G4Media.ro

Mircea Bertea: Vacanța fără concediu

Foto: Arhiva personala

Mircea Bertea: Vacanța fără concediu

Sincer vorbind, nici nu știu dacă n-ar fi mai corect să spun Concediul fără vacanță sau Despre concediul doar pe hârtie din moment ce, deși oficial sunt în concediu, sunt prezent în fiecare zi la școală, cu personalul nedidactic (didacticul e în cele 62 de zile de vacanță, unii la mare, alții în Grecia, puțini prin urbea natală sau pe la bulgari! Oricum, prea mulți, în opinia mea, în vacanță prin locuri aglomerate!).

Știu, veți spune: ”Asa-ți trebuie, dacă îți place să fii director!” sau ”De ce nu te duci, dom’le, în concediu? Mai lasă școala să se odihnească și ea, că reîncepeți în curând și-ți va ajunge!” Numai că e și nu e așa. Și nu numai acum, când școala e bolnavă, în pandemie, și trebuie însănătoșită, pentru a-și putea primi în curând înzdrăvenită copiii ei. Școala ca instituție, mai ales în situația dată, nu are vacanță. Trebuie să înțelegem acest lucru, acționând ca gospodarul cel harnic și înțelept care-și pregătește iarna car și vara sanie. Pentru a putea rezista și a trece mai ușor peste nevoi.

Și, dacă e să vorbim cinstit, într-o școală adevărată directorul e (sau ar trebui să fie) gospodarul acela. Și chiar este, în sensul că există, funcționează destui directori gospodari în învățământul nostru preuniversitar. Și nu numai în municipiul Cluj-Napoca și în județul Cluj, județul cu cele mai bune rezultate școlare de ani buni, ci peste tot sau aproape peste tot în țară. Directorul, omul-cheie al școlii. Desigur, nu directorul pus sau impus, ci acela ridicat dintre oamenii ei, din etosul locului și al comunității educaționale, cu dorința de a-l sfinți, cum se spune din vechime. Sunt convins că și dumneavoastră cunoașteți asemenea oameni. Unii poate chiar ați avut sau aveți sansa să lucrați cu ei, fiind mândri și mulțumiți de șansa ce vi s-a dat.

Școlile cu asemenea directori n-au așteptat pandemia ca să se doteze cu platforme și tehnică de învățare online, lucrând de ani buni pe asemenea platforme și cu asemenea instrumente. În aceste școli existau și erau utilizate eficace și eficient tabletele școlare, laptopurile, tablele interactive, având conectivitate la internet și wifi inclusiv la sala de sport, în internat, la cantină, pe terenurile sportive în aer liber sau în grădina și parcul școlii.

Citește integral pe EduPedu.ro articolul semnat de Mircea Bertea,  Directorul Colegiului Național Pedagogic “Gh. Lazăr” din Cluj-Napoca, profesor asociat la Universitatea “Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, membru al Centrului Internațional de Cercetări și Studii Transdisciplinare Paris, expert al Uniunii Europene pentru Educație și Cultură

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. domle esti lovit de ozn-uri? Care sunt directorii aia care au anticipat ei inainte de pandemie de au implementat ei invatamant online si platforme si wifi pt elevi si restul de care zici peste tot? Poate in liceele private…poate o fi si vreo scoala de stat..in rest dormiti in pantofi si asteptati ordinele inteligentilor de la isj si minister si partid.