
Ministrul Educației: Lansarea licitaţiei pentru manualele de liceu va începe în decembrie
Lansarea licitaţiei pentru manualele de liceu se va face în luna decembrie, iar formarea profesorilor va începe anul viitor, în ianuarie, a anunţat, joi, într-o conferinţă de presă, ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Potrivit ministrului, după încheierea reformei la nivel de liceu, aceasta se va extinde la învăţământul primar şi gimnazial – cu ţinte de implementare în anul şcolar 2027-2028.
În ceea ce priveşte educaţia timpurie, începând din septembrie se va face o analiză şi va începe o restructurare a curricularei şi a elementelor asociate cu ţinte de implementare din septembrie 2026.
Reforma evaluării se presupune standarde de evaluare/testare pentru învăţământul primar şi gimnazial din ianuarie 2026, iar din noiembrie 2025 vor fi elaborate standarde de evaluare/testare pentru învăţământul liceal.
În toamna acestui an va începe regândirea evaluărilor naţionale – propunerea şi dezbaterea unor noi modele.
Despre reorganizarea arhitecturii sistemului şcolar preuniversitar, David a spus că se au în vedere comasări/restructurări de unităţi şcolare, cu scopul creşterii calităţii actului educaţional şi a eficientizării administrative, începând cu septembrie 2025.
Reorganizarea sistemului şcolar, cu atenţie la mediul rural (inclusiv în logica comasărilor, campusurilor rurale, model hibrid în şcoala mentor-şcoala mentorată etc.), cu scopul creşterii calităţii actului educaţional şi a eficientizării administrative, are termen de finalizare în septembrie 2026.
Tot în toamna acestui an vor fi propuse şi dezbătute noi modele de titularizare.
Potrivit ministrului, sistemul naţional de învăţământ superior trebuie să aibă ca scop formarea de resursă umană înalt calificată (calificările 5/6 – licenţă; 7 – master; 8 – doctorat), care să-şi păstreze şi să-şi dezvolte competenţele prin învăţare pe tot parcursul vieţii.
În opinia sa, formarea de resursă umană trebuie să fie făcută în contextul generării şi/sau utilizării celei mai avansate cunoaşteri ştiinţifice, în timp ce calificările 5/6 ar trebui să genereze conexiune directă cu piaţa muncii existentă – specifică, în domeniile cu accent vocaţional, şi generală (la nivelul unei culturi generale de specialitate), în celelalte domenii, calificările de nivel 7/8 ar trebui să accentueze specializările şi, astfel, să dinamizeze şi să dezvolte noi segmente ale pieţei muncii.
Danile David a mai spus că evaluarea unităţilor de cercetare-dezvoltare-inovare are ca termen de finalizare luna decembrie 2025 pentru institute şi septembrie 2026 pentru universităţi şi alţi actori ai sistemului naţional de CDI.
O altă prioritate, susţine ministrul Educaţiei şi Cercetării, o reprezintă digitalizarea sistemică, inclusiv prin catalogul electronic şi formulare unice de raportare, reducând astfel birocraţia şi volumul de muncă al cadrelor didactice şi cercetătorilor.
„Se va urmări interoperabilitatea bazelor de date privind gestionarea absolvenţilor şi inserţia pe piaţa muncii. Printre alte priorităţi, se mai includ digitalizarea completă a fluxurilor administrative, precum şi integrarea tehnologiei în procesul educaţional prin platforme digitale şi conţinut interactiv”, a mai afirmat ministrul.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.