G4Media.ro

Ministrul Ghinea a prezentat Comisiei Europene poziția României privind PNRR: Prioritatea rămâne…

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Ghinea a prezentat Comisiei Europene poziția României privind PNRR: Prioritatea rămâne A7, pentru celelalte proiecte din secțiunea rutieră să vedem câți bani rămân

Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a declarat miercuri că a prezentat la Comisia Europeană poziţia agreată de Guvernul României în privința PNRR, precizând că din investiţiile pentru transporturi, cele 4,5 miliarde euro care revin infrastructurii feroviare rămân neschimbate. În ce privește proiecte din secțiunea rutieră, prioritară rămâne A7, în timp ce celelalte proiecte vor fi finanțate în funcție de câți bani mai rămân.

Ghinea a mai arătat în cadrul ședinței de coaliție că sunt mai mulți miniștri care sunt nemulțumiți de tăierile impuse de Comisia Europeană, pentru anumite proiecte, explicând că aceștia ar trebui să fie preocupați să facă reforme.

„Nu am auzit să aibă cineva nemulţumiri despre felul cum am negociat la Bruxelles, acolo unde am prezentat, aşa cum am spus şi preşedintelui Iohannis, poziţia României, cea agreată în Guvern. Sunt mai mulţi miniştri care au nemulţumiri de faptul că în feedback-ul Comisiei sunt aduse nişte aspecte care ne fac, atunci când prioritizăm, să mai tăiem. (…) Când ai 41 de miliarde, toată lumea te iubeşte în Guvern. Când trebuie să aduci la 29 de miliarde, nu te mai iubeşte toată lumea. Am propus, şi azi în Guvern am avut o discuţie, o metodă prin care să ajungem la 29 de miliarde. Tot ceea ce înseamnă verde, tot ce înseamnă digital rămâne. (…) Luăm acele recomandări, unde Comisia spune că nu avem recomandări pe ţară, că nu avem suficiente reforme. Ministerele trebuie să propună reforme”, a afirmat Cristian Ghinea, la Senat, unde participă la şedinţa coaliţiei de guvernare.

Referitor la partea rutieră, el a explicat că finanţarea transportului rutier din PNRR nu este agreată de Comisia Europeană.

„Din partea de transporturi, de 9 miliarde, 4,5 miliarde sunt pentru feroviar. Comisia nu are nimic cu ea. Dimpotrivă, toată lumea salută. Comisia spune ‘nu pentru rutier a fost făcut acest mecanism financiar’. Înţelegem, dar noi avem această prioritate naţională. Avem şi proiecte şi avem nevoie de finanţare în următorii 10 ani pe subiectul ăsta”, a adăugat Ghinea.

Ministrul a subliniat că autostrada spre Moldova (A7) are alocate 2 miliarde de euro din Programul Operaţional Transporturi.

„Autostrada spre Moldova este prima care va avea din construcţie perdea forestieră şi cablu digital. Dar asta nu înseamnă că se schimbă natura investiţiei. Nu pot să raportez toată autostrada ca fiind verde. Raportez doar partea de perdea forestieră. (…) Prioritatea este A7 şi celelalte în funcţie de câţi bani sunt. (…) Pe Programul Operaţional Transporturi pe care noi îl negociem anul acesta sunt 2 miliarde pentru autostrăzi. Astea sunt bătute în cuie, nu le schimbă nimeni. Pe PNRR noi am propus 4 miliarde pentru rutier şi am luat lista de proiecte. Rămâne să vedem dacă va fi o sumă mai mică acceptată. Este o problemă de negociere”, a subliniat Cristian Ghinea, citat de Agerpres.

Sursa foto: Inquam Photos/George Călin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. PERDEAUA FORESTIERA S-O FACETI GATA TAIATA… TOT CE ESTE FORESTIER SFATSESTE ORICUM LA PAMANT.

  2. Aveți ce ați votat,niște ONG-iști incompetenți care nu au înțeles că Romània nu este ONG.Chiar dacă vă veți convinge,totul este prea târziu.4 ani veți vedea astfel de incompetenți.

    • Oare pe cum trebuia sa votam pentru a avea competența? PNL ne arata destula la Iasi si la Apele Române, PSD ne-a aratat-o pe Dancila, iar AUR pe Sosoaca.

    • Și USR pe Voiculescu. Cât despre Sosoaca, aia a fost dată demult afară din AUR.

    • Mie mi se pare ca Ghinea e ok, se intalege cu partenerii externi si e articulat in explicatii. As vrea sa ramana 4 ani la fonduri europene, sa vedem ce iese. Si Drula as vrea sa ramana 4 ani la transporturi. Sa trag linie dupa aia.

      „Chiar dacă vă veți convinge,totul este prea târziu”

      Prea tarziu pentru ce? Se va scufunda tara cu Ghinea si Drula ministri? Vom disparea de pe fata pamantului? Vom fi cu totii morti de foame pana in 2024? Vom rata sansa istorica de a reveni la guvernarea Dragnea/Dancila/Valcov /Andrusca?

    • Asta nu este in stare sa citeasca niste instructiuni, primite de la Bruxelles, cum se fac planurile. Daca atata poti, ba, lasa-l pe altul in locul tau, care se pricepe. Sunt sigur ca un politruc, pe vremea lui Ceausescu, facea niste planuri care nu erau respinse. Si respecta si termenele. Voi vreti sa curbati instructiunile primite astfel incat sa se potriveasca cu dorinta voaastra de a insfaca cati mai multi bani pentru formatiunea voastra politica. La fel ca la sanatate, unde v-ati infipt coltii adanc in cauciurile basculantelor cu bani de acolo si nu vreti sa le dati drumul.

    • Hai sj kT ir gunoi rosu im pou tzitt !

  3. A7 va fi un ciot.
    Restul povesti.

  4. Modernizați căile ferate că sunt cele mai proaste din UE! Pentru autostrăzi folosiți bani din altă parte.

    • Din 9 mld euro pentru transporturi, 4.5 mld euro sunt pe feroviar.

  5. A7 e prioritate de vreo 25 de ani…
    Daca nu era facut e85 in forma in care e azi, sigur nu se facea niciun a3 inainte si se bagau bani si in a7.
    Insa cum e singurul drum decent de asemenea dimensiune si importanta in afara de autostrazi s-a supravietuit (de unii, ca de aia se cheama autostrada mortii) si asa. Si psd oricum castiga moldova deci ce rost ar fi avut?
    Ne mai auzim peste 5 ani, o sa mai avem o centura din a7 sigur gata pana atunci…

  6. A7se poate face cu banii voștri că și așa îi luați degeaba!!!