai dezavantajati sunt tot cei care abia isi permiteau sa isi cumpere o masina si sa isi plateasca taxele, o intretinere minima, combustibilul. Este o discriminare care va lovi in cei fara posibilitatea de a cumpara o masina euro 5, 6.

  56. Doamna Firea, ați dat exemplu cu Berlin sau Paris că să vă scuzați cu aceasta impozitare nesimțită! Vă pot spune că am fost în Berlin și acolo au vignietă cei cu Euro 4. Dar ce salarii și ce pensii au în Berlin aveți curajul să spuneți? Eu am circulat 2 luni în Berlin peste tot și în centru cu nr românesc de înmatriculare și niciodată nu am fost oprit de poliție, nu am fost atenționat și nici amendat că circul cu o mașină euro 3 în centru. Așa că luați aminte la ce afirmați și la ce legi dați că nu e deloc comparabil cu ceea ce este în Berlin sau Paris. Nu mai spun de calitatea drumurilor din aceste capitale luate că exemplu de a jumuli românii! Măriți pensiile cu 100 de lei și luați taxe și impozite de 10 ori mai mari decăt acea amărâtă de mărire!

  57. Eu am o nedumerire…cine va beneficia de banii de pe rovinietă? PMB sau CNAIR? Nu știți cum sa mai faceți niște bănuți in plus și ce ați zis, “ hai sa le mai băgăm la prostii ăștia niște taxe”. Infrastructura rutieră lasă de dorit din toate punctele de vedere, unde se duc banii încasați? Cu un salariu de 1263 lei nu se pot acoperi nici toate cheltuielile personale(gaz,electricitate,alimentație,…s.a.m.d) . Am ajuns de tot rahatul. Furați,furați și iar furați. ???

  58. Nu trebuie platit nimic,oameni cumpara in functie de buget,viatai si asa ff grea,atata timp cat platesc impozit la stat pentru un autorurism,ca si acest impozit nu ar trebui platit,platesc rovineta,motorina ca in strainatate ce pula mea so suga tarfa asta de Firea mai vrea taxa pa oxigenu puli mele pai lumea a vrut democratie sa plateasca smecheria acum,pana le iese pa nas,la Romani.Pai opriti taieriile de paduri si plantati milioane de arbori atunci veti avea un aer curat cat de cat..

  59. Țară subdezvoltată cu infrastructură din părți dar aspirăm la un Bucureşti plin de euro 5-6. Cum facem doamna Firicica? Folosim si noi banii aia pe care ii tot stoarceți din taxe sau continuăm să ne rupem maşinile în mizeria asta suprapopulată si „perforată” pe care o numim Capitală ? Mai puține borduri estetice si cârpeli/petice facute la mişto si mai multe reasfaltatări totale si parcări subterane.
    Fluidizarea traficului ar trebuii să fie prioritatea nr.1 iar mai apoi să ajungem să ne gandim la reducerea poluării. Un trafic sănătos aduce cu sine un grad de poluare mai mic.

  60. Stati linistiti ca jaful PDSist la drumu’ mare este pe sfarsite. Sunt similare cu zbaterile naziste inainte de capitulare. oricum nu trece este facuta informarea ca pentru prosti…
    Asa ca o noua primarie la Bucuresti sau sectoare, de frica populismului va imblanzi taxa pe poluare.

  61. Este o răzbunare,o sabotare a PSD-ului de către d.na Firea.Este bine că la orice fel de alegeri vor urma, să o ștergem din preferințele noastre de vot.Perdeaua verde a Bucureștiului în mare parte a fost distrusă în favoarea noilor construcții,iar pe noi nimeni nu ne-a despăgubit, totuși acum suntem puși să plătim taxe aberante,nu putem ieși din oraș fără să plătim,iar acum nici în oraș nu mai putem circula fără a fi jecmăniți?!Ce fel de om sunteți d.na Firea?!

  62. Ce logica au niste cretini care impun niste masuri fara sa comande studii unor specialisti, care le-ar spune ca o solutie ieftina ptr limitarea poluarii ar fi folosirea instalatiilor GPL?
    Ei iau hotariri dupa ce s-au lasat influentati de handicapati din ONG-uri si promoveaza vinzarea masinilor hibride in Bucuresti, ptr ca au fost mituiti de firme straine sau vor avea indirect cistiguri din vinzarea masinilor hibride.
    Nu poti fi numit paranoic daca vei spune ca ei sunt tradatori de neam si tara, ptr ca vor sa sufoce industria straina din Romania care mai asigura citeva zeci de mii de locuri de munca in fabricile de autoturisme .
    Este ceva normal la „conducatorii” din Romania sa lichideze complet ce activitati economice mai „misca” in tara asta , asa a facut Basescu (cel mai patriot si inteligent tradator care a condus tara asta -lucru evident ptr toti cretinii care merg cu turma si preiau ideile altora ca sa se afirme) cu flota comerciala. pe care a numit-o „o gramada de fier vechi”.

  63. Daca primaria vrea bani atunci sa plateasca toate autovehicolele ce circula in Bucuresti FARA EXCEPTII . Si sa DOVEDEASCA FAPTIC cum a redus poluarea ,nu sa mute bani ……. De ce trageti pe cei defavorizati ce va facut acestia ????

    Cetatenilor

  64. Pai zdrențele astea au tăiat păduri, au deversat deșeuri în râuri, lacuri, și mare, au defrișat parcuri, dar pentru poluare sunt de vina mașinile noastre. Pai autocarele alea multe cu care ii trimit pe votanți la moaște sau ii aduc la adunările PSD nu poluează. Toți nenorocitii ăștia de politicieni merită crucificati alături de familiile lor. Sunt niște javre care au furat și su jefuit ani la rand și acum ne țin noua predici despre poluare, turism, economie etc. La toți politicienii le doresc multă MUIE

  65. D-le. Mark… Este o măsură normala, vorbiți serios?!…. Normal cred ca ar fi ca, primăria generala sa emită niște acte normative, care sa nu mai permită primarilor, sa aprobe construirea de ansambluri de locuinta, far spatii verzi adecvate. În prezent, toți primarii P. S. D., aproba construirea de ansambluri de locuințe, fără pic de ,,verdeață,,. Încă ceva, sa plătească ,,rivineta,, și auto ale primăriilor, și S. T. B. ului, fost R. A. T. B.

  66. Taxe ca aceste sunt aplicate in orase f mari din Europa .
    Si bucurestiul este un oras important din europa . Asa ca platiti taxe cum.platesc toti europenii din ue ?. Sa fim si noi cool . Ce pizda mea ,doar in londra sa aiva taxa sa intri in oras .

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.