G4Media.ro

Mutarea claselor profesionale la sat, soluție pentru reducerea abandonului școlar. Propunerea ministrului…

Mutarea claselor profesionale la sat, soluție pentru reducerea abandonului școlar. Propunerea ministrului pentru primari

Ecaterina Andronescu le-a transmis primarilor de comune să sprijine Ministerul în înființarea de clase profesionale la sat. “Acolo unde dvs. considerați că cei care pleacă din sat spre clasa a IX-a într-o școală profesională sau într-un liceu la oraș ar putea să rămână în sat – să luăm o clasă profesională de la oraș și o aducem acolo și o lipim de școala generală pe care o avem în satele noastre”.

„În felul acesta profesionalizăm local acești copii pe care dvs. să îi aveți acolo”, a declarat ministrul Educației, la Adunarea generală a Asociației Comunelor din România.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. DUamna Katiusha Abramburovici este cea care pe Persoana Fizica a desfintat Invatamantul Profesional, acum vrea sa il Invie !

  2. Mentalitate de comunist imputit!

  3. Iar a scapat asta!
    Scara’ rezolva tu odata !

  4. O scoala profesionala moderna presupune dotari complexe, ateliere, utilaje automatizate, puncte de lucru pentru fiecare elev in parte. Domnii si doamnele de la minister sunt total rupti de realitate ! In Germania invatamantul profesional este baza, dar elevii de acolo au o baza materiala excelenta, profesori si instructori profesionisti, angajarea asigurata la sfarsitul scolii !
    Invatamantul profesional presupune costuri mai mari decat un invatamant liceal teoretic insa absolventii se pot angaja imediat (daca exista intreprinderi) si investitia se intoarce rapid in economie !
    De unde le vin in cap toate traznaile ? Arunca in derizoriu tocmai partea din invatamant care ar asigura o crestere economica solida !

  5. Profesionalizare cu ce resursă umană și materială? Cu profesori ingineri și maiștri umblând prin 10 sate pentru o normă? Ministerul nu a fost capabil să investească în școlile profesionale din orașe, care aveau efective numeroase, agenți economici mari și administrații locale mai îndestulate. Ce garanții vor exista că mii de comune sărace pot asigura dotări didactice, contracte cu agenți economici și personal didactic calificat pentru viitoarele clase sau grupe subpopulate, rezultate în urmă părăsirii școlilor de către liceeni? Din calculele mele, nu vor exista mai mult de 2-5 elevi pe școală rurală de dimensiune medie, care să decidă continuarea studiilor în învățământul profesional rural. Probabil că ei vor fi cei care după clasa a VIII-a ar fi abandonat studiile.

  6. Scuze de deranj, domn’ Profesor. Ca la carte ati povestit. Numai ca in Romania , la nivel de școală profesionala o vad minimalizată situația cam asa : ” Petrișor ai un 10 , frumoasa tesla ai facut. Acu’ da tare cu ea in c..ie”