G4Media.ro

Nicușor Dan anunță licitația masterplanului pentru dezvoltarea rețelei pistelor de biciclete din…

sursa foto: Facebook/ Gabriela Firea

Nicușor Dan anunță licitația masterplanului pentru dezvoltarea rețelei pistelor de biciclete din București/ Este urmărită încurajarea mersului cu bicicleta la muncă, școală sau în localitățile din jurul Bucureștiului, anunță primăria

Primăria Capitalei anunţă licitaţie pentru elaborarea documentaţiei aferente unui master plan pentru pistele de biciclete.

Conform anunţului de pe SICAP, valoarea totală estimată a contractului este de 838.700 lei. Durata totala a serviciilor este de 12 luni, incluzând două etape.

„În prezent circulaţia bicicliştilor se desfăşoară pe partea carosabilă şi pe trotuar, participanţii la trafic neavând asigurate condiţii optime de siguranţă şi confort. Zonele de intersecţii nu sunt marcate cu marcaj orizontal şi vertical pentru biciclişti, nu există semnalizare de atenţionare şi reglementare a circulaţiei bicicliştilor”, se explică în anunţ.

Prin realizarea acestui master plan, municipiul Bucureşti intenţionează să stabilească direcţiile de dezvoltare a infrastructurii aferente utilizării bicicletei ca mod de transport alternativ urban, ciclismului şi cicloturismului.

„Scopul acestui master plan este de a identifica trasee pentru realizarea unei reţele extinse de piste de biciclete, pentru a încuraja utilizarea bicicletei concomitent cu crearea infrastructurii necesare”, se menţionează în anunţat.

Municipalitatea urmăreşte prin acest proiect asigurarea legăturii între zonele rezidenţiale şi zonele principale de interes (locuri de muncă, de educaţie, comerciale, instituţii), precum şi între reţeaua de piste deja existentă, precum şi cu localităţile din jurul Capitalei, cu platformele industriale limitrofe, cu zonele de interes turistic, de agrement şi recreere.

În prima etapă, derulată pe o perioadă de patru luni, prestatorul va analiza principalii generatori de trafic/zone de interes şi destinaţii de agrement la nivelul Capitalei, va identifica nevoile utilizatorilor de biciclete actuali şi potenţiali şi va analiza situaţia infrastructurii existente.

În etapa a doua, el va analiza, identifica şi prioritiza noi trasee, pentru o reţea extinsă de piste de biciclete noi în funcţie de dezvoltarea unor zone.

„Autoritatea contractantă va pune la dispoziţia prestatorului o analiză de tip nivel de serviciu (Level of Service) şi o matrice origine-destinaţie actualizate folosind modelul de transport al regiunii Bucureşti-Ilfov, în vederea fundamentării traseelor velo”, se mai menţionează în anunţ.

În vederea evaluării ofertelor, componenta financiară va reprezenta 35%, iar experienţa în realizarea şi elaborarea de politici publice/strategii 65%.

Ofertanţii trebuie să demonstreze că în ultimii trei ani au prestat servicii similare cu cele care fac obiectul procedurii de atribuire, la nivelul unuia sau mai multor contracte.

Licitaţia se desfăşoară prin procedură simplificată, iar termenul limită pentru primirea ofertelor este 2 noiembrie.

sursa: Agerpres.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

22 comentarii

  1. Sper ca masterplanul să conțină know-how și să aibă implementate norme de sustenabilitate, egalitate de gen si să fie făcut fără elemente de discriminare. De aia propun ca aceste piste de bicicletă sa fie transparante.

    • USR-iștii copiază modelul chinezesc: toți poporul pe bicicletă! Neo-marxiștii suferă dacă văd un chiabur cu mașină! Să scăpăm Bucureștiul de USR! Votați orice numai USR să nu votați!

    • @Ionut… secolul 21 catre tine: nu toti vor sa moara de inima la 40 de ani cu curul in masina.. mai exista si oameni carora le pasa de mediu si de sanatatea lor…

  2. Mama ce autisti

  3. Pistele trebuie făcute în așa fel încât autoturismele să nu aibă acces pe acestea. Să fie separate de borduri mai înalte sau de stâlpișori. Nu trebuie să ne bazăm pe buna-credință a conducătorilor auto si nici pe eficienta poiltiei.

    Pistele pentru biciclete sunt absolut necesare într-un oraș aglomerat si poluat.
    Salutăm initiativa!

    • O saluți tu și cu neo-marxiștii tăi! O să sufocați Bucureștiul că eu și dacă stau o oră în intersecții tot am să merg cu mașina! Măcar să dau noxe în botul bicicliștilor!

    • @Cristina se vede cat de inapt esti in a gandi. Dupa capul tau, cei care circula sau prefera bicicletele sunt neo-marxisti? Macar stii ce inseamna acest cuvant? Din cate vad nu prea. Bucuresti-ul este deja sufocat fix din cauza oamenilor ca tine „Daca stau o ora in intersectii, tot am sa merg cu masina” pentru ca lumea merge doar cu masina de lene ce sunteti, cred ca va duceti si la magazinul de pe cot cu masina.

  4. Ideea e bună, dar poluarea din București e o catastrofă, inclusiv pentru cicliști.

  5. „prestatorul va analiza principalii generatori de trafic/zone de interes şi destinaţii de agrement la nivelul Capitalei, va identifica nevoile utilizatorilor de biciclete actuali şi potenţiali şi va analiza situaţia infrastructurii existente.” – aka tot Centru si Nord vor avea prioritate, si nu cartierele dormitor unde tipa cotetzarii daca le iei vreo banda.

  6. O idee exelenta, felicitari!

    Faceti ca deplasarea in oras sa fie foarte avantajoasa pe bicicleta si cu transportul comun si sa vedeti cum oamenii vor renunta la masini si ne va fi bine tuturor! e o reteta de succes, deja testata in Occident.

    Intr-un oras esti ca intr-o barca: nimanui nu-i poate fi bine daca barca incepe sa se fisureze.
    Daca fiecare alege masina ca sa-i fie bine, atunci tuturor ne va sfarsi prin a ne fi extraordinar de rau.

  7. Daca tot ne dam cu bicla si cu trotineta pe carosabil, nu facem si noi niste cursuri dracu de mers pe drumurile publice? Ca majoritatea astora circula ca boii pe camp, nici instinct minim de conservare n-au! In plus, daca tot folosim drumurile publice, nu platim nimic-nimic? Tot soferii si cu accizele, si cu amenzile? Si cu un primar nespalat care ii uraste ca a fost batut in curtea scolii, cand era mic?

  8. buna initiativa! astepam de multa vreme aceste piste dar pe primul loc este siguranta!
    cu masini parcate aiurea cu nr de telefon in parbriz vom arunca la gunoi banii!

    • Înghesuie mașinile să facă loc bicicletelor, traficul e tot ăla doar că mașinile stau triplu la semafor și poluează triplu! 90% din bucureșteni nu vor să meargă pe biciclete. Restul de 10% sunt votanți USR!

  9. Si unde le parchezi, legi zeci de mii de biciclete daca ar fi asa trafic? Praf in ochi iti trebuie o intreaga infrastructura. Parcare in oras, la bloc, etc.

  10. Sper sa nu mai apuci gangavule sa mai faci rău a extui oraș ! Go home mâncător. De mucisiori !

  11. Ajungi transpirat la serviciu, cu pantalonii stropiți și puți o zi întreagă! E clar că asta e starea normală a USR-iștilor dar noi, ăilalți, am evoluat

    • Si cei din Vest care merg cu bicicleta nu mai sunt stropiti sau „put” o zi intreaga? Stii ca daca nu vreti sa transpiri, nu trebuie sa mergi ca disperatul cu super viteza? In plus, daca preferi trotineta electrica, nu mai transpiri chiar deloc. Voi cu gandirea asta, involuati si dupa tot voi visati o tara ca in afara si va intrebati de ce nu aveti aceleasi conditii ca in Vest. Esti exemplu perfect de ce nu avem, pentru cei din afara au acest transport in comun bine dezvoltat si sunt mai multe biciclete ca in masini in marile orase.

  12. Handicapații de serviciu sar la beregata lui Nicușor…Păi bă marxistilor de secol x!x, ce vă stă în gât un plan bine pus la punct,de a extinde în tot Bucureștiul piestele de bicicliști?